• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Til) skrev 2023-07-19 08:00:12 följande:

Återigen, det skulle inte hjälpa med nån "lagändring" eller vad det var TS skrev om för att öka jämställdhet, ta bort dejtingappar för att minska kvinnors utbud och få dem att välja andra män. Anledningen till att kvinnor innan preventivmedel och dejtingappar fick vara mindre selektiva var att de inte hade tillträde till arbetsmarknaden och var beroende av män. Är det nåt du vill återgå till?

Kvinnor har ett eget värde och rätt till egen frihet, precis som män. Kvinnor är inte till för att män ska få ligga. 

Så du accepterar om du inte får sexuell njutning genom sex?
    Att du inte snackar som penisar vore en leksak?
  • Anonym (....)

Återigen, det skulle inte hjälpa med nån "lagändring" eller vad det var TS skrev om för att öka jämställdhet, ta bort dejtingappar för att minska kvinnors utbud och få dem att välja andra män. Anledningen till att kvinnor innan preventivmedel och dejtingappar fick vara mindre selektiva var att de inte hade tillträde till arbetsmarknaden och var beroende av män. Är det nåt du vill återgå till?

Kvinnor har ett eget värde och rätt till egen frihet, precis som män. Kvinnor är inte till för att män ska få ligga. 

Så som kvinnor diskuterar om penisar så borde män få göra det om kvinnors kroppar istället 
  • Anonym (....)

Penisar är då inte till för att kvinnor ska få sexuell njutning? 
  • Anonym (....)

Man borde få diskutera om kvinnor som kvinnor gör redan om männen 
  • Anonym (....)

Få kvinnor som accepterar om de blev utan det som de ville ha 
  • Anonym (....)

Om en man vill ha en kvinnlig sexpartner så ska han få vilja ha den önskan. 
    Sex utan sexpartner ger ingen sexuell njutning. 
  • Anonym (....)

När kvinnor inte hittar vad de vill ha vanligen så lägger de oftare skulden på att de inte fick som de ville. 
    Inte att felet ligger på dom själva.
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-19 11:39:36 följande:
    Självklart får han ha den önskan.
    Det har nog ingen sagt emot.
    Men därifrån till attt skylla på halva jordens befolkning,eller tycka att de ska ställa upp på barmhärtighetssex, för att han inte får sin önskan uppfylld är det ganska långt.
    Det är få personer som accepterar det. 
    Då ska det handla om rättighet till sex, inte att man ska få ha sexuella preferenser. 
  • Anonym (....)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-19 13:38:01 följande:
    Jag förstår hur du menar men samtidigt känner jag att du lägger ansvaret "fel".
    Du skriver att fler män ska få chansen att lära känna kvinnor.
    Att det är något som någon annan har ansvar för att se till att detta händer...

Jag gifte mig med en man som aldrig haft relation, över 30 och nästan var oskuld och superblyg och jobbade (och jobbar) som busschaufför.

Men han hade noll bitterhet och la inte över sitt singelskap på någon. Hade han haft minsta tendens åt det hållet hade jag tappat intresset direeeeekt.
    Jag inget problem med incels (dvs urdefinitionen-inte den nuvarande definitionen) så länge de inte stickar en offerkofta. Det är så gräsligt oattraktivt.
    Det är en dealbreaker för mig och förmodligen många med mig...
    Jag tror att jättemånga incels går runt och utstrålar offerkofta (kanske omedvetet) och istället för att ta ansvar för sin situation känna sig förfördelade som om samhället (och då främst kvinnorna) är skyldiga dem en relation och sex.
    Här tror jag många skulle behöva stöd i sitt mindset.

Jag går inte igång på status eller har behov av nån stereotypisk machoman. Jag blir kär i en person och det viktiga för mig är respekt pch kommunikation.
    Men, här kommer något viktigt: Jag har aldrig dejtat på dejtingappar utan mig träffar man i andra forum (jag har träffat mina män på utbildningar, på jobbet, på sportevenemang och i bekantskapskretsen). 
    Jag tror att om incelmännen ska hitta någon måste de ut och hitta sina forum där de kommer till sin rätt eller anpassa sig efter de forum som finns. Inte förvänta sig att forumen och medlemmarna ska anpassa sig efter dem.
    Vad vet du om, om han var bitter egentligen eller inte?!
    Det är annorlunda när man tänker såna tankar än när man diskuterar med någon för sex och förhållande 
  • Anonym (....)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-19 13:38:01 följande:
    Jag förstår hur du menar men samtidigt känner jag att du lägger ansvaret "fel".
    Du skriver att fler män ska få chansen att lära känna kvinnor.
    Att det är något som någon annan har ansvar för att se till att detta händer...

Jag gifte mig med en man som aldrig haft relation, över 30 och nästan var oskuld och superblyg och jobbade (och jobbar) som busschaufför.

Men han hade noll bitterhet och la inte över sitt singelskap på någon. Hade han haft minsta tendens åt det hållet hade jag tappat intresset direeeeekt.
    Jag inget problem med incels (dvs urdefinitionen-inte den nuvarande definitionen) så länge de inte stickar en offerkofta. Det är så gräsligt oattraktivt.
    Det är en dealbreaker för mig och förmodligen många med mig...
    Jag tror att jättemånga incels går runt och utstrålar offerkofta (kanske omedvetet) och istället för att ta ansvar för sin situation känna sig förfördelade som om samhället (och då främst kvinnorna) är skyldiga dem en relation och sex.
    Här tror jag många skulle behöva stöd i sitt mindset.

Jag går inte igång på status eller har behov av nån stereotypisk machoman. Jag blir kär i en person och det viktiga för mig är respekt pch kommunikation.
    Men, här kommer något viktigt: Jag har aldrig dejtat på dejtingappar utan mig träffar man i andra forum (jag har träffat mina män på utbildningar, på jobbet, på sportevenemang och i bekantskapskretsen). 
    Jag tror att om incelmännen ska hitta någon måste de ut och hitta sina forum där de kommer till sin rätt eller anpassa sig efter de forum som finns. Inte förvänta sig att forumen och medlemmarna ska anpassa sig efter dem.
    Vanligen skulle kvinnor inte vilja ha ett förhållande med honom för exempelvis han är superblyg, oskuld över 30 år och jobbar som busschaufför. 
    Så det skulle vanligen inte ha någon betydelse om någon man har en offerkofta som du tycker de har., för du skulle inte vilja ha ett förhållande för någon annan anledning. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?