Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-23 18:50:24 följande:
    "Är det...?" syftar på nutiden. Frågan är om det smart att som du acceptera att kvinnor inte ska behöva ändra på några beteenden alls för att vi ska få ett jämställt samhälle. Om jag hade menat det som du (medvetet) tolkar det felaktigt till hade jag skrivit "Var det...?" syftandes på dåtiden. Du får släppa dina felaktiga tolkningar nu och det gäller även den andra saken om 100 år sen som jag aldrig ens har uttryckt.

Det handlar inte om kvinnors kroppar, utan om rätten till mäns kroppar. Objektifieringen av män som pågår behöver upphöra.

Konkret borde kvinnor backa från sina intressen på tre punkter:

- Upphöra med att vilja att mannen ska tjäna mer än kvinnan i en relation. Det är omodernt i ett jämställt samhälle.
    - Inte bara välja de mest populära männen på dejtingappar, utan istället välja någon på sin egen nivå.
    - Inte ha relationer med män som träffar flera kvinnor samtidigt.

Tre fullt rimliga punkter som inte alls är ouppnåeliga.

ursäkta? Var kommer dessa vaneföreställningarna från? Jag tjänar mer än min sambo exempelvis. 

- välja män på sin egen nivå. Om kvinnorna får träff med de populära männen så anser dessa män att de är på samma nivå. annars hade väl de populära männen svept nej? Så oerhört korkat och inskränkt. Återigen som jag och många kvinnor skrivit är vi hellre lyckliga sexlösa än behöva träffa någon med din människosyn.

- inte ha relationer med män som träffar flera samtidigt? Får kvinnor träffa flera samtidigt? Och vem är det som ska säkerställa att gud nåde ingen dejtar flera samtidigt? Staten? hur ska staten övervaka det? Vad ska böterna bli? bestraffas med att sympatiknulla en incel? 

vidareutveckla din verklighetsfrånvända fascistiska framtidsvision. HUR ska det genomföras?

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:02:12 följande:
    www.expressen.se/halsoliv/sex--relationer/studie-vanligast-att-traffa-karleken-via-natet/

Det är inte så vanligt längre att dejta utanför dejtingappar, men det var ju precis det han gjorde. Han dejtade dig via sitt jobb. Skillnaden är att han hade betydligt färre valmöjligheter än vad du har på nätet.

I såna fall är friendzone fel ord att använda. Kollegor och bekanta ingår inte i friendzone. Att friendzona någon betyder att man avvisar någons intresse men fortsatt håller igång kontakten på en vänskaplig nivå. För att någon ska vara i friendzone måste du veta att personen är intresserad av dig först.
    Och expressen är en säker källa. Men vi leker med att 39% hittar vi appar, då är det fortfarande 60 som hittar utan app. Så bli en av dom då. Vad är ditt problem?

han hade färre möjligheter på grund av mansöverskott. Så hur ska du lösa det riktiga problemet? oavsett hur du vill reglera appar så finns det fortfarande fler män än kvinnor. eller hur? Så problemet kommer kvarstå. Folk kommer fortsätta ratas. hur löser du det?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:11:03 följande:
    Personligen tycker jag att det är män som behandlas som en handelsvara i dagens dejting. Det är tydligt att du inte ser män som människor och individer som alla förtjänar att ha en chans inom dejting. Istället delar du upp män i bra/dåliga där de dåliga ska lämnar utanför ungefär som det som pågår inom skolgårdsmobbning.
    Hur behandlar jag män som handelsvara? För att det finns män jag attraheras av och män jag inte attraheras av? Att det finns goda män och det finns rövhattar? de som hatar kvinnor, misshandlar, våldtar, mördar och sexuellt ofredar.

så om dessa rövhattar kunde sluta vara rövhattar så skulle andelen rövhattar minska och goda män öka. Enkel matte.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:03:43 följande:
    Det skrämmer mig mer att du hittar på saker om vad jag tycker utan att ha någon grund för det. Vad är syftet med att måla upp ett skräckscenario för att sedan ta avstånd från det? Blir man en bättre person om man gör så?
    Du tänker inte på att din framtidsvision skrämmer alla normalt funtade människor? det du vill uppnå är ett skräckscenario för oss.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:17:12 följande:
    Bra då är du redan klar med den punkten, men det gäller inte för alla.

Nej, de populära männen sveper ja på kvinnor även under deras nivå för att de bara är ute efter sex. Det är detta som skapar könsobalansen på apparna.

Man borde få träffa upp till 2-3 samtidigt, men där borde det dras en gräns. Följer man inte en sån regel borde man kunna dömas till samma påföljder som för sexköp (oavsett kön).
    Så alla män ska bli försörjda av kvinnan eller vad menar du med bra?

om kvinnorna går med på att träffas för sex är det samtycke och lagligt. kvinnorna vill väl ligga med en man de attraheras av? Om de bara är ute efter kuk finns sexlexsaker som är mycket bättre. så varför skulle vi svepa på en man vi inte attraheras av?

hur ska dessa böter skrivas ut? Vem ska kontrollera dejtingen? ska man ange sina grannar? Ska man rapportera in månadens dejter till soc? Eller hur ska någon få veta om jag dejtar en, två, tre, tio eller noll samtidigt?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:21:32 följande:
    Du upprepar dig bara.

Det här stämmer inte alls. Hur ofta man har sex är självklart något som är begränsat. Om en man har flera relationer samtidigt upptar han flera mäns platser.
    Det är inte en plats att ta. Jag väljer att ha lagligt sex med den jag vill, annars sexleksak. Varför skulle jag ha sex med någon jag inte vill ha?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:23:13 följande:
    Det borde i första hand lösas genom attitydförändringar.
    vem ska ändra på attityden? Incels som har en verklighetsfrånvänd världsbild. Eller övriga som använder sina jämställda rättigheter?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:27:30 följande:
    Problemet är att även om det finns andra sätt behöver dejtingappar göras om oavsett så att alla grupper har lika stora chanser där på gruppnivå (inte individnivå).

Nej, jag tror inte att mansöverskottet är det största problemet eftersom vi inte har monogama relationer.
    men du förstår ju inte. hur många gånger ska vi förklara:
    - en kvinna kommer inte svepa ja på en man hon inte attraheras av
    - en kvinna kommer inte bjuda ut en man på dejt hon inte attraheras av
    - en kvinna kommer avinstallera appen om/när det bara visas förslag man inte är intresserad av
    - en kvinna ser inte mannen som en kuk att knulla med endast, om det bara är ett knull man är ute efter finns det som sagt bättre sexleksaker. vi är inte som vissa män som bara letar efter ett hål.

hur ska du knäcka den nöten med de *logiska lösningarna* som presenteras? Återigen, vi kvinnor har rätt till vår egen kropp och har rätt att neka män. exakt samma rätt som du har som man.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:30:55 följande:
    Varför är det ett skräckscenario? Det verkar inte som att det skulle påverka dig så mycket. Tänker du på om din relation skulle ta slut och du vill återgå till att dejta för fullt via tinder? Samtidigt som din sambo blir sexlös igen...
    Om jag skulle bli singel. Mina vänninor som är singlar, min syster etc. Du vill försöka manipulera marknaden utan att förstå att det kommer fortfarande bli lika lite sex över till de män som delar din kvinnosyn. Det finns ingen lagstadgad sexkvot med statliga kvinnor till er.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:33:23 följande:
    Det ska kontrolleras och övervakas via dejtingapparna.
    Hur övervakar dejtingapparna om man pratar över sms/messenger? om folk vet att appen övervakar tror du på riktigt att man inte kommer ha konversation på annat ställe? Så hur ska appen ha koll? Berätta gärna.

och vad är böterna? Straffet? stöld av knull från incel?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?