Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-07-18 16:30:38 följande:
    Precis. Det är inte ditt fel och inte ditt ansvar att mannen inte får ligga. Det är hans.
    Vårt ansvar att han inte får sex var det som du tyckte att det skulle stå.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 16:55:21 följande:
    Fast du får lägga till ordet "inte", så som jag skrev i inlägget du svarade på.

Inte vårt fel/ansvar, inte ditt fel/ansvar och inte mammas utan hans. Hans fel/ansvar.
    Ok. Men det ju fel, för att jag valde så är ju mitt fel och mitt ansvar. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-18 16:39:43 följande:
    Ja, om man ska tyda det du skriver, om att samhället ska ha regler och lagar för dejting, göra det svårare för kvinnor att välja, då blir det barmhärtighetssex. Dvs kvinnor ska inte fritt få välja, som det är idag.

Så ja, om du anser att du är en incel, så har du skrivit det och vi är många som läst det. Alltså ingen nidbild. 
    Har männen barmhärtighetssex idag då? Eftersom du verkar resonera att det blir konsekvensen av att ha det svårt. Idag har männen svårare än kvinnorna om man får tro TS.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 17:08:27 följande:

Det är faktiskt det enda som hindrar incels från att vara incels. 100%, definitivt, helt övertygad.

Men det är ingen incel som ens försöker vara en snäll kille. (Och då menar jag genuint snäll, inte en "försöka-ta-sig-innanför-byxorna-snäll) eller en sk "niceguys" i stället verkar denne ägna sig mest åt att göda sitt kvinnoförakt på nätet.

Tror du verkligen att lagstiftning är det enda sättet för dig att lyckas i sexlivet?

De som kallar sig själva för snäll kille är verkligen inte snäll är min erfarenhet iallafall. De aktar jag mig för. Likadant trevlig kille eller ärlig kille. Röda flaggor är det.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 17:21:38 följande:
    Det är helt OK om du vill barmhärtighetsknulla alla du träffar som vill ha sex med dig. Du är själv ansvarig för dina handlingar.
    Men det var inte frågan. Jag menar när jag valt att inte göra det. Det är väl ändå jag själv som är ansvarig för det valet. Du kan ju inte påstå att det inte är mitt ansvar.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 17:34:30 följande:
    Du är ansvarig gentemot dig själv, men du har inget ansvar för att andra inte får knulla.
    Men att andra inte får knulla med just mig är väl ändå mitt ansvar då det var mitt val att avvisa dem. Mitt val mitt ansvar.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-18 18:02:50 följande:
    Att ha ansvar för något betyder att det är något man MÅSTE göra. Tex är det ditt ansvar att betala dina räkningar, ta hand om dina barn eller vara nykter när du kör bil. 

Att avvisa någon som vill knulla med dig som du inte vill knulla med är din rättighet. Det har inget med ansvar att göra. 

Googla orden ansvar och rättighet så kanske det klarnar.
    Jag vet att jag inte måste. Men vad jag än väljer så har jag ansvar för mina handlingar. Finns inget i någon Google eller ordbok som motsäger det. Konsekvensen att han inte fick ligga med mig, ja det när jag ansvar för eftersom jag sa nej. Hade jag inte sagt nej utan ja så hade det ju hänt eller hur?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-18 18:14:20 följande:
    Mycket märkligt resonemang.

Om någon kommer fram och vill ha din klocka och du säger nej så är du ansvarig att personen är klocklös? 
    Ditt val ditt ansvar.

Du behöver nog läsa på vad ansvar betyder....

ansvar - Skyldighet att ansvara för något aktivitet eller sak, skyldighet att vara den som ser till att något blir rätt utfört
    Ja, jag är ansvarig för att han inte har just min klocka åtminstone.
    Sen om han hade rätt till det är en helt annan fråga. Jag är fortfarande ansvarig för mina handlingar och vilka konsekvenser de får.
  • Anonym (Maria)

Du menar som liknelse till att våldta någon då? Ja 

nihka skrev 2023-07-18 18:22:46 följande:
    Så om du inte ger honom din klocka är du ansvarig för att han tar någon annans klocka?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-07-18 18:25:41 följande:
    Jag var med i en kontaktsida där intresset för mig var lika med noll. Då testade jag med att byta ut min profilbild mot en bild som jag tog på måfå från nätet av en okänd man. Profiltexten ändrade jag inte. På två dagar hade 12 kvinnor skrivit brev till mig och ännu fler hade lagt till mig som favorit...
    Kan det bli mer solklart? Hursomhelst. Det blev droppen för mig.
    Och så skulle det säkert också kunna vara för de riktigt fula män som faktiskt har fått en kvinna om de gjorde en profil på en dejtsidor och testade samma sak. De gjorde väl på något annat vis för att attrahera den de har.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?