• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-10-09 21:32:24 följande:

En incel behöver inte vara "misogyn" från början utan det utvecklas med tiden efter hur det går att få sex och förhållande.
    Det behöver inte vara likadant för alla. 

För varför skulle man kunna bli "misogyn" pågrund av något annat innan man börjar ragga men inte efter sexlöshet? 

Och den taktiken fungerar bra? man lyckas nog verkligen attrahera fler kvinnor när man ser ner på kvinnor, föraktar kvinnor och förväntar sig att bli hyllad enbart på grund av att man är född med penis. det måste vara en sååå bra dejtingstrategi. (är alltså extremt ironisk för de som kan välja att misstolka?)
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 22:07:36 följande:
    Då är det ju inte dej man avfärdar om man inte tror på cloffe.
    Och du förstår dig på kvinnor mer än Cloffe?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-10-10 00:30:47 följande:
    Nej, det stämmer inte. Titta på komikern Russel Brand som var både extremt misogyn och lyckades attrahera väldigt många kvinnor. Det finns massor av andra exempel i samband med metoo. De män som kan få vilken kvinna de vill är generellt mer respektlösa och misogyna än de män som måste värdesätta de få relationer de har.
    Jämför du dig med Russel Brand nu?

har jag skrivit att misogyni är enda orsaken? Eller en bidragande orsak? Läsförståelse tack.

vissa kvinnor är groupies, vissa män är groupies. Vilken man hade tackat nej till Victoria Silvstedt, Pamela Andersson, Megan Fox etc även om dessa hade varit misogyna manshatare? de flesta män (inte alla) hade nog ändå valt lite rajtantajtan med någon av dessa. Eller hur! Det kommer alltid finnas fåtal som attraheras av kändisskap och kanske själva vill bli kända genom sitt agerande. så att jämföra misogyna män med Russel Brand säger inget alls.

varför är det svårt att förstå att en man som är reko, med god människosyn och står upp för rättigheter, friheter och jämställdhet är de män som attraherar flest kvinnor i syfte relationsskapande och familjebildande. varför är det så svårt att bli en sån man?
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 23:38:21 följande:

Hejhoppgummi har svarat att hon inte sagt det jag frågade om.

Jag attraheras ju inte av såna kvinnor men det blir ologiskt att påstå det är misandri som skapar femcels och garrantera att de inte får ligga när det finns män som skaffar familj med manshatare, om de klagar på det är svårt att hitta bra män man ju gissa vad som bidragit.

Har jag återigen sagt att misogyni är enda faktorn till incels? Eller att det är en bidragande orsak till att män väljs bort och ratas? 

förklara gärna vad som bidragit till att det är svårt att hitta bra män? Och du får gärna förklara gärna hur det inte kan tänkas ha en korrelation med mäns generella lägre utbildningsgrad.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/utbildning-jobb-och-pengar/utbildningsnivan-i-sverige/

men det är klart, det är kräsna femcels som gör männen odugliga. Det vet ju alla blue pill foliehattar på flashback. oavsett vad kvinnor gör eller inte gör blir dessa stackars män offer för kvinnor.

• Hejhoppgummi
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-10 18:16:45 följande:

Ja, Cloffe det skall jag berätta. Jag står för att jag skrev att kvinnor agerar icke rationellt. Det är inte misogynt.

Kvinnor är mer känslostyrda. Det är inte nödvändigtvis en negativ egenskap. Man kan tolka det som att kvinnor har bättre intuition än män som hela tiden måste tänka ut saker rationellt. En annan möjlig tolkning är att kvinnor har mer medkänsla än män.

Du har alltså fultolkat mig.

Det beror väl i vilket samband du påpekar att kvinnor agerar icke rationellt eller hur? Om du gör det gör det för att underminera kvinnors tankar, åsikter, känslor ja då är det misogynt. Om det är för att belysa skillnader och likheter mellan kvinnor män är det en annan sak. Då är det samma sak som att säga att män är överrepresenterade som gärningsmän av grova brott.

• Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2023-10-10 19:19:27 följande:

"Har jag återigen sagt att misogyni är enda faktorn till incels? Eller att det är en bidragande orsak till att män väljs bort och ratas? "

inte vad jag vet så det är därför jag frågat flera gånger.

"förklara gärna vad som bidragit till att det är svårt att hitta bra män?"
    men det blir ologiskt att påstå det är misandri som skapar femcels och garrantera att de inte får ligga när det finns män som skaffar familj med manshatare, om de klagar på det är svårt att hitta bra män man ju gissa vad som bidragit.
    "Och du får gärna förklara gärna hur det inte kan tänkas ha en korrelation med mäns generella lägre utbildningsgrad."

Du får gärna förklara varför jag ska förklara något jag aldrig påstått.

"men det är klart, det är kräsna femcels som gör männen odugliga."

Var tolkade du in att kvinnor som känner sej odugliga och inte sex gör männen odugliga?
    Det är du som väljer att dra paralleller eller hur? Har någon sagt att misogyni är ENDA orsaken?
    nej precis. så varför är det då ens relevant att bjäbba med 715 följdfrågor á la *bevisa att misogyni är enda orsaken* när det inte ens är vad som sagts. eller hur? Så varför ens fråga efter bevis på ett påstående som inte ens yttrats? är inte det att fultolka eller misstolka? välj själv vilket du föredrar
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-10-15 01:16:27 följande:
    Varför ser du det som självklart att det är kvinnor som ska välja och män som ska bli valda online? Om man tycker att bådas behov är lika viktiga ska valmöjligheterna vara lika stora för både män och kvinnor.
    Och varför ser du det som självklart att tvinga kvinnor att välja män de inte vill ha? Varför har du så otroligt svårt att förstå att en kvinna väljer ensamhet frivilligt istället för att tvingas välja en man som inte motsvarar sina preferenser?

varför är det så självklart för dig att just du ska bli vald? Eller andra misogyna incels? Vad är så självklart i det? varför är det så självklart att bli vald? Det är inte självklart att bli vald. när ska den poletten trilla ner? Det finns inte lagkrav på att bli vald, det är inte en mänsklig rättighet att bli vald. Var är din så kallade rättvisa när människor ska tvingas göra val mot sin vilja?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 12:56:00 följande:
    Ingen gör redan helt fria val när det handlar om sex. 

Och om det ska handla om att det är ingen mänsklig rättighet att bli vald så skulle få kvinnor använda argumentet att incelmän skulle också välja bort hypotetiska personer som är intresserad i dom. 

Om det är inte självklart att bli vald så skulle de flesta personer inte ha sex. 
    det är helt fritt val med sex. det är frivilligt, det är ingen som ska tvinga någon till sex någonsin. sex ska inte köpas. Sex ska inte förhandlas om. Utan ska endast ske lagligt med samtycke. Varför är det så svårt att förstå LAGLIGT SAMTYCKE?????
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 12:59:37 följande:
    Det är ingen rättighet att bli vald för personer som har sex, men det är ändå självklart för många att de skulle ha ett sexliv. 
    Kan du skriva meningar så det går att förstå vad du menar? Svårt att ens försöka diskutera när man inte begriper vad du skriver
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?