• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Hm) skrev 2023-10-02 19:51:46 följande:
    Samma här
    Märkligt det där. Alla som lever som singlar är det frivilligt. Men snart är de som kan i förhållande...
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-10-02 20:12:44 följande:
    Ok. Jag omformulerar mig.
    Om du blev singel igen så skulle du så fort som möjligt förslka hitta någon ny för att du inte vill leva ensam?
    Inte för att jag inte vill leva ensam eller för att det skulle vara ett dåligt liv att leva ensam. Det är bara det att man får ett bättre liv att leva i partnerskap. Jag är dessutom tillräckligt socialt kompetent för att klara av det så då lever jag så.
  • Anonym (Fol)
    EnAnonumius skrev 2023-10-02 19:49:37 följande:
    Fast många gillar att inbilla sig detta att alla som är singlar är per se oattraktiva. 😏
    Det måste inte vara så men självklart finns det en sådan korrelation, dels utseendemässigt men inte minst personlighetsmässigt.

Det ska väldigt mycket till för att en person med en bra personlighet ska gå singel länge. Med bra personlighet menar jag positiv, varm, arbetsam, lyhörd, ärlig, lojal, hälsosam och generös. Med andra ord någon som är genuint omtänksam och får människor i deras omgivning att må bra och som själva mår bra. Nästan alla i den kategorin gifter sig ganska tidigt och lever monogamt resten av livet.

Någon hävdar att de inte kan samarbeta och därför vill leva själva. Kan så vara och då kan det ibland vara ett klokt beslut att göra så. Men det är också ett kvitto på en sämre personlighet för just förmågan att samarbeta är en viktig mänsklig egenskap. 

Att jobba på sina dåliga sidor är oftast en bättre idé om man inte har allvarliga diagnoser. Så männen i tråden som strävar mot ett liv i tvåsamhet ska absolut ha cred för det. Det är rätt väg att gå.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Trams) skrev 2023-10-03 05:43:56 följande:
    Tala för dig själv kan du göra men inte för andra. Det finns många kvinnor som trivs bättre med att vara ensamstående, hence den enorma mängd singelhushåll vi har i landet.

En flock kan man tillhöra ändå med vänner och familjemedlemmar. 
    De flesta människor i världen lever som fattiga. Betyder det att de vill vara fattiga?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Trams) skrev 2023-10-03 06:05:11 följande:
    Det har aldrig slagit dig att dessa kvinnor kanske möter dåliga män som inte ger dem samma behandling som de själva ger? 
    Det fnns många bra män därute. Så varför klarar inte dessa kvinnor av att attrahera de bra männen?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-03 06:09:26 följande:
    Det fnns många bra män därute. Så varför klarar inte dessa kvinnor av att attrahera de bra männen?
    För att de inte är tillräckligt bra själva naturligtvis...
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-10-03 12:16:26 följande:
    Kanske för att de inte vill?
    Så de är ihop med de dåliga männen och klagar på de dåliga männen, samtidigt som de inte vill attrahera de bra männen.

En av de sämre ursäkter jag hört faktiskt.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Trams) skrev 2023-10-03 06:17:52 följande:
    Hur vet du att det är kvinnorna som inte lyckas attrahera männen? Det är inte kvinnor som är incels i första hand.

Sen står det liksom inte skrivet i pannan på dem heller, vilka män som är bra eller dåliga. Tror du att kvinnor väljer män som inledningsvis behandlar dem som crap eller?
    Så du tror alltså tt de här kvinnorna har  de bra männen efter sig men väljer de dåliga männen.

Bra jobbat där. De måste ha sjukt dålig människokännedom!

Men behöver inte vara Einstein för att förstå att du är ute och cyklar.
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-10-03 22:14:04 följande:
    Då har du inte förstått vad jag menar. Alls.
    Om en kvinna har lämnat en dålig man så vill hon kanske inte inleda något nytt med någon annan man heller.
    Då lever hon kanske hellre ensam.
    En användaren skrev om kvinnor som träffat flera dåliga män, för att sedan välja att leva som singlar.

Jag skrev då att anledningen till att de bara träffar dåliga män är att de inte är tillräckligt  attraktiva för att attrahera bra män.

Sedan är det upp till kvinnorna om de vill eller inte vill utvecklas och förbättras för att ha chans på de bra männen. Eller om de vill leva ensamma. Fast kom inte och beskyll män i allmänhet för att dessa kvinnor inte klarar av att attrahera bra män.

Bekvämligheten och oviljan att förbättras samt fenomenet att skylla på andra finns inte bara hos incelmännen utan även hos de ensamma kvinnorna. Därav blir det smått parodiskt när ensamma kvinnor springer runt här i tråden och tjatar på incelmännen att inte skylla på andra utan att förbättra sig.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-10-04 06:48:26 följande:
    En avsevärd skillnad här är att ensamma kvinnor inte kräver statliga regleringar för att få sex och relationer med "bättre" män. De lever sina liv och tar hand om sig själva, och hyfsat många är ändå rätt nöjda med sina liv.

Ser du däremot till många incels så ska det införas sexkvoter och regleringar på dejtingsidor för att förbättra deras chanser. Dvs det enda som räknas är de själva, att de gör inskränkningar i andras liv tycks inte räknas för dem.

Om de så gärna, till skillnad från de kvinnor som valt att leva ensamma, vill ha en relation: då får de göra jobbet. De ensamma kvinnorna kräver inget och utgör inget problem. Med incels mördar, sprider hat,  vill införa regleringar som påverkar hela samhället enbart för deras egen skull. Dessutom har de ofta vridna värderingar om att det var bättre förr när kvinnor inte kunde välja, eller att kvinnor borde ges droger för att lättare ha sex med män. 

Det är främst män som står för våld, våldtäkt, sexköp och andra problem som kostar enorma summor i samhället. Ensamma kvinnor utgör inget problem för någon. 
    Ensamma kvinnor är definitivt ett problem. Dels sprider vissa av dem hat mot män precis som det finns ensamma män som sprider hat mot kvinnor. Dessutom är ensamstående kvinnor en ekonomisk börda för samhället. De behöver mer bidrag, och deras barn behöver mer stöttning från stat och kommun.

Det bästa för samhället är att medborgarna lever i harmoni och har personer av båda könen i hushållet.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?