Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-28 18:11:22 följande:
    Det finns inga hinder för att en kvinna vill ha ett onenightstand. Blir inte mer sex för misogyna incels bara för att du förespråkar att fler kvinnor vill ha det. Incels skrämmer iväg kvinnor på grund av deras misogyna åsikter som lyser igenom. 
    Har jag förespråkat att kvinnor vill ha onenightstand? Det bryr väl inte jag mig om vad kvinnor vill ha. I övrigt håller jag med
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 18:24:30 följande:
    Det är inte en lögn. Vad betyder valmöjlighet? vad har männen på tinder? Vad har kvinnorna? Vad skiljer åt? Är det valmöjlighet eller utbud? Håll dig till fakta 
    Fakta är att ju större utbud, desto större valmöjligheter.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 18:31:33 följande:
    Vilken fakta? Visa mig den faktan. Visa mig var ordet möjlighet ändras utifrån utbudet.

möjligheten att välja baseras inte på antalet att välja. Det baseras på möjligheten ATT få välja. Att ha egen fri vilja. Att välja ja eller nej. 

det är större chans att bli vald om det är litet utbud. Men möjligheten är densamma. Det är inte en garanti. Det är inte en rättighet att bli vald.
    har du inget utbud att välja ifrån så har du inga möjligheter att välja någon. Du kan inte välja ja om det inte finns någon att säja ja till
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 19:14:57 följande:
    Är du medlem på appen så finns det män eller kvinnor att svepa ja på. Eller nej. så möjligheten är att svepa. Möjligheten har inget med resultatet och utfallet att göra. att inte bli vald är en risk. Det har inget med möjlighet att göra. 
    Ingen har påstått att alla inte har samma möjligheter att svepa

däremot är utbudet olika det säger du ju själv. Och ju större utbud att välja ifrån ju större valmöjligheter har man.

valmöjligheterna och förutsättningarna som (M) ursprungligen menade är ju givetvis att få träffa någon, inte menade han att kvinnor har större möjligheter att kunna svepa!
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 19:16:57 följande:
    Eller tror du på riktigt att om misogyna incel Palle laddar hem appen så kommer han mötas av inga kvinnor alls? Ett dolt utbud för Palle? 

då stämmer det. i det scenariot har Palle inte möjlighet att välja ja eller nej. Men dyker det upp kvinnor för Palle, då har han möjlighet.
    Det spelar ingen roll vilken man som skapar en intetsägande profil, han kommer mötas av ett mycket fattigare utbud av dejter än vad en kvinna kommer att få. Antagligen 0. Ingen kommer erbjuda att träffa honom. Et kvinna däremot kommer få förslag, bara det är en kvinnlig profil så räcker det.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 19:31:23 följande:
    Ni använder order valmöjlighet fel.

utbudet är olika = fler eller färre möjliga att svepa ja eller nej på.

det leder till = olika resultat.

resultatet är inte orättvist. Det är verkligheten och enkel matte.

vill man ändra på resultatet måste man ändra på förutsättningarna, det förstår ni väl? Om ni behärskar enkel matte som ni påstår?

eller tror ni resultatet ändras bara vi upprepar samma sak i absurdum? det finns ett ordspråk från en känd vetenskapsman som lyder: 
    ?Definitionen av galenskap är att göra samma sak igen och igen och förvänta sig andra resultat.?

kanske något att reflektera över
    Inte alls fel ord.  Valmöjligheter och förutsättningar att få träffa någon betyder valmöjligheter och förutsättningar att få träffa någon 

valmöjligheter och förutsättningar att få svepa betyder valmöjligheter och förutsättningar att få svepa.

Jag är inte intresserad av att ändra resultatet, mitt resultat är utmärkt tack.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 19:32:54 följande:
    Vad beror det på? beror det på att det finns FLER män per kvinna? Beror det på att män har FÄRRE preferenser än kvinnor?

vad beror det på?
    Ja det har jag redan sagt att jag inte säger emot att det kan bero på fler män och deras få preferenser
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-05 10:07:08 följande:
    Mat och husrum är en sak.
    Men det går knappast att jämföra med att in incel tar ansvar för att söka hjälp för sitt eget mående.
    Det är helt och hållet hans eget ansvar.
    man kan inte bara sitta och vänta på att hjälpen ska komma till en om man själv inte vill lyfta ett finger för att göra något.
    Han kanske har sökt sån hjälp, det kan väl inte du veta.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-05 10:46:49 följande:
    Om man har sökt hjälp och följt råden man fått så förefaller det ganska märkligt att man fortsätter starta dessa inceltrådar.
    Vården hjälper inte alltid så bra tyvärr. Vad är det egentligen för råd du tror att man får där? Man får mediciner och sömnmediciner framför allt. Vissa saker hjälpte lite men i det stora hela blev inget bättre. Jag har själv varit i den karusellen, och många andra har aldrig blivit bättre de heller. Den som tror att saker ljusnar för en person som söker vård och gör som de säger är bra naiv.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 10:57:08 följande:
    Vården hjälper inte alltid så bra tyvärr. Vad är det egentligen för råd du tror att man får där? Man får mediciner och sömnmediciner framför allt. Vissa saker hjälpte lite men i det stora hela blev inget bättre. Jag har själv varit i den karusellen, och många andra har aldrig blivit bättre de heller. Den som tror att saker ljusnar för en person som söker vård och gör som de säger är bra naiv.
    ALLTID ska jag lägga till, för vissa blir det faktiskt bättre, men långt ifrån alla. Man kan inte bara ta för givet att det skulle ha blivit bättre bara för att en person sökt hjälp, är min poäng.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?