Är incel något man förtjänar att vara?
Det handlar inte om kvinnors kroppar, utan om rätten till mäns kroppar. Objektifieringen av män som pågår behöver upphöra.
Konkret borde kvinnor backa från sina intressen på tre punkter:
- Upphöra med att vilja att mannen ska tjäna mer än kvinnan i en relation. Det är omodernt i ett jämställt samhälle.
- Inte bara välja de mest populära männen på dejtingappar, utan istället välja någon på sin egen nivå.
- Inte ha relationer med män som träffar flera kvinnor samtidigt.
Tre fullt rimliga punkter som inte alls är ouppnåeliga.
ursäkta? Var kommer dessa vaneföreställningarna från? Jag tjänar mer än min sambo exempelvis.
- välja män på sin egen nivå. Om kvinnorna får träff med de populära männen så anser dessa män att de är på samma nivå. annars hade väl de populära männen svept nej? Så oerhört korkat och inskränkt. Återigen som jag och många kvinnor skrivit är vi hellre lyckliga sexlösa än behöva träffa någon med din människosyn.
- inte ha relationer med män som träffar flera samtidigt? Får kvinnor träffa flera samtidigt? Och vem är det som ska säkerställa att gud nåde ingen dejtar flera samtidigt? Staten? hur ska staten övervaka det? Vad ska böterna bli? bestraffas med att sympatiknulla en incel?
vidareutveckla din verklighetsfrånvända fascistiska framtidsvision. HUR ska det genomföras?