• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Skild) skrev 2023-07-22 03:16:07 följande:
    Vadå också? Jag hittar inte på något.  Den enda som hittar på något här är du.  

Jag skrev att folk som skyller sina tillkortakommanden (kan vara allt möjligt) på andra  inte är poppis. 
    Just du (hej) skyller i detta fall din singelstatus/sexbrist (ditt problem) på kvinnor och  ett samhälle som förminskat männens värderingar, åsikter och privilegier. 
    Det gör du ju hela tiden. Det är samhällets fel och kvinnors fel. Vi kvinnor som tagit makten och tydligen har det så himla bra. 

Kan du ge exempel på privilegier män förlorat? 
    Ett privilegium män har förlorat är att alltid tjäna mer pengar än kvinnan. Det är nödvändigt för en partnerrelation eftersom kvinnor inte accepterar män som tjänar mindre än dem. Där ser kvinnor till sina intressen, medan män har gett upp sina intressen. Är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-22 14:52:28 följande:
    Där kom det igen. Kvinnor ska inte själva få välja utan ska fördelas. Sunk, sunk, sunk.
    Det är män som inte får välja själva, utan fördelas i brist på annat. Du skulle aldrig vilja byta plats och bli en man.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-07-22 11:35:02 följande:
    Och det har jag heller aldrig påståt.
    Man behöver ju inte vara incel för att man är blyg och tyst,eller hur.
    Men faktum är att många incels är bittra över att de inte lyckas träffa någon och gärna skyller detta på kvinnor som grupp.
    Och det är kanske också en orsak till att de inte lyckas träffa någon.
    Ingen kvinna vill dejta en man som är bitter och bara klagar på kvinnor.
    Nej, det är absolut inte en faktor för det syns inte utåt. Om du tror det förminskar du grovt problemet och skyller på offret, att det är offrets fel. Det är märkligt att man kan göra så med män, men aldrig med kvinnor. Ungefär som att misstänkliggöra kvinnor med korta kjolar. En strukturell orättvisa.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-22 08:14:50 följande:
    Försök tänka dig in i hur säg kvinnor som inte lyckats attrahera en partner skulle bemötas om de framförde förslag som syftade till att män främst skulle kunna välja dem, inte de attraktiva kvinnorna. Det skulle bli fullkomligt ramaskri. 
    Det problemet finns inte, men kvinnor har andra problem som de ständigt framför, beklagar sig över och alltid möts av samhällets medgivande.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 16:46:24 följande:
    Du är bara för mycket. Så du menar att det var bättre förr, då män tjänade mer och kvinnor var beroende av en man för sin ekonomiska välfärds skull. dvs hon var lätt intvingad i relationen.

Fan, handlar allt om männen alltså? Du ser inte några fördelar att kvinnor har en egen ekonomisk makt i samhället? Du kan ju trösta dig med att kvinnor fortfarande har sämre ekonomisk makt.

Jag finner det anmärkningsvärt att du inte verkar begripa varför du är singel. Du verkar inte begripa varför folk föraktar incels som du representerar. Helt otroligt 
    Nej, jag har skrivit exakt vad jag tycker och det är inte att återgå till hur det var förr. Jag vill uppnå full jämställdhet, vilket tydligen är för mycket begärt.

När jag läser dina inlägg kan jag faktiskt förstå varför det finns incels som blir aggresiva, dock inte mot oskyldiga människor. Om de upplever att hela världen hatar dem lika intensivt som du hatar incels, så förstår jag att det rinner över för dem.

Du är en skam för manssläktet. Kvinnor har uttryck som "Det finns en speciell plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra". De håller alltid varandra om ryggen, medan du ägnar dig åt att trakassera andra män. För att du tror att du ska få uppskattning av andra kvinnor för det. Det är såna självhatande små män som du som kommer att se till att Sverige går under.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 16:47:17 följande:
    Du representerar inte män på något plan.
    Jo, det gör jag. Titta på hur män röstade för ett år sen. De flesta är inte feminister.
  • Anonym (hej)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-22 09:29:40 följande:
    Ensamma mammor fick skylla sig själv i århundranden, långt upp på 1900-talet. De spottades på (på riktigt), kallades horor, stängdes helt ut från arbetsmarknad och äktenskapsmarknaden, barnet togs ifrån dem. Familjen tog avstånd från dem eller försökte tvångsgifta dem för att slippa skammen.
    Barnet stämplades som oäkting och fick leva med stämpeln hela livet, och stängdes ofta ut från stora delar av samhället
    Mannen, dvs pappan fick inte utstå någon bespottning, behövde inte ta ansvar för sitt barn utan kunde leva livet vidare.
    Detta var en stor del av den tid som du lyfter fram som en golden age där hyfs regerade.

Bara det faktum att det fortfarande finns många ensamma mammor som får axla ansvaret för barnen trots att det i alla fall finns 2 föräldrar är ju skevt. Synen på mamman som huvudföräldern 

Och jag tycker faktiskt att det mer och mer börjar tas upp ensamhet (där unga män just nu är överrepresenterade), som ett samhällsproblem där det behövs strukturella insatser. 

www.gp.se/kultur/kultur/incels-inget-nytt-men-nu-%C3%A4r-det-m%C3%A4nnen-som-drabbas-1.55634003

www.gp.se/kultur/kultur/tinderm%C3%A4nnens-lidande-%C3%A4r-allas-ansvar-1.22356071

Men strukturella insatser i all ära, ansvaret att använda sig av insatser och förändra sitt liv kommer alltid vara individen.

Jag tycker det är så intressant.
    Tidigare i tråden berättade jag om när jag och min man träffades, att han var blyg, att han var oerfaren både relationellt och sexuellt och en bit över 30 samt utan klassiskt statusjobb.
    Du frågade då vad som gjorde att jag gav honom en chans som ingen gett honom förut. Du lade alltså tonvikten på mitt agerande, att det var det som avgjorde.
    Där har du nämligen fel. Det var hans agerande som avgjorde, hade han inte ringt mig och vågat ta en chans hade vi mest troligtvis inte varit ett par. 

Detta skrev jag som svar till dig. Och det är här det blir riktigt intressant på riktigt. För här dör nämligen konversationen. Du ställer inga fler frågor. Inget om hur han vågade, inget om vad i hans agerande som avgjorde. Inget som kan ge dig viktiga ledtrådar om vad som gjorde att en incel blev en lyckligt gift 2 barnspappa.
    Inga sådana frågor till den andra kvinnan som betättade liknande historia heller.
    Varför?
    Ja, då var det ensamstående mammor som blev bespottade av samhället och sågs på med förakt. Det var inte bra. Idag är det ensamma män som får utstå samma nedvärderande attityder och får höra samma saker som "skyll dig själv" och "du ska inte tro att du är lika mycket värd som alla andra". Frågan är varför det ses som normalt och varför det är fritt fram att förakta män? Jag skulle önska att ingen blev föraktad, men det verkar omöjligt.

Att jag säger att det fanns mer hyfs och sunt förnuft förr har inte med relationer att göra, utan hela samhället. De som levde förr hade aldrig accepterat att utvecklingen går åt fel håll som vi gör idag.

Det var fortfarande du som gav din sambo en chans. Du hade kunnat tänka att han var en värdelös incel, en red flag och därmed går bort som de flesta andra förmodligen hade gjort. "En sån där loser ska inte få lägra mig" ungefär. Visst, han tog kontakt med dig, men du hade kunnat leta efter objektivt sett bättre man. De möjligheterna hade nog inte han.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 17:15:14 följande:
    Så praktiskt att incels som du har ytterligare en orsak till att vara incels. Vad som helst som inte handlar om dom själva tydligen. Vill du alltså att jag smeker dig medhårs och nickar jakande när du föreslår att staten ska styra över partnerskap? Du behöver en reality check. Du representerar inte män, och det behöver kvinnor veta. 

Jag hatar inte incels, det har du hittat på, män som föraktar kvinnor, förväntar sig att kvinnor ska vara skyldiga dom sex, vill reglera partnerskap statligt och tycker det var bättre för 100 år sedan då kvinnor hade sämre ekonomisk makt och var beroende av en man förtjänar förakt däremot. 
    Du får tycka vad du vill, men det var ditt val att gå till personangrepp. Precis som du säger att män som står upp för mäns intressen förtjänar förakt.

Varför ska incels rätta sig efter kvinnor och andra mäns (som dig) värderingar när dessa personer struntar fullständigt i incels? Det är som att säga till svarta människor att hålla tyst och acceptera att de blir diskriminerade, vilket ingen gör längre. När det kommer till män har det dock blivit helt fritt fram.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-25 17:25:34 följande:
    Vad röstar män på som visar att de inte är feminister, hur tolkar du röstresultaten med feminism öht?
    5 av 8 partier är uttalade feminister och de flesta män röstade inte på dem.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-25 17:32:39 följande:
    Hur hjälper du män? Rent praktiskt?
    Jag är med i scouterna och har en ganska ny killgrupp (där man inte måste vara scout) där killar kan samlas och spela, snacka, laga mat ihop.
    Fokus är inte på att de ska lära sig träffa tjejer för sex utan att de ska känna att de  har en plats nånstans och ingår i en grupp där man är sjyssta mot varandra.
    Nej, jag hjälper ingen rent praktiskt som du gör. Jag har dock stått upp för mäns intressen, vilket är anledningen till att jag har fått så många personangrepp riktade mot mig. Det får man inte göra tydligen.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?