Inlägg från: Anonym (Balansspelaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Balansspelaren)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-10 17:32:35 följande:
    Om en viss andel av männen inte kommer att vara attraktiva för kvinnor oavsett vilka omständigheter som råder. Behöver det inte kompenseras på något sätt för att samhället ska bli jämställt?

I ett jämställt samhälle bör män och kvinnor behandlas lika och ha samma möjligheter. Är det då rättvist att kvinnor som lever ensamma har en betydligt större tillgång till sex än ensamma män? Borde inte samhället reglera det på något sätt?

Tycker du att samma förutsättningar ska råda för både män och kvinnor eller tycker du att det är bra att män har sämre förutsättningar när det kommer till relationer och sex?
    Hur menar du här TS? 
    Du antyder alltså att Män skall ha SAMMA möjligheter som kvinnor.  

Menar du på fullt allvar att kvinnor skall ge upp sina privilegier och sina förmåner??

Det är ju helt otänkbart!

Nä, visserligen förlorade Adeln sina privilegier på 1800-talet, men självklart skall kvinnor ha Mer privilegier än Män på 2000-talet!
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 18:37:27 följande:
    Pratar du nu om "privilegiet" kvinnor har över att kunna bestämma över sin egen kropp, så den inte "regleras" ut till sexlösa män?

Nä, Cloffe jag pratar om privilegiet att slippa ensamhet, hopplöshet och barnlöshet. Faktorer som drabbar män i högre utsträckning. 

Är det faktorer du har erfarenhet av och kan uttala dig om, Cloffe?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 19:23:05 följande:
    Så du förväntar dig att kvinnor ska tillhandahålla dessa saker till män? Dvs ge upp sitt "privilegium" att kunna bestämma över sin egen kropp?

Vad skulle du annars kunna avse när det gäller kvinnors "privilegium"? Deras egna kroppar 
    Jag har ju klartext skrivit vad Privilegiet är, eller hur?

Du väljer att bortse från vad jag svarade och tillskriver mig saker jag inte står för, så att du kan sprida dina populistiska budskap. 
    Vi är många här som har genomskådat dina metoder.
    Tyvärr, Cloffe. 
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 20:08:00 följande:

Ja, du har skrivit att kvinnor har ett privilegium som tydligen handlar om att dom har tillgång till sin egen kropp. Det går inte att tolka dig på annat sätt. Du säger också att du vill att kvinnor ska bli av med det "privilegiumet"

du skriver:
    "privilegiet att slippa ensamhet, hopplöshet och barnlöshet. Faktorer som drabbar män i högre utsträckning."

ganska skrämmande.

Jag och TS tror på jämställdhet. 
    Jag förstår mycket väl att du ser det som ett hot, ja. 
    Det om något, är skrämmande.
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 20:54:33 följande:
    Det som är skrämmande är naturligtvis att du ser kvinnor som en grupp som du vill ska förlora sitt "privilegium" vilket är då rätt till egenbestämmande över sin kropp. Du tycker att kvinnor ska fördelas bland männen och det är din bild av "jämställdhet"

Helt sinnessjukt.
    Lögner, lögner och åter lögner. 
    Du behöver hjälp.
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 21:29:36 följande:
    "Balansspelaren" har varit ganska tydlig med det. Han skriver att privilegiumet som han vill att kvinnor ska ge upp är "privilegiet att slippa ensamhet, hopplöshet och barnlöshet."

dvs inget mer frivillig ensamhet, frivillig barnlöshet sen så känner kvinnor ingen hopplöshet heller. Alla dessa "privilegier" ska försvinna för kvinnor enligt "balansspelaren" I "jämställdhetens"namn

vansinne
    Alltså du har missförstått och/eller misstolkat så fullständigt att det är omöjligt att ens försöka förklara för dig Cloffe. 
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-11 20:03:03 följande:
    Men man kan ändå förstå att det bildas en frustration som leder till ett förakt. På en psykologisk nivå.

Man skulle kunna jämföra med en kvinna som blivit dumpad av flera män och tröttnar och pratar ner män generellt.

Eller en jämförelse som är mer extrem. En person i skolan som blivit så utfryst under många år att han söker hämnd på sina klasskompisar.

Det är inte ok, men uppenbarligen verkar ju rejält dissande och även exkludering i sociala grupper och även i samhället leda till att det byggs upp olika typer av förakt.

Nä, i den här tråden diskuterar vi ensidigt och uteslutande hur det är fel på alla Incel och hur otäcka dom är.

Det är inte tillåtet att ta upp andra perspektiv eller visa förståelse för människor som lider svårt. Paralleller med andra grupper och dessa parallella lösningar är inte tillåtet.

Att komma med förslag på lösningar av Incel-problematiken är inte tillåtet.

Om någon kommer med någon annan lösning än att Incels måste skärpa till sig och ?skaffa sig folkvett?  så måste detta också nerkämpas med alla medel.

När någon antyder att staten eller samhället har ett ansvar måste sådana inlägg i tråden bekämpas. Det är uteslutande Incel-mannen som skall stigmatiseras, det är själva målet med diskussion.

Målet är inte att hitta en lösning.

Alla medel är tillåtna i denna rabiata ultrafeministiska kamp:  förtal, lögner, förnekelser och anklagelser.  

Det behövs ingen balans, ingen vidsynthet, inget flerperspektiv, ffa det behövs inte ett manligt perspektiv.

Är detta rimligt, Palle?
    nihka skrev 2023-08-12 10:03:21 följande:
    Hörru Flash, det blir ingen muff för gnällande ratade. De måste kvala in precis som alla andra.

Eller tycker du att alla bara kan sätta sig ner och gnälla över att de inte får allt de tycker de "förtjänar" och så ska samhället leverera kvinnor, män, bilar, hus kanske en liten ö i Karibien?

Jag liiiider så svårt över att inte ha allt jag "förtjänar" Bär mig!

Jag är helt emot tilldelning av människor, men om det skulle bli verklighet skulle jag vilja tilldela dig en rabiat ultrafeminist. Hahahaha! Det vore väl nåt!
    Jag tackar vänligt men bestämt Nej, till dig.
    ClumsySmurf skrev 2023-08-13 17:09:06 följande:
     låter som att det är detta du syftar på

Angående bilden på pyramiden. Jag medger att bilden har en logik.

Men när jag ser bilden förstår varför diskussionen går så dåligt.

Jag förstår ju att många har låst sig vid detta är den enda sanna bilden, dvs den enda bilden som kan existera. Alla andra åsikter blir då felaktiga.

Många verkar inte kunna förstå att andra bilder och perspektiv också kan spela roll.

Problemet med denna bilden är dessutom också att det är en man som är avbildad längst ner på trappan, när det lika gärna hade kunnat vara en kvinna.

I bilden förutsätts att det är en man som begår felet när det är lika vanligt att en kvinna fäller sexistiska och kategoriserande kommenterar om män. Även om såklart kommer att förnekas.

Genom att sätta ?Våldtäkt/mord? överst i pyramiden skall betraktaren manipuleras att tro att det BARA kan vara en man som är skyldig till sexistiska kommentarer 

En mera neutral bild hade kunnat föra diskussion framåt. 

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-13 18:29:00 följande:

har du sett någon i tråden förneka att det finns rötägg även bland kvinnor? De är med människor, så det finns även sexistiska kvinnor, rasistiska kvinnor och homofober. Ingen har förnekat det.

men hur många kvinnor mördar? Hur många våldtar? Hur många misshandlar? etc? Majoriteten av dessa brott begås av män. då är väl problemet primärt hos män, eller hur? vem eller vilka borde då rannsaka sig själva och sin människosyn?

så hur ska vi kunna diskutera neutralt om vi inte ens kan utgå från sanningen? Och inte försöka försköna den, det är som att kissa på sig, varmt först kallt sen. det kanske blir en *finare* diskussion men löser inte rotorsaken och det egentliga problemet.

varför är män överrepresenterade som gärningsmän för dessa brott? Vad har brustit i uppfostran av dessa män? det är ju samhälle, föräldrar, syskon, skola etc som skapat dessa män. var finns de manliga förebilderna till dessa män?

Det är absolut ett problem att det finns män som begår sådana brott. 
    Inte heller kan det skyllas på någon annan än det som begått brotten, det är korrekt.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?