• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-10-23 21:15:32 följande:
    Det låter som ni menar det. 
    Dessutom jag har sagt saker som ni sedan menade med att jag skulle sagt att det handlar om att någon är skyldig mig något 
    På vilket sätt låter det så? Då behöver nog öron och ögon tvättas. Du tycker ju att staten och kvinnor är skyldiga dig något. eller tycker du inte att staten är skyldig dig en kvinna? Tycker inte du att en kvinna borde ställa upp på dig?

om du inte tycker det ovan, vad argumenterar du om?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-23 21:16:08 följande:
    Det är ni som föreslår det. 
    Jasså? Visa gärna vilket inlägg där någon föreslår att orgasm är något som ska fördelas rättvist
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-23 21:17:49 följande:
    Det skulle kunna ske med samtycke då.
    Enligt lagboken har man lika mycket rätt att få klaga oavsett vad som gör att man blir utan orgasm med sex. 
    Jasså? Är det lagboken som reglerar vad man får klaga på? Står det i lagboken om rätten till sex med? står det några paragrafer om dejtande, hur många sexpartners man får träffa samtidigt med? står det att för var tionde knull måste du ta en misogyn incel på avbytarbänken med?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-23 21:05:42 följande:
    Det har jag inte sagt. 
    Man kan föreslå att sex ska fördelas på ett annat sätt. 
    Får vi andra föreslå att misogyna incels kan ha sex med andra misogyna incels?

fördelarna:
    - misogyna incels får sex
    - alla andra (framförallt kvinnor) slipper misogyna incels
    - misogyna har sex = de är inte längre incels
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-23 21:27:45 följande:
    Ni brukar använda olika argument, exempelvis att sex skulle inte vara en rättighet .
    Det är ingen rättighet att få orgasm vid sex heller även när kvinnan har en sexpartner. 
    Sex är inte en rättighet. Det är inte ett argument. Det är fakta. du har rätt att ha lagligt sex med samtycke, men du har inte rättighet att kräva sex. Hur var det med begreppen? Varför skulle en kvinna ha sex med en man som inte är intresserad av att ge henne orgasm? 

vad betyder rätt? Vad betyder rättighet? vad betyder skyldighet? Vad innebär rättvisa? Några mer ord som behöver förtydligas?
  • Meddelande borttaget
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-23 21:30:46 följande:
    Det står inte att någon man är skyldig en kvinna någon orgasm.
    Står det att en kvinna är skyldig en man orgasm? står det något om att mannen har mer rätt till kvinnans kropp än kvinnan själv i fråga? du verkar anse dig ha mer rätt till kvinnokropp än vad kvinnan själv har
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-23 21:33:02 följande:
    Kvinnan behöver inte då ha sex med mannen.
    Men mannen är inte skyldig kvinnan något.
    Och ni vill försöka ändra på männen så kvinnor får fler orgasmer vid sex. 
    Nej precis. KVINNAN BEHÖVER INTE HA SEX MED MANNEN.

kvinnan VILL inte ha sex med mannen.

och nej. Ingen har försökt ändra på männen. Ingen har sagt att kvinnans orgasm är viktigare än mannens, det är du själv som ljuger ihop ännu en historia.
  • Meddelande borttaget
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-23 21:37:23 följande:
    Då vet jag inte vad ni vill med debatten om kvinnliga orgasmglappet. 
    Syftet är ju att ni ska få mer orgasmer vid sex. 
    Är syftet att vi ska få fler orgasmer? hur ska vi få fler orgasmer? Genom att ställa upp och knulla män vi inte vill ha? eller hur ska vi få fler orgasmer?

jag har sex med partner jag attraheras av. En man jag inte attraheras av kommer aldrig ge mig orgasm. jag kommer ha äckelkänslor av att en man som jag inte attraheras av tar på mig och tar på min kropp. Äckelkänslor och orgasm hänger inte ihop. Spelar ingen roll hur mycket mannen googlat på orgasmtekniker, det hjälper inte.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?