• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 17:01:57 följande:

Sex i Sverige är en rättighet om samtycke finns. Det är inte förbjudet för vuxna att ha sex med samtycke. Det är inte samma sak som att staten ska reglera det. Finns många saker som folk har rätt att ha utan att staten lägger sig i. 

Om pengar är inblandat är det förbjudet. Därför tycker jag att man kan förbjuda andra saker också som att ha för mycket sex, men jag hör att du inte håller med mig.
  • Anonym (hej)
    Överste Senap skrev 2023-07-31 16:54:22 följande:
    Du snackar i nattmössan. Att två personer får ha hur mycket sex de vill så länge det finns samtycke är på inget sätt ekvivalent med att sex skulle vara en mänsklig rättighet. Alla som vill och kan betala 1000kr för en fin champagne har rätt att göra det men det betyder inte att champagnen är en mänsklig rättighet.
    Kan du förklara vad som avses med mänsklig rättighet?
    Jag tycker inte att sex är en mänsklig rättighet.
  • Anonym (hej)
    Överste Senap skrev 2023-07-31 16:48:45 följande:
    Och den enda lösningen är att den som blir bortvald gör sig attraktiv, eller hur? Kan du komma på andra exempel? 
    Problemet med det resonemanget är att då kommer någon annan bli bortvald istället, så länge det finns ett överutbud av män. Om 10% av männen "jobbar på sig själva" tillräckligt mycket, hamnar de nästkommande 10% av männen under gränsen för vad som anses som attraktivt istället.

Attraktion är ingen naturlag, antingen eller, utan är relativt och avgörs av de alternativ som finns.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 17:09:46 följande:

Fast vi diskuterar väl inte prostitution? Vi pratar väl om sex med samtycke mellan vuxna människor? 

Nej, jag tycker att folk ska få ha hur mkt sex de själva vill. Varför vill du att staten ska reglera ditt sexliv?

Prostitution är samtycke. Jag är inte för prostitution. Är du för prostitution om du tycker att folk ska få ha hur mycket sex de själva vill? Annars tycker du inte det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-31 17:27:01 följande:
    Ska det vara samma för män? Att kvinnorna som visas är de som inte gått på dejt? Eller ska ni kunna välja och vraka bland alla? om de populära männen ska döljas borde väl samma appliceras på kvinnorna? Eller var är rättvisan om bara kvinnornas utbud ska regleras? Och hur ska det styras? Vem ska bestämma? vem ska kontrollera att det efterlevs? Hur ska det kontrolleras? Ska kvinnorna ha gps sändare? gå på dagliga gynundersökningar för att spåra spermier? vem ska göra dessa undersökningar?
    Ja, det ska vara samma för båda kön trots att problemet är mycket mindre för kvinnor.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-31 17:17:16 följande:
    Vad är lösningen enligt dig, om det finns 10% fler män?
    Överste Senap skrev 2023-07-31 17:28:36 följande:

1. Du svarar inte på frågan om det finns andra teoretiska lösningar utan hänvisar bara till problem med mitt resonemang. Kan du ge exempel på andra lösningar om så bara teoreriska?

2. Ditt resonemang håller inte alla utan utgår från direkt felaktiga antaganden. Inget säger att 10%  av männen aldrig skulle ha sex oavsett fördelning av kvinnor och män. Attraktion har väldigt lite med utbud att göra även om jag håller med om att utbud kan ha en viss roll men den är inte stor. 
    Det skulle kunna vara ett kvinnoöverskott men skulle ändå inte få ligga om du inte kan göra dig attraktiv.
    Men rent teoretiskt skulle alla kunna ligga ändå eftersom många/de flesta har mer en en sexpartner så det 10% mansöverskottet är en ickefråga.

Sedan håller jag med om att oavsett vad man gör så finns ingen garanti för att alla ska få ligga oavsett vilka ansträngningar man gör. Alla VILL inte ha sex och många vill vara singlar resten av sina liv pga tidigare dåliga erfarenheter. Det kommer du aldrig att komma runt. 

Jag pratar inte om mansöverskottet, utan det faktum att män är mer öppna för att ha sex med flera olika personer än kvinnor. Detta skapar ett överutbud av män som inte fanns tidigare när det istället fanns en tvåsamhetsnorm. Om vi vill göra något åt detta måste vi sträva åt tvåsamhet igen, annars kommer en stor del av männen att vara incels i framtiden.

• Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-31 17:42:23 följande:
    Svara på de andra frågorna med. Eller har du inget svar på det? Har du inte tänkt ut hur det skulle tillämpas i verkligheten? Vem bestämmer vad som är för mycket eller för lite sex? Vad är straffet? Böter? Fängelse? 
    Hur ska det tillämpas? Ja, alla som köper sex blir inte dömda för det brottet heller. Att det finns en sån risk gör dock att människors beteenden förändras, vilket är positivt i sig.

Var går gränsen och vad ska straffen vara? Det måste utredas var gränsen går. Straffen bör vara ungefär som för sexköp.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-31 17:43:26 följande:
    Hur kan prostitution vara samtycke när många är där av tvång eller är traffickingoffer? Hur kan det vara samtycke när många får PTSD av det? Det är helt uppenbart inte samtycke utan utnyttjande av människor i utsatt position. Många lider sannolikt betydligt mer än vad incels någonsin kommer att göra.
    Formellt sett är det samtycke. Det var det som var frågan. Jag är inte för att legalisera det, så du behöver inte övertyga mig om det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-31 17:10:37 följande:
    Berätta hur jag fryser ut och straffar. Är det något du hittar på för att förstärka din offermentalitet? Du pratar om en "demokratiskt diskussion" med dina extrema, radikala icke-demokratiska ideer. Det finns ingen koppling till sd i dina resonemang. Det är däremot en missuppfattning bland många incel att en förändring kommer att ske om jag röstar på ett missnöjesparti. Vad du än är missnöjd över så står dörren till sd öppen. Välj ett valfritt ämne bara, så länge du röstar på sd. 

berätta också hur mina argument är osakliga? Det är inte jag som tycker det var ett misstag av män att "ge upp" den ekonomiska makten till kvinnor. Det är inte heller jag som tycker att dejting ska regleras statligt. Det är inte heller jag som tycker att svenska män har röstat för en förändring i form av inskränkning av kvinnors rättigheter.

Du skiljer dig från män i gemen. Du är inte en representant för manssläktet. Dina försök att rekrytera andra män till din ideologi kommer inte att fungera.
    Du skrev om mig: "I den normala världen är det såna åsikter som säkerställer en individs utanförskap i samhället, sånt som säkerställer att en individ förtjänar att bli kallad för incel. Det är samtidigt något som bemöts med förakt och obehag".

Du bemöter inte ett argument med motargument, utan riktar bara förolämpningar om att andra är "misogyna kvinnohatare". Nu hävdar du dessutom att mina idéer är icke-demokratiska. Vad har du för grund för det förutom att du inte håller med mig?

De flesta andra män (och kvinnor) i den här tråden förutom dig klarar faktiskt av att resonera för och emot olika saker, utan att gå till hätska osakliga angrepp.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 17:47:16 följande:

Nej, det är inte samtycke, den stora majoriteten gör det inte för att de vill. 

Varför är du emot prostitution?

Alltså vill du begränsa hur människor har sex. Jag är emot det för att jag vill ha ett jämställt samhälle där sånt inte ska förekomma.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?