Är incel något man förtjänar att vara?
Anonym (Palle) skrev 2023-08-18 17:37:42 följande:
Fast det du uttrycker att kvinnor sitter på piedestal skulle jag vilja göra om. Kvinnor har fördelar i vissa saker och män har fördelar i andra. Eller anser du att kvinnor och män bemöts på precis samma sätt i alla sammanhang?
Jag anser mig fortfarande att vara hyfsat neutral ja. Mer neutral än många andra i tråden.
Jag väljer inte sida, jag försöker se det ur olika perspektiv beroende på vilken grupp vi pratar om.
"Balansspelaren" har uttryckt sig med att "kvinnor vill sätta sig själva på piedestal" jag förstår att du inte tycker det är misogynt med tanke på att du själv anser att "kvinnor anser sig ha inneboende goda värderingar" Hos dig är det en helt naturlig, vanlig uppfattning. Du ser inte ditt bidrag till attityden mot kvinnor. Ts ser det, tycker att hans åsikter är helt naturliga och "neutrala" hans med. Ni tycker naturligtvis att kvinnor inte ska sättas på piedestal eller är bättre än någon annan. Ni tycker ju att kvinnors tillskrivna (av er) beteende är föraktfullt.
Du undvek den självklara frågeställningen. Tycker du "balansspelaren" uppvisar en icke svart-vit attityd fast han försöker göra saken till en två-sidors könsfråga? Tycker du att det hatas på män i tråden? Jag tycker det är ganska mycket förakt för kvinnor, såsom ditt exempel på åsikt.