• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:14:59 följande:
    Ja, självklart att det lagligt att vilja ändra på samhället för egen vinning. I stort sett alla åsikter går ut på att ändra samhället för egen vinning. När fastighetsskatten togs bort var det för att gynna fastighetsägare. När bensinupproret vill sänka bensinpriset är det för att gynna bilister osv...

Hur menar du att en åsikt kan vara förbjuden för att den som framför den gynnas av den?
    Jag tror inte du får med så många på "fittupproret" för att gynna misogyna incels. Det är naturligtvis inte förbjudet att lobba för en jämnare fördelning av fitta, du får du vara beredd på att ta emot hinkvis med förakt. Och fortfarande no fitta.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:36:46 följande:
    Så bra. Det går framåt. Skriv på det sättet framöver så kan vi föra en skälig diskussion.
    Det går bara bakåt för dig: kvinnor som "drar till sig" våldtäktsmän. 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 00:29:49 följande:
    Nej, du har fel. De åtgärder som har använts är tvingande. Idag finns det tre tvingande pappamånader och flera vill höja det till sex tvingande pappamånader.

Det är inte alltid fel med tvingande åtgärder.
    Ingen som tvingar någon att ta några pappamånader. Heelt frivilligt.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 02:15:17 följande:
    Det är klart jag känner till att det gäller lika för båda föräldrar. Du underskattar mina kunskaper och överskattar dig själv.

Mitt förslag om kvoterade dejtingappar skulle också gälla lika för både män och kvinnor. Det finns alltså ingen skillnad mellan föräldraförsäkringen och mitt förslag. Frågan är varför ni snyftar så mycket om en sån idé när den är rättvis i grunden? Vill ni inte ha ett mer rättvist samhälle?
    Frågan är mer varför du snyftar så mycket över dejting och föräldraförsäkringen.  när ingen av dem berör dig.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-22 00:43:20 följande:

Jag lipar ingenting. Det är andra som lipar över mitt förslag om kvoterade dejtingappar som innebär att alla som använder dem får ta del av utbudet. Detta är tydligen ett fruktansvärt kvinnoförnedrande misogynt förslag, men ingen har hittills lyckats förklara varför. 

Det enda jag gör är att visa på jämförelser med andra system som föräldraförsäkringen för att förklara att det inte är ett dugg konstigt.

Du har fått mängder av förklaringar, men du verkar inte ha kapacitet att ta in dem.

Staten har inte att göra med hur mycket vi knullar. DU har inte att göra med hur mycket andra knullar. Och om du vill begränsa kvinnors val genom att gömma undan de män de är intresserade av och puffa fram män de är ointresserade av som du själv, är du inte bara egoistisk utan har en dålig kvinnosyn. Vi är nämligen inte varor eller "resurser" som ska fördelas "rättvist" mellan män.
  • nihka
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-22 21:04:34 följande:
    troligen är offerkoftan skön! *men tänk om jag vill bli förälder då* Baby
    Du kan alltid anmäla dig som spermadonator till en spermabank.
  • nihka
    Anonym (Gör annorlunda!) skrev 2023-08-23 04:09:04 följande:

"förtjänar" är för mycket sagt, men jag tycker att män (och även kvinnor) som har detta problem, skulle försöka ta åt sig av kritik som de får. Börja se att felet KAN sitta hos dem själv, eller i alla fall delvis.Men varje gång man säger/skriver något sådant, så slår de ifrån sig.

Jag har t.ex. precis blockat en karl på Facebook, som jag faktiskt tyckte var intressant och intelligent (schackmästare på en ganska hög nivå) först, och som kunde uttrycka sig väl. Han är dessutom tysk och bor i mitt favoritland Tyskland, till och med i min favoritdel av det landet! Så det är inte alls omöjligt att jag hade åkt ner och hälsat på honom, som vi skojade lite om i en diskussion (jag skrev att jag gillade sådana där brunnor som de har på torgen, som man kan dricka ur, och han sa att han kunde visa mig dem runt hans stad). 

Det som fick mig att backa var, att han gick helt bananas. Började kalla mig "Liebchen", messade flera gånger om dagen, skulle säga god morgon, god middag och gokväll, fråga vad jag hade ätit, om jag hade jobbat klart ännu, varför jag inte hade svarat tidigare, var jag hade varit! Han ville ha kontakt så mycket som möjligt och jag kände mig kvävd. Och samtidigt slutade av någon anledning våra öppna diskussioner i forumet som andra kunde se, om allmänna ämnen, han ville bara ha den här privata kontakten över mess... 

När han till slut skrev "vi behöver inte gifta oss på en gång", fick jag nog och blockade honom, som sagt. Vi hade alltså aldrig träffats IRL, och han pratar om äktenskap! :o Det han hade kunnat göra annorlunda, hade varit att fortsätta diskutera alla intressanta ämnen med mig öppet i forumet, där andra också kunde komma in, och skicka färre jolmiga och efterhängsna mess - helst inga alls. Tagit det lugnare helt enkelt.

Om han inte lyssnade och backade när du först sa att du tyckte han var för intensiv är han nog inte typen som tycker man ska lyssna på någon annan än sig själv. Eller kan.

Alla har ju inte det där med att kunna läsa av sin omgivning. Med eller utan diagnos.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 18:50:24 följande:
    "Är det...?" syftar på nutiden. Frågan är om det smart att som du acceptera att kvinnor inte ska behöva ändra på några beteenden alls för att vi ska få ett jämställt samhälle. Om jag hade menat det som du (medvetet) tolkar det felaktigt till hade jag skrivit "Var det...?" syftandes på dåtiden. Du får släppa dina felaktiga tolkningar nu och det gäller även den andra saken om 100 år sen som jag aldrig ens har uttryckt.

Det handlar inte om kvinnors kroppar, utan om rätten till mäns kroppar. Objektifieringen av män som pågår behöver upphöra.

Konkret borde kvinnor backa från sina intressen på tre punkter:

- Upphöra med att vilja att mannen ska tjäna mer än kvinnan i en relation. Det är omodernt i ett jämställt samhälle.
    - Inte bara välja de mest populära männen på dejtingappar, utan istället välja någon på sin egen nivå.
    - Inte ha relationer med män som träffar flera kvinnor samtidigt.

Tre fullt rimliga punkter som inte alls är ouppnåeliga.
    Eller så kan du fullständigt skita i hur andra gör och ta tag i dig själv om du vill knulla.

En helt rimlig punkt om än troligtvis ouppnåelig
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 00:08:26 följande:
    Man har rätt att jobba, men staten har också rätt att reglera hur arbetsmarknaden ska se ut. Vilka lagar och regler som ska gälla. Det är bara relationsmarknaden som fungerar som vilda västern utan någon som helst kontroll.
    Inte alls. Det finns många "marknader" som är oreglerade och fungerar som vilda västern för att använda dina ord som exempelvis:

kompismarknaden - jag får ha precis hur många vänner jag vill
    fritidsaktivitetsmarknaden - jag får ägna mig åt precis hur många fritidsaktiviteter jag vill

Tycker du att de också ska regleras av staten?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 00:37:19 följande:
    Vi strävar i alla fall efter att arbetsmarknaden ska vara rättvis, till skillnad från dejtingmarknaden som du tycker ska vara orättvis. En sjuksköterska har en medellön på 41 000 kr, så det är inte så dåligt ändå.
    Arbetsmarknaden är varken mer eller mindre "rättvis" än dejtingmarknaden.

Om du inte har rätt kvalifikationer för jobbet får du antingen skaffa dem eller så går jobbet till någon annan.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?