• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-07-22 16:03:18 följande:
    Då kan du inte ha läst många av mina inlägg i tråden. Jag har hela tiden hävdat att TS situation är helt upp till honom att lösa. Ingen annan kan eller kommer att lösa situationen åt honom. Han precis som alla andra har fullt ansvar för det liv han skapar sig. Har man inte det liv man vill ha så är det på grund av en själv.
    Men ändå skriver du att du tycker att andra vill lära TS att ta ansvar som om det vore fel.
    Varför klagar du på det om du inte tycker att det är fel?
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-22 16:19:48 följande:
    Då har du missuppfattat mig. 

Jag bara konstaterar att det finns många människor som pekar på andra att ta ansvar för sin situation när de inte gör det själva. Bästa sättet att inspirera andra är att föregå med gott exempel.

Jag är helt med på att TS ska börja jobba. Det är hans och alla andras väg till ett bra liv. 
    Men vad vet du om hur mycket ansvar alla här i tråden tar?
    Jag tycker du ska vara försiktig med att uttala dig om saker du inte vet något om. 
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-22 21:34:15 följande:
    Enstaka individer har i tråden avsagt sig ansvar för sina relationer och det är det jag har kommenterat. Det är ett mycket olyckligt sätt att se på sin situation.
    Vad menar du med att ha avsagt sig ansvar för sina relationer?
    Jag har inte sett någon skriva det. 
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 18:41:23 följande:
    Det är då hyckleri att säga att någon annan ska göra det men inte sig själv. 

Varför är det hyckleri?
    Varför ska man ändra på något man är nöjd med?
    Är det något man är missnöjd med så får man ju försöka ändra på det.
    Svårare än så är det inte.

• molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:34:40 följande:
    I så fall kan man påstå att andra ska göra något men inte man själv
    Är det inte just det som du och TS gör?
    Tycker att alla andra ska ändra sig,men inte ni själva?
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:35:05 följande:
    Och när kallas något hyckleri? 
    När man är skenhelig och använder sig av dubbelmoral.
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:39:24 följande:
    Så hyckleri handlar inte om när någon gör något annat än vad de själva säger? 
    Hyckleri är t ex när man vill att det ska vara jämställt och anse att alla andra ska ändra sig,medans en själv inte behöver lyfta ett finger.

• molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:45:16 följande:
    Och om alla personer ska bidra lika mycket så måste kvinnor bidra mer. 
    Varför ska kvinnor bidra mer?
    Har inte män något som helst ansvar för att ordna upp sina liv,menar du?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:47:52 följande:
    Det skulle man kunna säga vad som händer nu, när olika personer snackar om saker till kvinnors fördel. 
    Vad svamlar du om?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:50:01 följande:
    Även när jag sa att sex och förhållande borde vara likadan mellan könen så blev det protester här på denna tråd.
    Det handlar allstå då inte att sex och förhållande ska ändras för olika individer utan för hela befolkningen. 
    Men varför tar man inte tag i det och gör något åt sina problem då,istöllet för att lägga ansvaret på andra?

Och vasrrför svarar du på samma inlägg 10 ggr istället för att skriva allt du vill ha med en gång?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 20:03:53 följande:
    Då borde det räknas som hyckleri när man kallar det sexslav när andra ber en att sänka sina krav men inte när man själv gör det.
    Nej,det är det inte.
    Hur tror du det skulle kännas att bli ihoptvingad med någon man inte är det minsta attraherad av för att mannen vill ha sex?
    Jag tycker du ska sluta fokusera på enbart sex och se till även andra aspekter.
    Det är inte särskilt attraktivt att enbart ses som ett hål skapat för mannen.

Och för guds skull! Svara på inlägget endast en gång istället för 10!
    Det är fruktansvärt irriterande och svårt att svara när du svarar på ett inlägg så många gånger.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 20:13:43 följande:
    Det existerar då inte ett alternativ där kvinnor ska vara hycklare när de säger att andra ska sänka sina krav men inte sig själva 
    Det ska avgöras hur ens liv ser ut. 
    Och kvinnor har inte sex för att de ska få säga att andra personer är hycklare. 
    Om kvinnan är en incel och beter sig likadant som kvinnohatande män så är väl även hon en hycklare om hon vägrar göra något åt sin situation utan tycker att det ansvaret är alla andras.
    Lägg ner nu! 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?