• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 20:03:03 följande:

Jag tycker det är anmärkningsvärt att incel faktiskt är något man förtjänar att vara, såsom frågeställningen i ts. Men ingen incel inser det.

Det har jag mest problem med, brist på självinsikt. 

Hur skulle det gynna samhället om en misogyn, kvinnoföraktande man blir anskaffad en flickvän av samhället? Skulle det ens gynna mannen? Nej-hans föreställningar om kvinnor förstärks då. 

Slutprodukten från vilken vinkel man än ser det från är skapandet av ett mer toxiskt samhälle.

Och kvinnoförakt är även om man snackar om jämställdheten nu. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 20:05:07 följande:
    Jag är inte ansvarig för vad andra människor säger och gör.

Nej, man ska inte jämföra kvinnor med ekonomiska resurser. Kvinnor är inga handelsvaror.
    Det går inte veta då vad du har för syften och hur du tänker när du gör jämförelser.
    Jag skulle likaväl hypotetiskt säga att män är inga handelsvaror och därför ska män ha det bättre än kvinnorna 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 20:03:03 följande:

Jag tycker det är anmärkningsvärt att incel faktiskt är något man förtjänar att vara, såsom frågeställningen i ts. Men ingen incel inser det.

Det har jag mest problem med, brist på självinsikt. 

Hur skulle det gynna samhället om en misogyn, kvinnoföraktande man blir anskaffad en flickvän av samhället? Skulle det ens gynna mannen? Nej-hans föreställningar om kvinnor förstärks då. 

Slutprodukten från vilken vinkel man än ser det från är skapandet av ett mer toxiskt samhälle.

Du tycker incel förtjänar det. 
    Det är inte samma sak som brist på självinsikt. 
  • Anonym (....)

Nej, man ska inte jämföra kvinnor med ekonomiska resurser. Kvinnor är inga handelsvaror.
    Och eftersom män inte är handelsvaror så måste sex från början fungera annorlunda 
  • Anonym (....)

Du vet helt enkelt inte d0. 
    Det gäller även då när andra personer ser vad du skriver 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-25 19:43:50 följande:
    Är det inte just det som du och TS gör?
    Tycker att alla andra ska ändra sig,men inte ni själva?
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:35:05 följande:
    Och när kallas något hyckleri? 
    När man är skenhelig och använder sig av dubbelmoral.Hyckleri är t ex när man vill att det ska vara jämställt och anse att alla andra ska ändra sig,medans en själv inte behöver lyfta ett finger.

Det existerar då inte ett alternativ där kvinnor ska vara hycklare när de säger att andra ska sänka sina krav men inte sig själva 
    Det ska avgöras hur ens liv ser ut. 
    Och kvinnor har inte sex för att de ska få säga att andra personer är hycklare. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 20:12:48 följande:
    Nej.
    Varför sa du det då? 
  • Anonym (....)

Den här tråden kan vara ett starkt bevis på att just vid sex så råder andra vilkor och åsikter jämfört med hur allt annat ser ut. 

Många skulle exempelvis inte tycka det är okej om någon säger att vänskap ska inte vara ömsesidigt. 
    Att vänner som kräver det är äckliga. 

• Anonym (....)
    Anonym (Po) skrev 2023-07-13 16:40:04 följande:

En incel är ju en (hetero-) man som inte får ihop det med någon kvinna och som därför odlar ett hat, ibland hämdlystenhet, mot kvinnor som grupp. Män som resonerar så förtjänar definitivt att inte få till det med ngn tjej och får absolut skylla sig själv. Vem vill vara med en sur kvinnohatare liksom? 

Sen finns det ju män som av olika skäl inte blir ihop med någon men som är snälla och hyggliga människor. De tycker jag inte förtjänar sin ensamhet. Jag känner en sån man och jag unnar verkligen honom att träffa någon. 

Egentligen så har de troligen delvis liknade åsikter. 
    Skillnaden nu är att de är på andra sidan och andra förutsättningar 
    Många kvinnor blir också sura och arga när de inte får som de vill när det handlar om sex och förhållande.
    Och kvinnorna blir inte sura för det handlar om någon jämställdhet eller att det ska vara likadant för alla människor 
  • Anonym (....)
    StudierKemi skrev 2023-07-25 19:47:49 följande:

Det finns många som vill ha det som det var förr för ca 100 år sen, att mannen var försörjaren och kvinnan var hemmafrun med barn. Jag ser på vissa familjer att ett sånt system verkligen fungerar och förhållandena håller längre/föralltid, och jag har inget emot dem som frivilligt vill leva gammaldags. Jag själv är 30+ och kommer gå ut i arbetslivet för första gången NU, för att YH-utbildningen blev precis avklarad, LIA:n är avklarad också... Varför detta dröjsmål? Jo, jag var försörj i ett decennium som hemmafru (ovanligt här i Sverige, men sant).

Speciellt bland katolikerna i vilket land som helst, finner man detta att kvinnan tar hand om fru och barn och mannen försörjer dem alla. Om jag var född som man hade jag mer än gärna ägnat mig åt arbete, stimulerat hjärnan, och låtit kvinnan föda barn och tagit hand om dem istället (rättvis fördelning i min värld). Jag har inga problem med att jobba mycket (om den andra personen tar andra delar), och jag hade säkert lyckats som t.ex. katolsk man där ute i världen.

TS, om du vill leva i enlighet med hur det var förr, så finns det redan folkgrupper där ute som gärna vill dela ett sånt liv med dig. Tvinga inte in fria, pilska svenskar in i detta bara. Välj mer än gärna någon som av naturen är mer kysk, som genuint vill leva "traditionellt" som du. 

Handlar inte det om tradition om sex och förhållande ska vara olika villkor beroende på kön?
    Det som många vill att det ska gälla i dagens samhälle i Sverige 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?