• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-27 13:33:41 följande:

Förklara HUR sex ska bli rättvist? Blir sex rättvist om vissa har mindre? På vilket sätt skulle du få sex eller mer sex genom att Kalle bara får ligga med en tjej i veckan istället för två? Du blir inte mer charmig eller attraktiv i kvinnors ögon bara för att Kalle blir mer svåråtkomlig. Och om Kalle gud förbude ändå skulle ha sex med fler, vad ska hans straff bli? Böter? Fängelse? Och vem ska kontrollera och säkerställa? Hur ska det göras?

Hur ska staten fördela sex till dig om du anser att det är statens skyldighet att ge dig möjlighet till sex?

Så det är fel med män som ser kvinnor som objekt men sex ska samtidigt inte vara rättvist mellan könen?!
    Hör inte det ihop?
    Att eftersom sex ska inte vara rättvist så kan kvinnor mot sin egna vilja ses som ett objekt.

Övrigt
    Jag ser inte kvinnor som ett objekt.
    Men med eran logik då borde det inte vara ett problem.
    Vad jag vill är inte någon annans rättighet 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-26 15:55:53 följande:

Varför skriver du fler svar på ett inlägg? Det jag kan utröna av dina kryptiska inlägg är att du fått för dig att jag inte vill att kvinnor ska fördelas bland männen för att då skulle det bli mindre kvinnor till mig. 

Du ser fortfarande kvinnor som ett objekt som vissa anser ska fördela, andra inte i din skruvade värld. Kvinnor vill inte bli fördelade alls, kvinnor vill välja själva. Dom väljer inte dig, någonstans så måste du förstå varför dom inte väljer dig. Det enda logiska borde vara att göra dig attraktiv för kvinnor. Jag tror inte du gör det. Kvinnor kan omöjligen attraheras av någon som föraktar deras kön, eller ser dom som en slags pryl. Du skickar ut mycket kvinnoförakt. 

Eftersom du ser kvinnor som objekt så tror jag att du tror att det enda som du behöver förändra är något ytligt hos dig själv. Det är helt åt skogen. Fan, jobba med dina åsikter.

Varför kallas det inte då att män fördelas när kvinnor har andra förutsättningar än männe?
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-27 13:33:41 följande:

Förklara HUR sex ska bli rättvist? Blir sex rättvist om vissa har mindre? På vilket sätt skulle du få sex eller mer sex genom att Kalle bara får ligga med en tjej i veckan istället för två? Du blir inte mer charmig eller attraktiv i kvinnors ögon bara för att Kalle blir mer svåråtkomlig. Och om Kalle gud förbude ändå skulle ha sex med fler, vad ska hans straff bli? Böter? Fängelse? Och vem ska kontrollera och säkerställa? Hur ska det göras?

Hur ska staten fördela sex till dig om du anser att det är statens skyldighet att ge dig möjlighet till sex?

Att olika män som ser kvinnor som ett objekt och ni ser det som ett problem , det har inget med rättvisa att göra? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-26 15:55:53 följande:

Varför skriver du fler svar på ett inlägg? Det jag kan utröna av dina kryptiska inlägg är att du fått för dig att jag inte vill att kvinnor ska fördelas bland männen för att då skulle det bli mindre kvinnor till mig. 

Du ser fortfarande kvinnor som ett objekt som vissa anser ska fördela, andra inte i din skruvade värld. Kvinnor vill inte bli fördelade alls, kvinnor vill välja själva. Dom väljer inte dig, någonstans så måste du förstå varför dom inte väljer dig. Det enda logiska borde vara att göra dig attraktiv för kvinnor. Jag tror inte du gör det. Kvinnor kan omöjligen attraheras av någon som föraktar deras kön, eller ser dom som en slags pryl. Du skickar ut mycket kvinnoförakt. 

Eftersom du ser kvinnor som objekt så tror jag att du tror att det enda som du behöver förändra är något ytligt hos dig själv. Det är helt åt skogen. Fan, jobba med dina åsikter.

Och varför är det då ett problem med män som vill välja själva och du accepterar inte det? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-26 16:49:25 följande:

Vad är det du inte förstår? Sex är inte, ska inte och kan inte bli 100% rättvist. Ska jag ange mina grannar till farbror staten för att de knullar oftare än normen? Så de istället *borde bjuda in dig*. Ska jag ange om de knullar mindre? Också så de kan *bjuda in dig*. Vem är det som ska bestämma vad som är normalmycket? Ska vi folkomrösta om det? 

Det finns ingen rättighet till sex. Det finns ingen skyldighet till sex. Det finns inget jämställt sex för staten och alla ska ge blanka fan i när eller om jag knullar, och med vem jag knullar. SÅ LÄNGE, den partner jag faktiskt knullar med VILL knulla och att JAG vill knulla. Ingen, någonsin ska ställa upp på sex ofrivilligt oavsett om du så är en han, en hon eller en hen. (Givetvis följa övriga sociala normer som att inte ha sex mitt på gatan/stranden/bion etc. bara för att vara övertydlig.)

Det enda jämställda vi ska sträva efter är att sex ska ske med samtycke, att vi alla har lika mycket rätt att säga ja tack som nej tack. Även att vi har rätt att ändra ett ja tack till ett nej tack. Och att bådas orgasm är lika mycket värd. Sex är inte en beställningsvara, något som ska schemaläggas eller ?fördelas ut rättvist?. Desto snabbare du förstår det, desto snabbare kan du faktiskt lyckas hitta någon. Och tada, samtyckte kanske uppstår. 

Då borde då protestera när kvinnor vill ha "bra män".
    Det finns ingen skyldighet och rättighet till sex. 
  • Anonym (....)
    Tyra myra skrev 2023-07-27 13:38:44 följande:

Enligt vad jag förstått genom att på nätet följa Incel rörelsen i Sverige och USA så präglas rörelsen av kvinnohat. Det är detta allt snurrar kring och antagandet att männen är berättigade till en kvinna är grundtesen

Hur en vanlig svensk kille hamnar i denna rörelse och anammar deras tankesätt är för mig en gåta

Att bli Incel är inget drabbas av. Att bli Incel är något man själv väljer

Det finns en poäng delvis bakom incel.
    Exempvis det behöver egentligen inte ens handla om kvinnohat nu för det räknas även som det när man vill att kvinnor och män ska ha det likadant 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-27 14:31:05 följande:

Vad snackar du om? Ingenting är logiskt i dina inlägg eller skulle bli klassade som argument. Försöker du dränka tråden med att ge en massa konstiga inlägg? Vill du tysta debatten (i din värld) är det därför du skriver underliga saker? Eller saknar du kapacitet att utforma vettiga argument?

Gör du det för att ämnet är så pass känsligt för dig? Har du någonsin funderat på en förändring.

Med eran logik så är det okej med det som ni kallar kvinnohat.
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-27 15:03:51 följande:
    Den som vill minst vinner. 

-Vill du spela tennis med mig imorgon?
    -Nej.

Det blir alltså ingen tennis.

-Vill du knulla med mig ikväll? 
    -Nej. 

Det blir alltså inget knulla.

Den som frågar har alltså ingen rätt att få sitt behov av att spela tennis eller knulla tillgodosett av den de frågar. Den som blir tillfrågad måste själv vilja.

Förstår du nu?
    Jag menade att om de slutade klaga så skulle det kunna innebära och kvinnor skulle få det svårare att få sex.
    De klagar kanske för de har lättare att bli intresserad i den kvinnan.
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-27 15:07:15 följande:
    I exempelvis tider av krig när det varit stor mansbrist, har du någonsin hört kvinnor propagera för tilldelning av män?

Du verkar då inte kunna se bortom den egna naveln.
    Du är inte intresserad i att det ska vara lika utan du använder argumenten som en förevändning 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-27 15:34:37 följande:
    Bara att tro att kvinnor inte märker att misogyna män är misogyna är ju en del av kvinnoföraktet. Inte nog med att man förväntar sig att vi ska fördela oss jämt mellan alla män utan vi ses tydligen som så dumma i huvudet att vi inte märker att vissa av männen vi ska fördelas mellan ser ner på oss.
    Såklart det gäller inte alla men menar du att kvinnor kan läsa männens tankar? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?