Är incel något man förtjänar att vara?
Hur menar du att en åsikt kan vara förbjuden för att den som framför den gynnas av den?
Jag lipar ingenting. Det är andra som lipar över mitt förslag om kvoterade dejtingappar som innebär att alla som använder dem får ta del av utbudet. Detta är tydligen ett fruktansvärt kvinnoförnedrande misogynt förslag, men ingen har hittills lyckats förklara varför.
Det enda jag gör är att visa på jämförelser med andra system som föräldraförsäkringen för att förklara att det inte är ett dugg konstigt.
"förtjänar" är för mycket sagt, men jag tycker att män (och även kvinnor) som har detta problem, skulle försöka ta åt sig av kritik som de får. Börja se att felet KAN sitta hos dem själv, eller i alla fall delvis.Men varje gång man säger/skriver något sådant, så slår de ifrån sig.
Jag har t.ex. precis blockat en karl på Facebook, som jag faktiskt tyckte var intressant och intelligent (schackmästare på en ganska hög nivå) först, och som kunde uttrycka sig väl. Han är dessutom tysk och bor i mitt favoritland Tyskland, till och med i min favoritdel av det landet! Så det är inte alls omöjligt att jag hade åkt ner och hälsat på honom, som vi skojade lite om i en diskussion (jag skrev att jag gillade sådana där brunnor som de har på torgen, som man kan dricka ur, och han sa att han kunde visa mig dem runt hans stad).
Det som fick mig att backa var, att han gick helt bananas. Började kalla mig "Liebchen", messade flera gånger om dagen, skulle säga god morgon, god middag och gokväll, fråga vad jag hade ätit, om jag hade jobbat klart ännu, varför jag inte hade svarat tidigare, var jag hade varit! Han ville ha kontakt så mycket som möjligt och jag kände mig kvävd. Och samtidigt slutade av någon anledning våra öppna diskussioner i forumet som andra kunde se, om allmänna ämnen, han ville bara ha den här privata kontakten över mess...
När han till slut skrev "vi behöver inte gifta oss på en gång", fick jag nog och blockade honom, som sagt. Vi hade alltså aldrig träffats IRL, och han pratar om äktenskap! :o Det han hade kunnat göra annorlunda, hade varit att fortsätta diskutera alla intressanta ämnen med mig öppet i forumet, där andra också kunde komma in, och skicka färre jolmiga och efterhängsna mess - helst inga alls. Tagit det lugnare helt enkelt.