• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-10-16 20:22:24 följande:
    De kvinnor som lever ensamma lever oftast inte i celibat. Är det inte en väldigt stor skillnad? De hade sänkt sina krav om de hade levt i celibat, men nu gör de inte det eftersom de inte behöver det.

Lösningen är inte att män ökar sin attraktionsförmåga. Det har de redan gjort och resultatet har bara blivit att kraven på män bara har ökat istället.

Det är betydligt fler män idag som har universitetsutbildningar och styrketränar på gym än för 50 år sen. Män har höjt sin utbildningsnivå och inkomstnivåer precis som kvinnor.

För varje gång som män ökar sin attraktionsförmåga så höjs kraven på män att bli ännu bättre. Det är ett nollsummespel där en viss andel män alltid kommer hamna under gränsen även om alla plötsligt skulle tjäna 1 miljon kr om året. Då hittas det på nya faktorer som män blir jämförda på och objektifierade utifrån istället.

Är det rimligt tycker du att behandla det ena könet på det sättet i ett modernt samhälle?
    ja självklart. Felet är såklart att de elaka kvinnorna är kräsna.

det kan absolut inte finnas ett samband med att det finns ett överskott av män? du har ännu inte i ett endaste inlägg sagt hur du vill lösa det.

vissa män kommer inte bli valda till följd av att det finns överskott. vem är det som ska välja vilka som ska bli utan? Är det männen som ska bestämma vilka män som ska sållas bort? Är det staten som ska bestämma vilka män som ska sållas bort? Eller är det kvinnorna med sin fria vilja kan välja en man hon faktiskt attraheras av och som behandlar henne väl?

vem är det som ska få bestämma detta? hur löser du överskottet? Ditt förslag kommer inte lösa överskottet på män. Eller hur? när ska du inse det?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-16 22:27:01 följande:

Till Cloffe, när du läser detta inlägg, hur förstår du det då?

Ser du detta inlägg som hennes sanning eller ser du det som den absoluta sanning som gäller ALLA kvinnor och  som att alla män borde följa hennes text utan minsta invändning?

Jag antar att du inte kan inse att hon sätter sig själva på piedestal, trots att inlägget skriker av sätta sig själv på piedestal?

Inlägget är befriat från ödmjukhet och självkritik men har stark vilja att förmedla att det är kvinnor ensidigt som sätter villkoren för relationsmarknaden. Appen är ett stort hot.

Detta är vägen framåt för män som du ser det?

Hahaahahhaha! detta var det roligaste på länge!

var sätter jag mig på piedestal? Förklara GÄRNA. är det att sitta på piedestal att inte behöva en man? För jag behöver inte en man, jag har egen lön, äger egen lägenhet, har nära familj och vänner. Jag hellre sex med en satisfyer än en man jag inte attraheras av. Varför är detta så svårt att förstå? Varför skulle jag bara ta en slumpmässig man bara för att? skulle du ta en slumpmässig kvinna bara för att? Första bästa? Eller varför får män ha krav på kvinnor? Det är fruktansvärt ocharmigt hur du medvetet väljer försöka pracka på kvinnor en slumpmässig man bara av välvilja för mannen men noll insikt eller förståelse över att kvinnor inte behöver män.

ser fram emot ditt svar på hur jag fick piedestal medan du anser det är helt OK att män har önskemål och kriterier på kvinnor. hycklare
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-16 22:48:18 följande:
    Många kvinnor går faktiskt ner rejält i krav när deras biologiska klocka börjar klick och de börjar bli desperata efter barn och famil det stämmer tt kvinnor sällan desperata efter just män. Men  familj och barn är det många kvinnor som blir desperta efter. Det märks tydligt på singelkvinnor i 30-års åldern. Viss än i tidigare.
    barn kan kvinnor få på annat sätt. kolla hur ivf ökat för ensamstående kvinnor, om kvinnor skulle bli desperata efter en man specifikt borde väl ivf för ensamma kvinnor minska inte öka? vad är förklaringen på det tro?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-10-17 01:27:33 följande:
    Jag har inga illusioner om att de här förslagen kommer att bli verklighet. Det är bara ett sätt att visa på att problemet faktiskt kan lösas om viljan finns. Nu är det uppenbart att de flesta hellre ser en situation där män utsätts för strukturell diskriminering än att göra något åt det. Gott så.

Du har rätt om att kvinnor är selektiva, vilket i grunden är naturligt under normala omständigheter. Dejtingappar har dock dragit denna urvalsprocess till extrema former. Detta måste erkännas i den allmänna diskussionen om incels.

Att kasta skam och skuld mot de män som har drabbats av den här olyckliga utvecklingen (som vissa användare gör i den här tråden) är dock enligt mig oacceptabelt. Mitt huvudsakliga syfte är att ge upprättelse åt de männen, alltid stå upp för sanningen och motverka fördomar.
    Det är inte diskriminering på strukturell nivå mot män. Lär dig vad diskriminering innebär. eller på vilket sätt bryter appen mot en diskrimineringsgrund? är det diskriminerande att ALLA män visas lika mycket? Att det inte är popularitet eller impopularitet som påverkar vad som visas? Hur är det diskriminering att alla män behandlas lika?

att inte bli vald på en dejtingsajt är ett individuellt problem, dejting är mellan individer inte mellan grupper. Diskriminering gäller inte för individuella relationer. 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-10-17 01:07:36 följande:
    Levde du i celibat under tiden som du bodde ensam med dina katter?

Att kunna vara selektiv är inte val som du gjorde själv. Det var förutsättningarna som möjliggjorde att du kunde vara selektiv och det låg utanför din kontroll. Att du tror att det beror på att du var lycklig i dig själv är ett hån mot de som inte kan vara selektiva.
    japp. Helt frivillig celibat under närmare ett år. Varför ragga upp en man som jag ändå inte vill ha? troligen ha dåligt sex eftersom sex är kemi, det är sällan det blir bra med slumpmässig penisbärare. Så japp. Mycket lycklig hemma med mina katter och satisfyer.

är det ett hån att påstå att man kan vara lycklig ensam? Det finns massor av ensamma män som är lyckliga, vidga vyerna. Eller menar du att din lycka ligger i andras händer och inte dina egna händer? Det är snarare du som hånar lyckliga ensamma människor som påstår att man inte kan vara lycklig ensam.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-10-17 01:11:36 följande:
    Jag hade en lösning på mansöverskottet förut om du kommer ihåg det, men då kallade du mig en massa fula tillmälen. Du har inget som helst intresse av att få ner mansöverskottet. Det är bara en chimär.

Mansöverskottet är inte ens huvudproblemet. Problemet är män som via appar dejtar flera kvinnor samtidigt.
    nej du hade inte en genomförbar lösning som skulle få utfallet lika många kvinnor som män tillgängliga på appen. på vilket sätt ska du lösa så det finns lika många tillgängliga kvinnor som män i antal?

nej det är inte de populära männens fel. De populära männen är nöjda, kvinnorna som väljer de populära männen är nöjda. Genom att ändra på appens utformande = dessa blir missnöjda. om dessa är missnöjda, tror du att dessa kommer vara kvar på appen? Eller leta upp en annan app eller dejta på annan plattform? Vad hade du gjort om du vore missnöjd? Stannat kvar?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-17 08:15:41 följande:
    Om något visar det desperationen efter barn. Men som jag skrev ovan väljer kvinnor helst att skaffa barn med en man.
    desperata efter barn eller inte. Det var inte frågan. Det var ett konstaterande att en man inte behövs för barn. Så att kvinnor vill ha barn är inte argument nog att nöja sig med första bästa. första bästa ska man förövrigt dela vårdnad med i 18 år, det är lång tid om man väljer fel man som pappa. 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-18 18:17:07 följande:
    Du borde jämföra det lite med hur pengar fungerar. 
    Exempelvis. 
    Alla kan tycka något men bara de som har råd kan köpa en dyr dator och vara selektiva. 

Att få tycka någon produkt är bättre en andra varor är inte samma sak som när någon har råd att köpa den varan. 
    Att vara utan pengar/personer som är intresserad i en är inte samma sak som när någon får vara selektiv. 

Om man inte får något alternativ eller inom mininumkraven så betyder inte det så mycket att man skulle få vara "selektiv" 
    det går INTE att jämföra relationer, sex och pengar. eller de har en likhet, det är att ingen har rättighet att kräva det, alla de sakerna är något man måste jobba för. Vill du ha en dyr dator, då får du betala för den. Och då behöver du en inkomst. villl du ha en relation, då måste du jobba för den. det är fruktansvärt enkelt faktiskt
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-18 18:47:12 följande:
    Och då handlar det mer om att det ska låta bra, när någon säger att alla får vara selektiva 
    Det är du som inte vet vad ordet selektiv betyder. att va selektiv är ha preferenser. Du måste inte ha möjlighet för att ha preferenser. det hänger inte ihop. du kan vara hur selektiv du vill. Det är ditt fria val. Det är ingen som tvingar dig att välja första bästa kvinna, eller hur?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-18 22:09:35 följande:
    Att jag inte ska få välja för jag blir ratad men samtidigt ska ska ha liknade valmöjligheter som alla andra och jag skulle vara selektiv av mig. 
    Att jag skulle välja bort olika personer. 
    Väljer du inte bort personer? Sveper du ja på alla kvinnor på tinder? eller sveper du nej på några? Om du sveper nej så är du selektiv, om du sveper nej så ratar du någon. varför har du rätt att rata kvinnor? varför får inte kvinnor rata dig? Är inte det orättvist och dubbelmoral?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?