![molly50](/avatar/thumb/molly50/891af721273dc263245b33d2bee478f9.jpg)
-
Det har du uppenbarligen inte gjort eftersom du fortsätter ifrågasätta trots att jag har försökt förklara för dig flera gånger.Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 17:09:42 följande:Fast jag har förstått vad du skrev. Menar du någonting annat än vad du skriver så är det inte mitt fel.
-
Jag har svarat dig på den frågan flera gånger.Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 00:30:17 följande:Fast inget du försöker förklara i efterhand förändrar vad du faktiskt skrev. Varför svarade du mig inte det första du gjorde, att du inte menade att de inte sökt hjälp? Du har inte svarat på den frågan.
Men vet du vad,Maria.
Jag tycker vi lägger ner den här diskussionen nu.
Den här tråden handlar inte om mig och vad jag har skrivit och inte skrivit.
Så sluta haka upp dig på det,är du snäll.
Det känns ärligt talat pinsamt att du lyckats vända en inceltråd till att handla om mig.
Enbart för att få rätt
Även fast flera andra har ifrågasatt din tolkning av det jag skrev
Så snälla lägg ner nu. Det räcker nu. -
Maria har kanske något emot just mig,vad vet jag.ClumsySmurf skrev 2023-10-07 01:00:47 följande:Jag tycker att det är lite märkligt att det tjafsas om åsikter och fördomar men när jag tycker att jag har just den där åsikten och att det är fakta, då är det inte viktigt.
-
Jag har svarat,men du köper det inte.Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 01:04:57 följande:Nej, det har du inte en enda gång svarat på den frågan. Om du inte alls menat att påstå att incel inte sökt hjälp, så hur kommer det sig att du inte skrev det i det första svaret till mig när jag skrev att det kan du inte veta? Det ter sig ju som det mest naturliga att svara i första hand i det läget. Varför gjorde du inte det?
Givetvis handlar inte tråden om dig, men vad du har skrivit är däremot relevant för diskussionen.
Och det är helt ok.
Men när andra delar min åsikt så reagerar du inte överhuvudtaget.
Hur kommer det sig?
Är det mig du har något emot? -
Spelar det någon roll om jag svarade på det direkt eller om jag gjorde det senare?Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 01:21:05 följande:Nej, du har inte svarat på varför du inte skrev det direkt. Om du inte menat att påstå att incel inte sökt hjälp, varför svarade du inte det det första du gjorde, när jag skriver att det kan du inte veta? När jag skriver att du kan inte veta att incel inte sökt hjälp, varför skriver du inte direkt att det har du inte påstått? Istället för att som du gjorde, argumentera om att det är ju märkligt om de faktiskt har sökt hjälp?
Nej, jag har ingenting emot dig. Vi är inte överens om vissa saker, ingenting annat. För det mesta brukar jag hålla med dig. Men inte om allt. God ton håller du alltid också, så det är också positivt.
Du har i alla fall fått en förklaring.
Köper du den inte så kan jag inte göra något mer. -
Suck! Återigen,jag HAR svarat på det.Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 11:21:19 följande:Ja, om du absolut inte påstått det så undrar jag varför du inte skrev det direkt, när jag svarar dig att du kan inte veta att incel inte sökt hjälp. Varför reagerar du inte direkt med att svara att du inte har påstått att incel inte sökt hjälp? Istället så fortsätter du resonemanget med att argumentera varför det skulle vara märkligt om incel sökt hjälp. Hur kan det komma sig? Varför svarade du inte istället att du inte påstått att incel inte sökt hjälp?
Spelar det dig någon roll att jag inte svarade på det direkt istället för senare?
Och ännu en gång,kan vi släppa det här nu?
Tråden handlar inte om mig och jag tycker det är respektlöst mot TS att spamma hans tråd genom en massa tjafs om vad jag har skrivit och inte. -
Jo,jag har förklarat för dig vad jag menade. Och flera andra har uppenbarligen förstått vad jag menade.Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 11:55:48 följande:
Nej, du har inte svarat på det. Ja, det spelar roll, för om du ansåg att du inte påstått incel inte sökt hjälp så varför fortsatte du då argumentera med att det skulle vara märkligt om incel sökt hjälp. Om du inte alls påstod att incel inte sökt hjälp, varför skrev du inte istället det, när jag svarar dig att du kan ju inte veta att incel inte sökt hjälp? Hur kan det komma sig?
Nej tråden handlar inte om dig givetvis, men vad du skrivit i tråden är däremot relevant för diskussionen.
Men inte du.
Sen varför jag inte svarade på det direkt.vet jag ärligt talat inte.
Men jag orkar helt enkelt inte tjafsa med dig då du fortsätter att leta fel i allt jag skriver i din strävan efter att få rätt.
Och har så gjort i flera sidor nu.
Så kan du snälla,släppa det här nu? Jag ber dig snällt. -
Nej,det är ju klart att du tycker det är bekvämt att ha en meningsfrände som hackar på mig.Anonym (hej) skrev 2023-10-07 11:57:05 följande:Nej, det är inte respektlöst. Jag är tacksam över att det finns andra som står upp mot fördomar och trakasserier av incels. Sen att någon tror att det är jag som ligger bakom hennes profil är en del av de förolämpningarna, som inte går att försvara sig mot mer än att jag sitter på facit.
Vad är det du finner kränkande och fördomsfullt?
Att flera av oss tycker att dina förslag om statligt reglerade dejtingappar och sexkvoter är absurda?
Att vi inte håller med dig om att det vore bra att återgå till en tid då mannen hade rätt till sex med sin fru och frun inga rättigheter, och då barnaga var tillåtet?
I så fall kan jag bara beklaga.
Jag har då i alla fall inte varit ute efter att kränka vare sig dig eller någon annan.
Och jag har definitivt inte påstått att du och Maria skulle vara samma person.
I så fall har du blandat ihop mig med någon annan. -
Eftersom ingen annan missförstod det jag skrev,bara du,så tänkte jag att jag inte skulle behöva ge någon ytterligare förklaring.Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 12:35:21 följande:Du vet ärligt talat inte? Det förstår jag att du inte har något svar på, för om du inte påstått att incel inte sökt hjälp så verkar det ju konstigt att fortsätta argumentera i samma linje, du tycker det är märkligt om incel sökt hjälp, istället för att direkt svara att du inte har påstått det, på ett inlägg där jag skriver uttryckligen att du inte kan veta att incel inte sökt hjälp! Hur får du ihop det?
Skriver du i en tråd där vem som helst kan svara dig så får du ta att jag kommenterar och frågar om vad du skrivit. Jag bryr mig inte om vad du inte orkar, det är ditt eget val om du vill fortsätta diskutera eller släppa det.
Men eftersom du är den enda som inte har förstått vad jag menade så kandke det är du ska ska inse att du har fel?
Du har inte frågat vad jag menade,du påstår.
Det är en viss skillnad.
Och innan du kräver att andra ska svara på frågor så vore det klädsamt att du svarar på frågor själv,Maria.
Du har t ex inte svarat på frågan som EnAnonumius skrev och som jag också skulle vilja ha svar på.
Så jag citerar den frågan igen:
"Är det naturligt för dig att lägga till ord (tillskriva åsikter) och/eller omskriva vad folk har skrivit när du blir ifrågasatt och/eller inte får medhåll?" -
Tack!Anonym (Til) skrev 2023-10-07 12:45:02 följande:
Det är otroligt tjatigt att detta blivit en diskussion om vem som sagt vad. Varför måste det ligga prestige i vem som tolkat vad? Släpp det nu bara.
TS jag vill höra från dig vad du har för erfarenheter av att incels sökt den hjälp som finns tillgänglig? Jag har länkat till sex- och relationsterapeuter, sexologer, nämnt att psykologer ska kunna ta hand om allt från stress till sex- och samlevnadsrelaterade problem till depression och social fobi.
Det finns också en tjänst i Finland dit bl.a. incels kan ringa för att få stöd av sexologer. Där skulle du exempelvis kunna göra en insats genom att arbeta för att starta upp nåt liknande i Sverige.
Vad har du och andra incels i den här tråden sökt för hjälp och hur har den hjälpen fungerat? Finns det andra instanser ni skulle kunna söka till om den första inte fungerat exempelvis? Är dejtingcoacher något som testats? Eller psykologer, sexologer?
Jag ber om ursäkt för att tråden spårat ur pga att jag uppenbarligen har varit otydlig.