![nihka](/avatar/thumb/nihka/cca01b2770a4c1f00d06776c1ac5dbb2.jpg)
-
Vi kunde hålla på traditionerna och göra som tidigare när det resulterade i färre män. Starta ett krig.Fiona M skrev 2023-08-17 13:54:11 följande:Say what? Hur skulle man minska antalet män?
-
I den här tråden har det visat sig bortom allt tvivel att verklighetsuppfattningen svajar rejält och att man tror det är helt andra saker som behöver ändras än det som faktiskt behöver ändras.Anonym (....) skrev 2023-08-17 18:27:35 följande:Stämmer inte helt.
Oftast handlar det om att man tror eller vet att man inte kan ändra på sig själv tillräckligt mycket.
Inte att det handlar om lathet.
Man tror det handlar om yttre faktorer såsom pengar och vill inte kännas vid att orsaken till att man blir bortstött handlar om hur man är som människa. -
Spelar ingen roll om man inte vill eller inte kan, man blir utan kvinna om man inte lyckas attrahera någon. Ingen människa ska behöva vara med någon man inte vill ha bara för att den andre vill.Anonym (....) skrev 2023-08-17 18:30:15 följande:Och vad är din källa på att det handlar bara om att man inte vill anstränga sig men har den möjligheten att göra det?
Vill är inte samma sak som att man kan göra det.
Om någon inte kan anstränga sig som många andra så finns inte ett val. -
Det skiljer sig lika mycket som det i din värld skiljer sig mellan att inleda en relation med Ireen von Wachenfeldt och Snövit.Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:45:55 följande:Samma personer som skriver det kan åtminstone tänka sig att inleda relationer med män utan tidigare erfarenhet av relationer, vilket i ärlighetens namn inte skiljer sig så mycket från incels.
-
Du argumenterar som en misogynist som fastnat i incelkulturens träsk. Finns inte en orginell tanke utan hela det toxiska paketet med synen att sex är en rättighet som staten ska reglera så de bortvalda ska få knulla är standard på incelsajter med klonade misfits.Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:21:25 följande:Jag argumenterar på ett sätt som är lösningsorienterat, snarare än att vara inriktad på att brännmärka vissa åsikter.
Ditt fokus på att döma folk som har fel åsikter löser inga problem alls.
När ska det sjunka att ingen är intresserad ge "lösningar" gällande om du får knulla eller inte. Det är ditt problem att lösa. -
Nej Flash, inte alls så utan man bedöms utiftån vad man säger. Graden av misogynitet bestämmer graden av negativ respons. Du borde ha märkt det efter 4000 inlägg.Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-18 16:46:43 följande:
Det finns en extremt tydlig företeelse i denna tråden. Viljan att klassificera män i goda eller onda. Det är oerhört Svart eller vitt.
De goda är de ensamma, sexlösa männen och de onda är Inceln´s som har kvinnofientliga värderingar. Incels har såklart ett ansvar för sina värderingar.
Icke desto mindre är det stigmatiserande att klassa människor, som jag ser det.
Just att klassa in och stämpla in människor anses av bla psykologer som olämpligt. En psykolog skulle föredra att säga "Personen har drag av psykopati" istället för "Personen ÄR psykopat!"
Men om vi nu ändå skall fortsätta svartvitt kategorisera människor
Låt oss klassa in kvinnor i olika kategorier, precis vi nu klassat in män i en stor del av de över 4000 inläggen i tråden.
Kvinnor är :
Fula eller snygga
Överviktiga eller smala
Dåligt självförtroende eller bra självförtroende.
Manshatare eller mansbeundrare
Kan vi enas om den kvinna som har klassats i den mindre fördelaktiga av respektive grupper (dvs, ful, överviktig , dåligt självförtroende och manshatare) att det då uteslutande är kvinnans eget fel?
Och att det är bara hon själv som kan gör något åt saken, ingen annan har något ansvar.
Med detta inlägg vill jag, på allvar, testa tesen att det alltid är individens eget ansvar.
-
Han är ju själv inte ute efter ett förhållande utan vill bara bli serverad ett större utbud att få knulla, så det passar tydligen bra med det "degenerativa beteendet" när han står för det själv.Fiona M skrev 2023-08-18 15:56:54 följande:Och du anser att sex med x antal personer är omoraliskt och borde bli olagligt?
Hur mäter du de? Är det alltid antal så det kvittar om man haft flera förhållanden efter varandra eller om det är one night stands? Får man ha ONS bara de är få, nollas ens siffra varje år så man börjar om? -
Bortsett från att det du håller med om inte stämmer.Anonym (Palle) skrev 2023-08-18 17:06:57 följande:Det du skriver är precis det även jag förespråkat i tråden. Att det inte är svart eller vitt. Men det är inte många som snappat upp detta tänk, utan bara malt vidare med sina svartvita åsikter. Jag tror inte att du kommer att få några bra svar på detta heller, utan samma kvarn kommer mala på precis likadant.
Men tack för ett bra inlägg, jag tycker det är väldigt tydligt uttryckt. -
Jo, vad ditt perspektiv är behöver ingen närmare förklaring.Anonym (Palle) skrev 2023-08-18 17:37:42 följande:jag...
Jag anser mig...
Jag...
jag... -
Jobb är inget företag "ger" till människor man tycker synd om och vill hjälpa utan man söker kompetenta medarbetare. Kanske att ett familjeföretag tar sig an sina närmaste mest i syfte att hjälpa dem framåt, men få företag har råd med personal som inte drar sin egen vikt. Så vem ska hjälpa ensamma Niclas?Anonym (Fol) skrev 2023-08-18 22:18:48 följande:Jag bara analyserar situationen som sagt. Jag tycker inte heller det finns något staten kan göra inom rimlig kostnadsnivå.
Det man kan göra från statens sida ligger i förebyggande syfte och att minska risken att nya incels skapas.
Nu är det en tolkning av dina inlägg jag gör så du får rätta mig om jag har fel. Jag får intrycket att du har en snål inställning gentemot dessa män. Samhället kan utifrån staten inte göra så mycket för dessa individer men samhället på individnivå kan givetvis hjälpa. Genom att ge ensamma Niclas ett jobb. Genom att bjuda ensamma Johanna och ensamma Peter på fest så att de har chans att träffas. Om inte det så i alla fall genom att bemöta dem med respekt på gatan eller på arbetsplatsen.
Det kan vara svårt, ja för de sticker ofta ut med osäkert och tillbakadraget beteende, obefintligt kroppsspråk och flackande blick. Oftast överviktiga och dåligt tränade.
Ensamma Niclas vill inte ha ett jobb på Samhall där han kan träffa Berta med en lätt intellektuell funktionsnedsättning. Ensamma Niclas vill ha ett "riktigt" jobb där han får träffa andra "riktiga" människor och då får han söka det som alla andra "riktiga" människor.