• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-10-02 19:15:37 följande:
    Om du hade velat levs ensam hade de fortfarande gjort det.  Att bo själv en tid efter en relation räknas inte. Det är endast en övergångsperiod till nästa relation.

Ja, du är liksom de flesta andra hellre singel än att leva med en icke attraktiv partner. Det är därför det finns så många singlar. För de flesta vill ha en attraktiv partner men många av dem är inte attraktiva själva.
    Jag hade inga problem med att leva som singel.
    Och jag hade kunnat fortsätta göra det om jag inte hade träffat min man som jag klickade med direkt.

Varför är det så svårt för dig att acceptera att det faktiskt finns de som lever som frivilligt singel?
    Det behöver inte ha något att göra med hur attraktiv man är. 
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-02 19:32:59 följande:
    Människan stormtrivs inte så. Det är i bästa fall en illusion. Mer sannolikt en lögn.
    Så för att du är ofrivilligt singel så innebär det att alla andra är det också?
  • molly50
    EnAnonumius skrev 2023-10-02 19:49:37 följande:
    Fast många gillar att inbilla sig detta att alla som är singlar är per se oattraktiva. 😏
    Ja,det verkar inte bättre. 
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-02 19:53:47 följande:
    Jag pratar inte om min egen situation. Jag är gift sedan länge. Minns knappt hur det var att vara singel. Jag pratar utifrån vetenskap och fakta.
    Ok. Jag omformulerar mig.
    Om du blev singel igen så skulle du så fort som möjligt förslka hitta någon ny för att du inte vill leva ensam?
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-03 05:39:30 följande:
    Inte för att jag inte vill leva ensam eller för att det skulle vara ett dåligt liv att leva ensam. Det är bara det att man får ett bättre liv att leva i partnerskap. Jag är dessutom tillräckligt socialt kompetent för att klara av det så då lever jag så.
    Och många kvinnor klarar av att leva ensamma och vill göra det.
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-03 05:56:58 följande:
    Att jobba på sina dåliga sidor är oftast en bättre idé om man inte har allvarliga diagnoser. Så männen i tråden som strävar mot ett liv i tvåsamhet ska absolut ha cred för det. Det är rätt väg att gå.
    Och detta borde väl då gälla även incels?
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-03 06:09:26 följande:
    Det fnns många bra män därute. Så varför klarar inte dessa kvinnor av att attrahera de bra männen?
    Kanske för att de inte vill?
  • molly50
    Anonym (Ann) skrev 2023-10-03 12:20:32 följande:
    Incels strävar inte efter tvåsamhet, de strävar efter sex. Det är skillnaden från männen som verkligen söker en relation.
    De kan ju även sträva efter att få ettförhållande.
    Men oavsett så verkar de inte intresserad av att själva försöka göra något åt sin situation utan verkar anse att staten och kvinnorna ska lösa problemen åt dem.
    Då blir det inte lätt att få till det,oavsett om man söker bara sex eller ett förhållande.
  • molly50
    Anonym (Ann) skrev 2023-10-03 12:30:30 följande:
    Har inte sett någon incel i denna tråd eller någon annan tråd som strävar efter en relation, i alla fall inte primärt. Det är sex sex sex och som du säger ska andra fixa det åt dem. Sedan finns det de övriga ensamma män som aldrig träffat någon eller har svår att träffa någon men som verkligen i första hand vill ha en relation och söker
    tips, råd samt tar till sig den feedback de får. Dessa män har min fulla medkänsla och jag ger gärna all cred till deras försök att ändra på sig för att bli attraktiva partners.
    För TS och övriga incels känner jag bara förakt.
    Ja,du har kanske rätt.

Ja.de som försöker göra något åt sin situation och som lyssnar och tar till sig av de råd de får känner jag stor empati med.
    De som lägger ansvaret på alla andra har jag ingen empati för alls.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-10-03 18:04:32 följande:
    Män och kvinnor fungerar olika. 
    Dessutom det handlar sällan om kvinnor som vill vara ensamma under hela deras livstid. 
    Ja,absolut.

Så varför tror du att du kan tala för alla kvinnor?
    Hur vet du att dessa kvinnor inte vill leva ensamma för resten av sina liv?
    Kvinnor och män är ju olika.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?