• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:25:27 följande:
    Att om man behöver dölja några åsikter så får man göra det. 
    Speciellt om kvinnan har en åsikt att "goda åsikter",  är när man anser att kvinnor ska vara mer rättigheter än männen
    Man ska aldrig dölja några åsikter långsiktigt. Om man är på en första dejt är det dock dåligt uppförande att gå in i en sådan debatt eller ens att debattera över huvud taget.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-15 17:35:57 följande:
    Så en man skulle inte kunna hålla med en kvinna utan att ha dåligt självförtroende, menar du? Ofta söker man ju sig till människor med liknande värderingar. 
    Om man umgås med en person och den håller med i allt så förstår man snart att den personen har låg självkänsla och låg integritet.

Så det handlar inte om att man inte får hålla med utan att man ska stå för sina åsikter oavsett vilka de är. Och är man två olika personer så kommer man att ha olika åsikter ibland.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-16 05:07:47 följande:
    Blir man utkonkurrerad av en flykting hade man ingen chans ändå. Jag lovar.
    Vad är det för konstig nedvärdering av flyktingar?

En bekant till mig är ihop med en flykting. Tog några år och sedan var han helt inne i det svenska samhället med jobb och allt.

Det är faktiskt ingen bra idé att ta emot 75 procent män eller liknande som vi gör idag.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:46:33 följande:
    Vad är det som jag inte har?
    Jag tror du vet det bäst själv faktiskt.
  • Anonym (Fol)
    EnAnonumius skrev 2023-08-17 17:25:38 följande:
    Det där är ju knappast en källhänvisning.

Det du gör här är ju att hänvisa till Wikipedias startsida. Men du lämnar inte med vad artikeln på wiki heter som du har skrivit ifrån.
    ourworldindata.org/gender-ratio

Denna var bra frånsett att man inte ser åldrarna.
  • Anonym (Fol)
    EnAnonumius skrev 2023-08-17 17:47:29 följande:
    Är det ditt sätt att säga att du inte kan ge ett adekvat svar på fråga?
    Jag känner honom inte. Jag kan bara säga vad som gäller generellt.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (....) skrev 2023-08-17 18:27:35 följande:
    Stämmer inte helt. 
    Oftast handlar det om att man tror eller vet att man inte kan ändra på sig själv tillräckligt mycket. 
    Inte att det handlar om lathet. 
    I princip alla människor underskattar hur mycket de kan förändras och hur mycket de klarar.

De allra flesta har alldeles för mycket fritid de första 30 åren av livet vilket får llvarliga konsekvenser. Om man t.e.x. är 30 levt med för mycket fritid krävs det mycket jobb för att komma tillbaka.

Det finns stora individuella skillnader men i stort sett alla kan göra stora förändringar. Det räcker att byta ut 1 timme familjeliv mot att jobba eller bilda sig i investeringar. 

Men får vara mycket allvarligt sjuk eller handikappad för att inte kunna göra enorma framsteg. Och om man är mycket handikappad kan man göra stora framsteg mentalt även om man inte kan bli förmögen.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-17 19:00:20 följande:
    I princip alla människor underskattar hur mycket de kan förändras och hur mycket de klarar.

De allra flesta har alldeles för mycket fritid de första 30 åren av livet vilket får llvarliga konsekvenser. Om man t.e.x. är 30 levt med för mycket fritid krävs det mycket jobb för att komma tillbaka.

Det finns stora individuella skillnader men i stort sett alla kan göra stora förändringar. Det räcker att byta ut 1 timme familjeliv mot att jobba eller bilda sig i investeringar. 

Men får vara mycket allvarligt sjuk eller handikappad för att inte kunna göra enorma framsteg. Och om man är mycket handikappad kan man göra stora framsteg mentalt även om man inte kan bli förmögen.
    Jag var för snäll. Byt ut 8 timmar fritid mot 8 timmar meningsfulla aktiviteter i några år och man kommer att vara någon helt annan stans.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:10:13 följande:
    Männen blir i vart fall färre. Det går inte att ifrågasätta.

Varför fanns det inte lika många incels för 20 år sen? Varför har sexlösheten bland män 18-30 ökat? Vad är din förklaring?
    Jag är övertygad om att du har rätt i att ökat utbud av män för kvinnor är en orsak till fler incels. Det är enkel logik.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-17 22:34:35 följande:
    Fast det är inte det. Läs bara vad kvinnorna skriver i tråden. Incels är inte intressanta för dom, och det beror inte på att dom inte har sex. Incels ser det enbart från sitt perspektiv. Eftersom de då ser det som en kvantitativ fråga så förväntar dom att kvinnor ska ligga med incels om utbudet stryps. Kvinnorna kommer inte att göra det. Det är enkel logik. Skulle det bli 100% fler kvinnor så genererar det inte fler ligg för inceln.

En attitydförändring gentemot kvinnor måste ske. Allt handlar om inceln, inte samhället/ andra män eller kvinnor.
    Faktiskt ointressant vad kvinnorna eller incelsen säger i den frågan faktiskt. Det är enkel logik att ett ökat utbud av män leder till fler män utan sex.

Nej, det betyder inte att alla ensamma män skulle få kvinnor om utbudet minskade men några fler skulle få det.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?