Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Palle) skrev 2023-08-18 17:37:42 följande:
    Fast det du uttrycker att kvinnor sitter på piedestal skulle jag vilja göra om. Kvinnor har fördelar i vissa saker och män har fördelar i andra. Eller anser du att kvinnor och män bemöts på precis samma sätt i alla sammanhang?

Jag anser mig fortfarande att vara hyfsat neutral ja. Mer neutral än många andra i tråden. 

Jag väljer inte sida, jag försöker se det ur olika perspektiv beroende på vilken grupp vi pratar om.
    "Balansspelaren" har uttryckt sig med att "kvinnor vill sätta sig själva på piedestal" jag förstår att du inte tycker det är misogynt med tanke på att du själv anser att "kvinnor anser sig ha inneboende goda värderingar" Hos dig är det en helt naturlig, vanlig uppfattning. Du ser inte ditt bidrag till attityden mot kvinnor. Ts ser det, tycker att hans åsikter är helt naturliga och "neutrala" hans med. Ni tycker naturligtvis att kvinnor inte ska sättas på piedestal eller är bättre än någon annan. Ni tycker ju att kvinnors tillskrivna (av er) beteende är föraktfullt.

Du undvek den självklara frågeställningen. Tycker du "balansspelaren" uppvisar en icke svart-vit attityd fast han försöker göra saken till en två-sidors könsfråga? Tycker du att det hatas på män i tråden? Jag tycker det är ganska mycket förakt för kvinnor, såsom ditt exempel på åsikt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-18 18:36:33 följande:

Skippa Drama Queenandet!

Svara nu bara på frågan istället

?En kvinna som är ful och manshatare hon får skylla sig själv?

Håller du med om det påståendet eller gör du det inte?

Ja eller Nej?

Är det den kvinnliga motsvarigheten till en incel enligt dig? En incel kan säkert vara objektivt "snygg" som man. Är någon hatare av ett kön så får denne skylla sig själv. Det är helt jävla ologiskt.
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-18 19:23:33 följande:
    Hur många manshatare skulle erkänna att de inte kan få kuk?
    En sån skulle väl tycka att det behövs mer politiskt styrd normkritik och mindre utseende fixering så män lär sej att uppskatta kvinnor som de är.
    Menar du att det är mer skambelagt att en kvinna inte får kuk än en man? Är det anledningen till att kvinnor inte kräver kuk från samhället?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-18 19:28:54 följande:
    Okey, bra. 
    Tack.
    Tycker du med andra ord att det är orimligt att en ful kvinnohatare får skylla sig själv för att han blir utan sex?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-08-18 19:59:47 följande:

Ja. Vi incels passar ju inte i några attraktivitetsramar eller andra ramar som människor, så vi förtjänar väl att vara ensamma....

Har du uppsökt hjälp för din inställning? Eller anser du att allt är utom din kontroll?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-18 20:16:05 följande:
    Säg så här då
    En människohatare har lite att jobba innan hen kan inleda en relation. 
    Varför det? Är det inte enklare att kräva att samhället tillgodoser en relation.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-18 19:54:24 följande:
    Jag har inget att invända mot att kvinnor hellre väljer att leva ensamma än att välja en oattraktiv man.

Men som poängteras gång efter gång i denna tråd så är inte kvinnor i gemen gifta med supermän utan ordinärt attraktiva män med ordinära inkomster och ordinär social kompetens. Samtidigt finns det många andra ordinärt attraktiva män  som går ensamma.
    Tydligen så är dessa "ordinärt attraktiva män" inte tillräckligt attraktiva för att en kvinna ska vilja ha en relation med dom. Har dessa kvinnor fel tycker du? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-18 20:40:29 följande:
    Som vi också har varit inne på tidigare...
    Samhället skall inte tillgodose relationen, samhället skall genom jämställdhet se till att människor ges lika möjligheter

Detta fritar inte Inceln/manshataren från ansvar. Denne måste jobba med sig själv OCKSÅ. 
    Varför gör du saken till en mans/ kvinnofråga? Med tanke på dina föregående inlägg? Varför vill du polarisera?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-18 20:36:46 följande:
    Varför skulle de ha det?

Jag analyserar situationen utan att lägga in värderingar.

Du skriver:
    "Men som poängteras gång efter gång i denna tråd så är inte kvinnor i gemen gifta med supermän utan ordinärt attraktiva män med ordinära inkomster och ordinär social kompetens. Samtidigt finns det många andra ordinärt attraktiva män  som går ensamma."

vilket kan bero på att de inte är tillräckligt attraktiva för kvinnor/ får inte kvinnorna de vill ha eller väljer ensamheten. 

Ingenstans ser jag att samhället borde göra något utöver det som samhället redan gör. Det mannen kan göra (om han vill ha ett förhållande) är att göra sig mer attraktiv för kvinnor.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-18 20:40:29 följande:
    Som vi också har varit inne på tidigare...
    Samhället skall inte tillgodose relationen, samhället skall genom jämställdhet se till att människor ges lika möjligheter

Detta fritar inte Inceln/manshataren från ansvar. Denne måste jobba med sig själv OCKSÅ. 
    Vi kan väl lägga till att "samhället" behöver sluta med vardagsmisogyniteten så att incels förstår att sånt är inte acceptabelt.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?