Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-17 23:40:59 följande:
    Vad är det incels ska förändra hos sig själva och vilka egenskaper ska de sträva efter att ha för att inte behöva vara incels?

Steg ett är att sluta med självömkan. Lyssna på vad kvinnor faktiskt skriver i stället för (vissa här) som menar att det är på grund av att dom är "fula" det är väl klart att fulhet inte hjälper, men en man kan kompensera för detta på olika sätt. 

sluta sätt dig i förhållande till kvinnor och tycka synd om dig dig själv. Det är ganska orättvist mot kvinnor och kvinnor undviker en sån individ eftersom denne faktiskt riskerar att bli farlig för henne.

jag postade tidigare att misogyna män blir incel. Så har någon sunkiga åsikter om kvinnor, grupperar kvinnor till en homogen grupp så måste han arbeta med att förbättra dessa åsikter. Skaffa kvinnliga vänner som han inte försöker ha sex med exempelvis.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 02:01:42 följande:
    Varför hittar du på saker som jag inte har sagt?

Helt sjuka påståenden som att kvinnor ska försvinna från jordens yta och att jag skulle må bättre då. Nej, det finns ingen som har sagt det.

Jag har inte heller sagt att alla kvinnor lever som influencers utan problem i livet. Det stämmer inte.

Den enda av oss som bär på ett förakt är du och det riktar du mot ensamma män / incels. Ditt förakt för den gruppen har inga gränser.

Du verkar inte förstå vad jag menar. Alternativt att du hittar på.

Du sätter ditt självförakt i förhållande till kvinnor. Vilket då innebär att kvinnor är orsaken till ditt självförakt. Du lägger det på kvinnor. I en teoretisk värld utan kvinnor så skulle du inte ha det föraktet, eller hur?

Jag har aldrig påstått heller att du anser att alla kvinnor lev som influensers. Du utstrålar däremot en svartsjuka och förakt mot den typen av kvinnor. 

jag föraktar inte ensamma män, tvärtom. Jag föraktar däremot incels då de oförtjänt föraktar kvinnor. Det hör inte till i ett samhälle.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 02:09:50 följande:
    En massa dravel. Det är mer ovanligt att incels är farliga för kvinnor än att gifta män är det. Incels misshandlar inte kvinnor, incels köper i regel inte sex utan det är oftast gifta män som gör det.

Bara för att man har kvinnliga vänner slutar man inte att vara incel. Risken ökar snarare för att man mår sämre över att man bara duger som vän, men inte som en partner.
    En misogyn man är en potentiellt farlig man. Incels är vanligtvis misogyna. Men du kan väl fortsätta på ditt invanda spår och se vad som händer.

Du kan ju roa dig med att läsa Reddits "niceguys" incels benämner sig oftast som "snälla" killar. (Vilket de inte är)

en kvinnlig vän kan hjälpa en incel att se kvinnor som vänner och individer. En incel homogeniserar normalt gruppen kvinnor och tillskriver dom vissa egenskaper. Ingen kvinna faller för en man som ser kvinnor som aliens eller en och samma individ.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 15:49:36 följande:
    Tror du verkligen på att de hellre är själva hela livet om de inte får de män som de vill? Jag tror att det är struntprat och härskartekniker, för de har aldrig behövt testa det på riktigt.

Ingen person ska tvingas till något, men vi måste hitta ett sätt att minska valmöjligheterna för kvinnor som är för stora idag. Före preventivmedel och datingappar hade kvinnor mycket färre valmöjligheter än idag och fick acceptera de män som fanns i deras närhet. Ungefär som incels idag. Preventivmedel utjämnade spelplanen mellan könen, men datingappar har gett kvinnor ett för stort övertag.

Jag tror att det behövs lagstiftning för att skapa mer jämställdhet, som med föräldraförsäkringen. Inget tvång, men färre valmöjligheter.

Men lägg av, lagstiftning? 

är du ens medveten om hur nedlåtande och föraktfull du är mot kvinnor? 

Jag kan säga med full säkerhet att det är därför du inte får napp. 100% helt säkert, ingen diskussion ens.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 16:22:36 följande:
    Kvinnor är inte skyldiga mig något och jag är inte skyldig dem något heller.

Det är så naivt att tro att det enda som hindrar incels från att vara incels skulle vara att de är dåliga människor som behandlar andra illa. Tror du att det räcker att vara en snäll kille?

Det är faktiskt det enda som hindrar incels från att vara incels. 100%, definitivt, helt övertygad.

Men det är ingen incel som ens försöker vara en snäll kille. (Och då menar jag genuint snäll, inte en "försöka-ta-sig-innanför-byxorna-snäll) eller en sk "niceguys" i stället verkar denne ägna sig mest åt att göda sitt kvinnoförakt på nätet.

Tror du verkligen att lagstiftning är det enda sättet för dig att lyckas i sexlivet?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:31:24 följande:
    De säger att de kan tänka sig att leva ensamma, men i verkligheten lever de inte alls ensamma. Det är bara tomt prat. Du kanske tänker på en annan generation av kvinnor, alltså de som är gamla idag. Skillnaden är att då var balansen mellan män och kvinnor helt annorlunda.

Idag är kvinnor ensamma av fri vilja, till skillnad från män.

Ta ett steg tillbaka i den meningen att sluta leta efter och ge uppmärksamhet åt bara de bästa männen.
    Vill du inskränka kvinnors rätt till att leva ensamma av fri vilja?

Varför kan männen som är incels inte vara nöjda med sin situation? Varför ställer du inte såna krav?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:43:50 följande:
    Det är så naivt att man tror inte att det är sant.

Tror du inte att de allra flesta människor kan vara snälla när de träffar nya människor? Incels får inte ens gå på dejter och bevisa att de är snälla. Varför skulle det ens finnas incels om allt som behövdes är att vara snäll?

Dina föreställningar om incels och hur dåliga människor de är (bara för att de inte har sex) är faktiskt väldigt obehagliga.
    Varför hittar du på saker? Jag har aldrig sagt att människor som inte har sex är dåliga?

Du tror att dina åsikter inte märks. Jag kan berätta att även jag (som man) nosade upp dina misogyna åsikter efter några få inlägg. Kvinnor har bättre perception för sånt dessutom. Att du inte tror det märks är ganska naivt. I början så var det till och med uppenbart att du föraktade kvinnor iom dina uttryck om att incels känner sig värdelösa gentemot kvinnor. Du försökte hålla föraktet nere och föra en "teknisk" diskussion, men allt var solklart väldigt tidigt.

Du är ganska obehaglig då du vill få till en lagstiftning som begränsar kvinnor fria val. Du ser kvinnor som en homogen massa, är avundsjuk, missunnsam, allt är orättvist. Incels bör inte ha kvinnliga vänner för i din värld så kan han känna sig avvisad i så fall, vilket innebär att du ser kvinnor som enbart vandrande vaginor.

lägg benen på ryggen kvinnor.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:01:57 följande:
    Nej, jag har inte påstått att incels inte bör ha kvinnliga vänner. Man slutar dock inte vara en incel för att man har kvinnliga vänner som du tror. Man slutar bara vara en incel om man har sex. Alltså hjälper det inte att ha kvinnliga vänner, men det försämrar inte utgångspunkten heller. Det spelar ingen roll.

Jag gissar att du befinner i pensionsåldern och inte har en aning om hur dejtingmarknaden fungerar för de som är yngre än dig idag. Du utgår från hur det var förr, vilket gör att du inte hänger med och blir förvirrad.
    Du undrade förut vad en incel skulle göra för att inte vara incel. Skaffa kvinnliga vänner var ett av mina råd. En incel behöver lära sig se kvinnor som individer, inte bara vandrande vaginor. Eller överhuvudtaget göra en förändring -av denne själv- inte förändra kvinnor.

Du tycker att lösningen på att inte vara incel är att lagstifta för att begränsa kvinnors fria vilja.

tycker du verkligen att det är jag som är "förvirrad" i sammanhanget?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:15:16 följande:
    Det hade också varit syftet att få folk att sluta använda dem.
    Är det så svårt att ändra på incels misogyna attityd mot kvinnor alltså? 

Varför tror du att misogyna incels ska ha en större framgång hos kvinnor? För att det bara finns dom att välja mellan? En kvinna väljer hellre singelskapet i så fall. Att ge sig i lag med sk "niceguys" eller män med allmänt rutten kvinnosyn är förenat med fara för kvinnor.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?