Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:51:01 följande:
    Varför KAN jag inte det? Hur många som har sex har blivit en könsskillnad. Det var inte det tidigare för 15 år sen, men nu är det en sån skillnad.

Då tycker jag att samhället ska vidta åtgärder för att minska den skillnaden. Inga extrema åtgärder som du pratar om, men små steg i rätt riktning. Precis som du själv tyckte att föräldraledigheten ska delas 50/50 mellan könen. Varför är den åtgärden okej, men inte åtgärder för dejtingappar?
    Vi kan väl jämföra med hobbyn "dans" i stället. 50% av svenskar dansade inte förra året. Hur tvingar vi dessa att dansa så panelhönorna också får en danspartner?

Ska vi införa en statlig reglering med kvoter, böter och förhör? Låter också som fascism. Alla vill inte dansa.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:51:38 följande:
    Cloffe och Molly50 har hävdat flera gånger att allt som behövs för att bryta sexlöshet är att ha rätt åsikter, vara trevlig och gå till en samtalsterapeut.

Det har jag aldrig sagt. Anledningen till att folk blir incels är för att de har misogyna attityder från början. Sexlöshet är bara ett symptom på det. 

Ja, gå till en psykolog för att bearbeta dina känslor i stället för att lufta dina misogyna föraktfulla kommentarer och fascistiska förslag på nätet.

Om du tänker efter, allt har möjlighet att förändras för dig i så fall. Ingenting förändras om du sprider dynga på nätet, tvärtom du göder dina misogyna attityder och du placerar dig själv längre från samhället.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 19:03:55 följande:
    Jag har inte bett om att bli stämplad som en incel i negativ mening heller, så det är inte jag som sätter etiketter på folk. Jag vill diskutera incels som ett samhällsfenomen.

Om du drar likheter mellan incels och våldtäktsman tycker jag att det är ovärdigt. En incel har inte gjort något fel eller begått ett brott.
    Det är som sagt skillnad på Incels och långvariga singlar. Det är attityderna/ värderingar som skiljer er åt.

och nej, föregående talare buntar inte ihop incels med våldtäktsmän, men det vet du och väljer att fultolka.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 19:09:10 följande:
    Ett flertal av de som skriver i tråden lever tillsammans med män som tidigare var sexlösa. Ingen har hävdat att de är misogyna, så hur är det möjligt att de var incels om alla som är det är misogyna?

Det är skillnad på incels och sexlösa. Har du inte förstått det än? Jag postade en länk tidigare som visade korrelationen mellan misogynitet och framtida incel.

Då kan man dra slutsatsen att det är attityden mot kvinnor en incel behöver förändra själv för att kunna ha chans till sex.

Hur långt sträcker sig din kapacitet för att kunna förstå det här självklara faktumet?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 19:26:59 följande:
    De som är/var sexlösa och inte är misogyna, som flera har tagit som exempel. Vad beror deras sexlöshet på enligt dig? Vilka andra förklaringar finns det till sexlöshet när det inte handlar om misogynitet?

Män som inte är misogyna har större möjligheter till att ha sex med kvinnor (såklart) men vad tidigare länk visar är att misogyna män har färre möjligheter till sex med kvinnor (såklart)

men det borde det inte ens finnas forskning på. Sånt är ju självklarheter. Jag finner det som en självklarhet att du är incel exempelvis på grund av dina åsikter. Du förstår inte det, varför? Du tror att det handlar om andra saker, antagligen på grund av att du gör ditt bästa att dölja dina åsikter när du träffar kvinnor. Jag kan med all säkerhet säga att kvinnor snappar upp sånt och är allmänt artiga, men avvisande. 

Du är säkert en sån som beskriver sig som "snäll kille" på dejtingappar. Jag kan sätta en slant på det. Du har inga möjligheter att ändra din situation om du inte förstår att det är du som behöver utföra förändringen på dig själv. Och då handlar det inte om ytliga saker.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-12 19:51:19 följande:
    "men det borde det inte ens finnas forskning på. Sånt är ju självklarheter. Jag finner det som en självklarhet att du är incel exempelvis på grund av dina åsikter."

Man blir påverkad av sin situationen 

Spelar det någon roll. Tydligen så är incels misogyna. Misogyniteten kan då länkas med sexlöshet. Sambandet är självklart.

Incelen själv måste bryta det för att ha möjlighet att attrahera en kvinna. Sen så är det säkert incels som hellre vill ha kvar sin misogynitet och offerkänsla. 

Där har incels ett val. Arbeta med dina åsikter om kvinnor, eller välj en nästan garanterad sexlöshet.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 20:01:18 följande:
    Det hör inte till ämnet, men att stämpla folk som dåliga för att de har en viss typ åsikter är inte en framgångsrik strategi om man ser till hur det gick i det senaste valet. Det är samma taktik som ni använder.
    Vad är det du menar med att "svenska män har röstat för en förändring"? vad är det du fått för dig att sd ska göra för svenska män?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-12 20:03:23 följande:
    Du har inte riktigt koll på vad det handlar om. 
    Enligt vilken statistisk så ligger misogyniteten bakom sexlösa tillståndet och det inte istället handlar om man utvecklat det efter hur ens situation ser ut bland annat? 
    Återigen, det spelar ingen roll egentligen. Misogynitet=incel.

Vad ska en incel göra då för att inte vara incel?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 20:04:18 följande:
    en.wikipedia.org/wiki/Incel

The first website to use the term "incel" was founded sometime between 1993 and 1997. The website was created by a university student living in Toronto and known only by her first name, Alana, to discuss her sexual inactivity with others. During 1997, she started a mailing list on the topic that used the abbreviation INVCEL, later shortened to "incel", for "anybody of any gender who was lonely, had never had sex or who hadn't had a relationship in a long time".
    The incel (/??ns?l/ IN-sel, a portmanteau of "involuntary celibate")[1] subculture is an online subculture of people who define themselves as unable to get a romantic or sexual partner despite desiring one.[2][3][4]Discussions in incel forums are often characterized by resentment, misogynymisanthropy, self-pity and self-loathing, racism, a sense of entitlement to sex, and the endorsement of violence against women and sexually active people.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?