• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-02 19:37:26 följande:
    Varför skulle en kvinna känna ett ansvar över någon annans sexliv? Enbart i egenskap av kvinna?

Det är narcissistisk att förvänta sig det från kvinnor.
    Och det borde gälla då att männen har inte något ansvar för kvinnornas sexliv. 
  • Anonym (....)
    Varför skulle en kvinna känna ett ansvar över någon annans sexliv? Enbart i egenskap av kvinna?

Samma argument hade man kunnat använda åt andra hållet. 

Du säger inte att männen ska inte ha ansvar för kvinnors sexliv när du lägger skulden på männen 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2024-01-02 19:40:49 följande:
    Bara om hon börjar gnälla och lägga skulden på alla män för det.
    Och om jag inte gnäller och säger att jag tycker hon inte är attraktiv, då ska skulden ligga på mig ändå? 
  • Anonym (....)

Och då borde det kallas narcissistisk när kvinnor klagar på något som de inte har, angående sex ich förhållande 
  • Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2024-01-02 19:35:34 följande:
    Gynnas -genom att kunna säga nej till incels och övriga de inte vill ha sex med?
    Att de har bättre valmöjligheter än vad mönnen brukar ha. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2024-01-02 19:32:28 följande:
    Vill du ha sex med alla, precis alla (oavsett kön, ålder och utseende) personer du möter? 
    Och vilka personer skulle vilja ha sex med mig? 
  • Anonym (....)

Och det blir svårt att man skulle vara narcissist om man ber om något som de har det bättre än vsd man själv har.
    När de själva vill ha det bättre än vad männen har 
  • Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2024-01-02 19:32:28 följande:
    Vill du ha sex med alla, precis alla (oavsett kön, ålder och utseende) personer du möter? 
    Och det är redan så att olika personer har sämre val än andra. 
    Det är ingen rättighet heller att ha dåliga val. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-02 19:55:01 följande:

Män som klagar och gnäller över att kvinnor inte vill ha sex med dom anser samtidigt att det är dessa kvinnors "fel" så konstruerar dessa incels problemet samtidigt som de skyller det konstruerade problemet på kvinnor.

De vore ju inget problem egentligen om dessa incels accepterade deras egen tillvaro. Nej, i stället så tar den narcissistiska livsåskådningen över.

Du rör dig i cirkelargument. När andra ifrågasätter det så brukar du skriva att "du har rätt att klaga"

Ner i kaninhålet bara. 

Narcissism är inte när man har det sämre än andra människor och man tar upp det 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-02 19:55:01 följande:

Män som klagar och gnäller över att kvinnor inte vill ha sex med dom anser samtidigt att det är dessa kvinnors "fel" så konstruerar dessa incels problemet samtidigt som de skyller det konstruerade problemet på kvinnor.

De vore ju inget problem egentligen om dessa incels accepterade deras egen tillvaro. Nej, i stället så tar den narcissistiska livsåskådningen över.

Du rör dig i cirkelargument. När andra ifrågasätter det så brukar du skriva att "du har rätt att klaga"

Ner i kaninhålet bara. 

Och du har rätt att klaga också. 

Jag har rätt att få klaga på det som berör mig. 
    Om jag inte ska få göra det så måste sex och förhållande se annorlunda ut i samhället och inte något som berör samhället. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?