• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-02 16:36:46 följande:

Det handlar inte om "hat" heller. Det är ju bara så världen ser ut. Jag tror också det finns ett (evolutionärt) syfte med att  människor attraheras av vissa saker. Vad gäller misogyna incels så filtrerar kvinnor bort dom ur en överlevnadsstrategi.

Nej, det är ju inte världens fel och jag kan inte se en rimlig orsak till att (i det här fallet) kvinnor ska hållas ansvariga för incels sexbegär.

Jag har däremot funderat över orsakerna till att incels flyttar över ansvaret på kvinnor? Varför äger dom inte frågan utan axlar en offerroll? Vad är psykologin bakom det? Resultatet blir ju att dessa individer straffar ut sig själva.

Det är då så världen ser ut att man har sexdrift och det är inte incels fel om de blir missnöjda att vara utan sex. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2024-01-01 02:18:22 följande:
    Man kan inte förtjäna sex men man kan se till att man får skylla sig själv (förtjänar) att man inte har det.
    Och då förtjänar inte kvinnor som har ont i slidan sex då eller? 
  • Anonym (....)
    EnAnonumius skrev 2024-01-01 07:21:37 följande:
    Så att sitta och gnälla över kvinnor, ha kvinnoförakt och att sitta och skylla i från sig på kvinnor för att incels inte vill egentligen förändra sin situation genom att arbeta med sig själva (så som alla andra människor får göra) är samma sak som olycka..

Blev du tappad hårt i golvet när du var liten?
    Olycka att fungera som andra människor 
  • Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2024-01-01 02:18:22 följande:
    Man kan inte förtjäna sex men man kan se till att man får skylla sig själv (förtjänar) att man inte har det.
    Och det finns inte en skyldighet att ha sex eller. 
    Så man ska skylla sig själv om man drabbas av dåliga saker? 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2024-01-02 18:47:10 följande:
    Inte att man drabbas av dåliga saker.
    Men att man väljer att ikläda sig offerrollen istället för att göra något åt problemen.
    Och det kan kallas offerrollen för de som klagar på dessa män. 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2024-01-02 18:47:10 följande:
    Inte att man drabbas av dåliga saker.
    Men att man väljer att ikläda sig offerrollen istället för att göra något åt problemen.
    Och då borde sex inte anses som något bra.. Det ska inte vara dåligt när de blir utan det. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jakob) skrev 2024-01-02 18:51:03 följande:

Eftersom jag är så ful att kvinnor ratar mig på direkten förtjänar jag att vara incel för att jag inte vill gå omkring bland folk med en papperskasse på huvudet.

Och du är inte skyldig kvinnorna något.
  • Anonym (....)

Och då skulle det kallas rättighet till sex när media eller myndigheterna snackar om sex.
    Rättighet till att diskuteta som sex vore en samhällsfråga 

• Anonym (....)

Ni som har sex, ni har ju anpassat samhället till som sex vore en rättighet och ett behov. 
    Men sedan ska det handla om något annat när män utan sexpartner klagar. 

Apartheid-samhälle. 

Exempelvis om sex är ett privilegium och något man ska förtjäna, hur kan då exempelvis ungdomsmottagningen säga det här
    "

Sex

Sex är något man kan ha, eller vilja ha, när man är kåt. Du kan ha sex med dig själv eller med andra. Det finns många olika sätt att ha sex.".

www.umo.se/sex/

• Anonym (....)
    molly50 skrev 2024-01-02 18:57:13 följande:
    På vilket sätt är man ett offer för att man kritiserar dessa män?
    Anonym (....) skrev 2024-01-02 18:51:40 följande:
    Och då borde sex inte anses som något bra.. Det ska inte vara dåligt när de blir utan det. 
    Det är väl upp till den som blir utan det att avgöra om det är bra eller dåligt.
    Offerroll att man i så fall anser att felet är på någon annan. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?