• Anonym (Til)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-09-01 18:46:49 följande:
    Att kvinnors framsteg är av godo bygger på att män har gett upp flera privilegier, så de sakerna står inte mot varandra.

Han har inte ens några lösningar, utan pratar bara i allmänna termer om manliga förebilder osv... Det är bara en massa pladdrande som inte går att applicera alls. Precis som ni ägnar er åt. Det normala om man identifierar ett problem som han gör med dejtingappar är att man löser problemet, inte att man låter det vara.

Han gör dock en stor tjänst bara genom att prata om problemet. Det gör att det blir svårare för personer som er att förneka problemets existens för er egen vinnings skull. Fakta har betydelse och att du nu försöker hävda att kvinnor också väljs bort för sitt utseende har ingen som helst grund i verkligheten.
    Så berätta om de 50% du väljer bort på dejtingappar. Vad baserar du det på? Är utseende inte en faktor då menar du? 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 18:46:49 följande:
    Att kvinnors framsteg är av godo bygger på att män har gett upp flera privilegier, så de sakerna står inte mot varandra.

Han har inte ens några lösningar, utan pratar bara i allmänna termer om manliga förebilder osv... Det är bara en massa pladdrande som inte går att applicera alls. Precis som ni ägnar er åt. Det normala om man identifierar ett problem som han gör med dejtingappar är att man löser problemet, inte att man låter det vara.

Han gör dock en stor tjänst bara genom att prata om problemet. Det gör att det blir svårare för personer som er att förneka problemets existens för er egen vinnings skull. Fakta har betydelse och att du nu försöker hävda att kvinnor också väljs bort för sitt utseende har ingen som helst grund i verkligheten.
    Här blir det uppenbart att du faktiskt inte läst på om honom. Han har ett flertal praktiskt genomförbara lösningar, till skillnad mot dig. Gå in och läs på. Samtidigt tar han upp att kvinnor förlorar ekonomiskt när barnen föds, att män borde ta ansvar över preventivmedel etc. Frågor som du, som låtsas tycka att allt i samhället ska vara "jämlikt" (fast bara när det gäller dejting eller hur?) fullkomligt struntar i. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-09-06 21:06:25 följande:
    Alla kan inte ta ansvar 
    Om du inte kan ta ansvar kan du inte ha sex eller relationer heller. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-09-06 21:26:44 följande:
    Du sa att ofriviligt är ett val. 
    Då borde det betyda att det är ett val när kvinnor blir ofriviligt utan orgasmer vid sex. 
    Det handlar om egoism från partnerns sida. Inte om att kvinnan inte vill eller kan ändra på sig. 

Skulle du verkligen vilja ligga med en kvinnlig motsvarighet till dig själv som inte kan tänka sig att ändra på någonting? Varför skulle du göra det?
  • Anonym (Til)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-06 21:28:29 följande:
    jag som kvinna hade hellre varit utan sex resten av livet än behöva ha sed med en man jag inte attraheras av. Och samma känner i princip alla kvinnor. inget sex i världen är värt att ha sex med en mansgris.

sexleksaker är bättre än många män. Många män lägger endast fokus på sin egen orgasm. det gör inte en sexleksak. ännu en fördel.
    Instämmer helt. Tar hellre min sexleksak än en man jag inte attraheras av, eller en man som bara tänker på sig själv.
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-09-06 21:32:01 följande:
    Då bryter det mot hens åsikt att man har ett val när något är ofriviligt. 
    De valde att stanna kvar utan orgasmer. 

Jag gör liknelse med hens logik. 
    Och du väljer att inte gå till en psykolog och få hjälp. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (SL) skrev 2023-09-07 11:51:19 följande:
    Jag vet inte om jag tänker att du ljuger men för mig verkar det som att du saknar erfarenhet och förståelse för sunda ömsesidiga relationer. Dina jämförelser tyder på det. Det blir obehagligt, oavsett om du menar att vara obehaglig.

Det är även väldigt svårt att kommunicera med dig, både kring hur du uttrycker dig och hur du tolkar det andra säger.

Jag tror att du känner att få en kärleksrelation och sex är ett omöjligt uppdrag för dig. När vi säger att det ligger på dig, att du måste förändra dig så har du svårt att relatera till detta för det ligger så långt ifrån vad du tror att du kan åstadkomma.
    (Jag kan ha fel förstås.)

Har du eller har haft vänner? (Obs du behöver inte svara, utan detta är för att få dig att fundera)
    Om nej, varför?

Om ja:
    Fundera på hur ni blev vänner och varför vänskapen fortsatt eller tagit slut?

Blir man vän med vem som helst? Kan någon kräva att vara vän med dig? Kan du kräva? Vill man umgås med någon som är otrevlig, enbart bryr sig om sig själv och sina behov, vill man bli vän med någon som uttrycker sig missunnsamt om den grupp/det kön man tillhör?

För kärlek och sexrelationer påminner mycket om vänskapsrelationer även om det finns skillnader.
    Den stora likheten är man väljer varandra och att det finns ömsesidighet (slå upp ordet och fundera på vad det betyder)

Om du inte har vänner.
    Börja där.
    Börja att jobba för att få och behålla ömsesidiga relationer.
    Ta hjälp av exempelvis en terapeut/psykolog eller habiliteringen (om du har en funktionsnedsättning).
    Det går men det är inget som bara blir utan det är ditt mod, självinsikt kring dina begränsningar och dina ansträngningar som måste till.

Du kan debattera ihjäl dig med oss men det kommer inte förändra din livssituation.
    Du kommer inte bli lyckligare av att skicka ut hundratals meningar i denna tråd och du kommer inte få det du vill ha.
    Mycket bra inlägg!
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 14:14:19 följande:
    Frågan var inte hur du tycker att dejtingappar ska fungera, utan om du ser kopplingen mellan dem och kvinnors ändrade beteenden som leder till utsortering av män och skapandet av incels.
    Men hur var det nu, själv svepte du nej på 50%? 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 20:13:12 följande:
    Hur och för vem är det ett problem?
    Så du får valfrihet i ett utbud som inte är manipulerat, men kvinnor ska inte ha samma valfrihet? För deras utbud ska vara manipulerat? Du kan välja bort baserat på attraktion men kvinnor ska inte få det, utan bara få vissa att välja mellan? 

Om du sveper nej på 50% har du väl själv ett visst mått av kräsenhet. Så vad väljer du bort? Vad är problemet med att kvinnor väljer bort då?

Skippa appar bara och dejta irl istället. Problemet löst. 
  • Anonym (Til)

En incel kan: 

1. Söka psykolog för att få stöd.
    2. Gå till dejtingcoach, finns mängder, bara att googla.
    3. Acceptera och försöka hitta andra värden i livet. Många människor som lever ensamma har gjort detta. 

Ovanstående är rimliga och fullt genomförbara åtgärder som troligen kommer att leda till en förbättring i den enskildes liv. 

Människor idag har större möjligheter än någonsin att göra något åt sina svårigheter. Förr var det nog bara att bita ihop och acceptera sin lott. 

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?