Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 19:34:01 följande:
    Jag är väl ändå ansvarig för de val jag gör. Om jag väljer sex med någon så får han ju sex med mig. Tack vare valet jag gjorde.

Självskadebeteende eller ej, det intressanta här var att diskutera vems ansvar det var. Om jag ger pengar till en hemlös så han kunde köpa mat så var jag ju ansvarig för konsekvensen att han blev mätt den gången .
    Jag vet inte om du snurrat in dig i tankarna här. De flesta ser sex som ömsesidig njutning, inte som någon slags välgörenhet eller ansvar för den delen. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:51:38 följande:
    Varför förutsätter du att man måste ha en rutten kvinnosyn bara för att man inte har sex?

Är det något magiskt med själva sexakten som gör en man till en bättre skepnad av sig själv eller varför har du en så negativ syn på incels?
    Det behöver man inte ha. Folk som inte har sex behöver inte vara incels. Men det har jag sagt några gånger nu.

Du verkar däremot tro dig ha en bra kvinnosyn. Varför tror du det? Du verkar tycka att det är kvinnor som ska stå för förändringen. Tycker du dig själv vara en "snäll" kille?

Jag har en negativ syn på incels som är misogyna, förväntar sig att kvinnor ska lösa deras problem, är obenägna att se sin del av det hela, föraktar kvinnor, avundsjuka, missunnsamma, tror det var bättre förr, ser kvinnor som vandrande vaginor, är obenägna att forma vänskapsrelationer med kvinnor mm mm.

Many incel communities are characterized by resentment and hatred, self-pity, racism, misogyny, and misanthropy.[17] Discussions often revolve around the belief that men are entitled to sex; other common topics include idleness, loneliness, unhappiness, suicide, sexual surrogates, and prostitutes, as well as attributes they believe increase one's desirability as a partner such as income or personality.[32][74][9] The incel community has a shared victimhood identity in which individuals fatalistically celebrate their failures and discourage others from seeking romantic success.[75] Many self-identified incels adopt the "scientific blackpill", a series of social psychology studies that purport to scientifically prove their victimization.[5]Opposition to feminism and women's rights is common, and some posters blame women's liberation for their inability to find a partner.[76]Some believe there was a golden age in which couples married early, were strictly monogamous, and adhered to traditional gender roles. They believe that during this time, looks played less of a role in romantic pairings and men's "entitlement" to sex with women was never denied.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 23:24:24 följande:
    Oavsett om det handlar om välgörenhet eller något annat så är man ansvarig för sina val, som ger en viss effekt.
    Om du vill idka välgörenhetssex med någon står det dig fritt fram att göra så.

Blir någon ledsen på ögat för att du inte gör det så är det inte ditt ansvar.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 01:33:53 följande:
    Jag vet att det står mig fritt, men valet är fortfarande mitt ansvar oavsett hur jag väljer att göra i det fria valet.

Jag vet inte om det blir hållbart att resonera att någons val som gör någon ledsen aldrig är ens ansvar. Då skulle man ju fritt kunna såra andra hur som helst och aldrig kunna klandras för det. Det är deras ansvar hur de hanterar det eller?
    Vill någon ha alla dina pengar och de blir ledsen på ögat för att de inte får pengarna, så är deras sårade känslor inte ditt ansvar heller.

ja, det är orimligt att bli sårad över att någon annan nekar en sex. Det är orimligt att den som nekar sex på något sätt känner ett ansvar över den sexhungrigas känsla. Folk har rätt att neka sex och känna sig ok med det.

Ditt resonemang är konstigt, vem skulle vilja ha välgörenhetssex? Vilken individ som vill ha sex och blir nekad skulle känna att "felet" ligger hos nekaren som inte tog sitt "ansvar"

Ditt sätt att förhålla sig till sex liknar incels tankegångar. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 02:40:46 följande:
    Jag tycker att du inte lyssnar vad jag menar riktigt.

Poängen är inte om jag vill ha välgörenhetssex eller inte, men mina val är ju alltid mitt ansvar oavsett vilket jag väljer. Om jag väljer att ha sex så händer ju sexet tack vare att jag ville det. Om jag väljer att inte ha det, ja då är det uteblivna sexet också tack vare mitt val. Och mina val är mitt egna ansvar, ingen annans.

Ska du resonera så ja då är det ju alltid fritt att behandla andra lite som man tycker utan att behöva bry sig om man sårar någon. Deras känslor deras ansvar. Gillar du resonemanget? Har någon sårat dig någon gång? Var det ditt fel att du blev ledsen av deras handlande?
    Du pratar om att någon sårar en annan när den nekar någon sex. Eller hur?

Någon kan tacka nej till sex och känna sig trygg med det beslutet. Huruvida den som vill ha sex blir sårad eller inte är dennes bekymmer då det är orimligt att bli sårad för att någon nekar en sex. På samma sätt som att det är orimligt att bli sårad över att någon nekar en alla ens pengar.

Ditt resonemang är orimligt. Incels tycker att kvinnor ska visa oändlig omsorg och empati och borde tillhandahålla sex som någon slags välgörenhet. Du har samma värderingar och låter som en incel. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 03:19:18 följande:
    Nej, jag frågade dig om när du blivit sårad. Det måste inte handla om att bli nekad sex utan du kanske blir sårad av andra saker. Det är du som tycker att det är ditt ansvar om du blir sårad. Jag tror det kan bli orimligt att resonera så.

Men du verkar fortfarande inte på det jag skrev. Oavsett om någon inte blir sårad av att jag sa nej så är det ju fortfarande tack vare mitt val som det inte blev något sex. Det spelar ingen roll hur den andre reagerade om han tar det bra eller dåligt. Mitt val är fortfarande mitt ansvar. Tackar jag nej till sex så blir det inget sex tack vare mitt val. Väljer jag sex så händer sexet tack vare mitt val. Mitt val ansvarar jag för. Oavsett hur den andre mådde av det.

Men du motiverar inte hur resonemanget att jag ansvarar för mina egna val är orimligt. Det har ingenting med incel att göra. Det kan handla om vad som helst. Behöver inte vara sex. Empati och omsorg är inte relevant heller. Oavsett om jag är empatisk och bryr mig eller om jag inte gör det så ansvarar jag ändå för mina val. Det har ingen betydelse hur jag känner, det förändrar ingenting.
    Så om jag förstår dig rätt så ansvarar du över dig själv, men inte andras känslor över dina val?
    Det låter rimligt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 03:53:28 följande:
    Jag bad dig svara på om när du blivit sårad, vad nu just nu blir sårad av, om du anser det var ditt eget ansvar.

Jag anser att mitt val att tacka ja eller nej till en sexinvit gör att det antingen blir sex eller så blir det inte det. Det är ju upp till mig att välja det då. Personen som frågade har inget ansvar i det valet utan det har jag.

Varför undrar du om jag blivit sårad? Vad tillför det diskussionen? Jag har aldrig blivit sårad över att någon nekat mig sex. Det skulle vara orimligt.

Så med andra ord så ansvarar du inte om huruvida personen du nekar sex blir sårad? Om jag förstår dig rätt? Det låter rimligt.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 04:29:13 följande:
    Eftersom du verkar anser det är ens eget ansvar om man blir sårad. Då måste det ju i just ditt fall handla om något som just du blivit sårad av. Men det resonemanget kanske inte gäller för dig själv utan bara när det passar dig.

Jag har aldrig från början påstått någonting om ansvar för andras känslor, det var inte jag som drog in det. Det jag påstod i mitt resonemang var att jag har ansvar för mina egna val och att det gör så att antingen händer sex, eller så gör det inte det. Det var du som började dra in känslor och att jag anser att jag har ansvar för andras känslor.
    Vänta lite nu...
    du menar alltså att du har ett ansvar för att någons känslor blir sårade för att du tackar nej till sex då du skriver "jag anser att jag har ansvar för andras känslor." 
    Jag har aldrig hört någon resonera på det sättet. Eller jo, incels tycker det är kvinnors ansvar att ge dom barmhärtighetssex för att visa empati.

Är du en incel?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:51:35 följande:
    Och det är sådant man märker ganska omgående även om personen inte visar det utåt.
    Hur då?
    Det märktes ganska omgående gällande ts. offerkoftan var uppenbar, bitterheten blottades efter några få inlägg. Sätt att uttrycka sig på. Det är extremt få människor som kan maskera sina åsikter och känslor. Folk blir medvetna om det, vanligaste reaktionen är artigt undvikande. Krävs inte mycket, kan vara några få meningar. Kvinnor är utrustade för att snappa upp sånt, hör till deras överlevnad.

Enda sättet att komma bort från det är att arbeta med sitt inre, har någon misogyna åsikter så behöver denne arbeta bort dom. För sig själv, och sin omgivning.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 15:54:25 följande:
    Nej, jag skrev inte alls det. Det var DU som drog upp ansvar för andras känslor. Svara nu på om du anser att alla gånger du blivit sårad så är det ditt eget ansvar.  Du undviker att svara på det men själv tycker att jag ska svara på dina frågor. Nu är det faktiskt din tur att svara.

Du har ju faktiskt skrivit att "du har ansvar för andras känslor"  Varför låtsas du som att du inte har det? Är din åsikt att du har ett ansvar över folks känslor då dom blir nekade sex? Eller har du ändrat dig?  

jag kan ärligt talat inte dras till minne när jag blivit sårad, inte av att bli nekad sex i alla fall. Har säkert hänt. Men vad tillför det diskussionen? Varför vill du veta det?

Är det svårt att svara på om du betecknar dig själv som incel så du försöker flytta frågan? Eller du kanske inte vill vara det så du försöker trycka ner ämnet?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?