• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Fiona M skrev 2023-08-04 21:19:14 följande:
    Män som skickar dickpicks är inte säkra i sin sexualitet, bara idioter.
    Jag har aldrig, aldrig hört om en man som skickar oombedda dickpicks som haft framgång hos kvinnor.
    Jag förstår inte fenomenet heller, men googlade och läste om den här mannen:

www.cafe.se/johan-29-darfor-skickar-jag-dickpics/
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-04 21:20:01 följande:
    Det är skillnad på att vara singel och incel.
    Som jag ser det är skillnaden att den som är singel också dejtar och har sex.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 21:25:57 följande:
    Ja, lägger någon fram radikala, extremt odemokratiska fascistiska idéer så kanske stämningen blir lite tryckt.

men det borde vara en ledtråd till att dina idéer inte hör hemma i ett samhälle.
    De "radikala extremt odemokratiska fascistiska idéerna" vann valet förra gången, så jag är rätt härdad och immun mot den typen av beskrivningar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 21:23:34 följande:
    Har du fått för dig att män generellt tycker om din idé med att begränsa sex för vissa grupper av män? Presentera din idé för dina vänner oavsett kön så får du se deras reaktioner. Du kan väl flika in dina åsikter om att det var osmart av män att "ge upp" ekonomisk makt till kvinnor historiskt.

Så din enda koppling till sd och anledningen till att du tar upp det hela tiden är offermentaliteten. I din värld så är dina bisarra idéer tillräckligt normala för att bli accepterade. Jag tror att sd anhängarna som får höra talas om dina fascistiska idéer försöker ta avstånd från dig.
    Nej, jag har ingen om vad män generellt tycker och det tror jag inte att du har heller så du borde inte vara tvärsäker på att alla tycker som dig. Flera män i den här tråden har inte tyckt som dig och då har du blivit frustrerad.

Visst, kalla det för offermentalitet men det gick bra för dem till slut trots alla osakliga angrepp de fick gå igenom.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 21:31:51 följande:
    jag sa att det var ett exempel för att ni kanske ska förstå det sjuka i det ni föreslår. ni fattar inte att statlig dejting är emot demokrati. hur mycket ni än försöker bortförklara att en knäskål är en armbåge, så är en knäskål lika förbannat en knäskål.

dina inlägg osar människoförakt och kvinnoförakt och jag har svårt att se och tro att dina sociala skills i verkliga livet är bättre än dessa. det är tragiskt att du utvecklat dessa egenskaper när vi har turen att vara född i ett av världens mest jämställda länder.
    På vilket sätt strider reglering av dejting mot demokratin? Massor av andra saker i samhället är reglerade av demokratin genom beslut av folkvalda. Jag förstår inte varför dejtingen skulle ha en särställning.

Ja, vi bor i ett jämställt land men dejtingen är faktiskt inte jämställd. Det är en blank fläck för jämställdheten.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 21:36:38 följande:
    Och så börjar vi om igen. samma dans igen.
    incel = ensam man ofrivillig singel som bär på kvinnoförakt och tror sig ha medfödda rättigheter. Dvs odemokratisk, ovettig och fascist. Vill ändra samhället för egen vinning.

singel = kan också vara ofrivillig. Eller frivillig. Men tror sig inte ha medfödda rättigheter. Accepterar läget. Vill inte ändra samhället. Vettig och demokratisk.

stor jävla skillnad som sagt. Ska jag förklara på engelska med? Fattar du bättre då?
    Jag håller inte med om den definitionen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 21:38:45 följande:
    För att du KAN inte ända på folks preferenser. staten ska inte reglera vem jag attraheras av eller ej. Vi människor är inte en pizzameny. fattar du verkligen inte det?
    Nej, men staten kan göra förutsättningarna mer jämlika och rättvisa. Dejtingappar liknar väldigt mycket en pizzameny av människor, så det är något som det hade varit bra att komma bort från. Det har ingenting med för eller mot demokrati att göra.

Ett beslut som är demokratiskt fattat och gäller för alla medborgare skulle per definition vara demokratiskt om det inte inskränker demokratin som sådan,
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 21:49:07 följande:

Du vill begränsa samtyckande sex för män med kvinnor. Om dom har för mycket sex enligt dig så ska dessa män bötfällas. Utredning om deras sexliv ska ske genom förhör av kvinnor. Sex ska då per automatik "fås" av incels i din värld. 

Japp, fascism, det finns noll demokrati i det. 

Undrar vad nästa steg är. När det visar sig att kvinnor inte alls vill ha sex med incelsen. Då kvarstår ojämställdheten enligt dig.

Faktum är att kvinnors sexliv inte är begränsat. Det finns ingen säck där bara ett antal sextillfällen finns tillgängliga. Du tror det och vill då fördela dessa sextillfällen till incels. Skulle incelsen göra sig mer attraktiva och lägga av med sitt kvinnoförakt då skulle sexet också öka.

Sexköpslagen är precis en sån begränsning av samtyckande sex. Är den fascistisk och odemokratisk enligt? Det måste du tycka om du ska vara konsekvent här.

Andelen sexlösa män tredubblades i USA mellan 2008 och 2018. Någonting måste det bero på. Antingen är det männen som har blivit sämre och börjat förakta kvinnor (din tolkning) eller så är det förutsättningarna som har förändrats. Vad tror du?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-05 00:45:07 följande:
    Ett beslut att alla röstar för att avskaffa alla incels skulle säkert också kunna klassas som "demokratiskt" 

Ett samhälle som gör något sånt är däremot fascistiskt.
    Ja, det är klart det är fascistiskt om du kriminaliserar åsikter.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-05 00:52:46 följande:
    Vill du avskaffa sexköpslagen? tror du att du får ligga mer om den avskaffas? eller är det bara för du ska få rätten att köpa en kvinnokropp? att du är så tafatt att du behöver köpa ett knull av en kvinna i beroendeställning?
    Nej, jag skrivit flera gånger att jag ser sexköpslagen som positiv. Det är ett bra exempel på att människors sexliv inte kan vara helt oreglerat utan begränsningar från staten.

Om du tycker att mitt förslag är odemokratiskt måste du tycka att sexköpslagen är det också, annars är det hyckleri.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?