• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Hejhoppgummi skrev 2023-10-31 19:45:41 följande:
    Och vad är det för kommentarer då? Vad anser du  om dessa val? Anser du att valen är felaktiga?
    Du får kommentera mäns åsikter 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-31 18:46:53 följande:
    Ja, skulle den fria viljan inskränkas så blir sexet sämre.

Skulle inte du känna dig hotad om någon gnällspik vill att du ska ställa upp på sex för någon annan?
    Får redan höra klagomål så det blir ingen större skillnad 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-10-31 21:45:30 följande:
    Icke samtyckande sex och sex mot en persons vilja är samma sak,
    Dvs våldtäkt.
    Och föreslå hur folk ska ha sex är ingen våldtäkt........... 
    För annars hade ni fått många domar emot er. 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-11-03 12:44:25 följande:
    hur skulle vi kunna få en dom när vi förespråkar lagligt sex med samtycke? på vilket sätt är lagligt sex med samtycke en våldtäkt eller olagligt??? Förklara gärna exakt vad du menar med ditt påstående
    Att när man föreslår vilka personer som ska ha sex och hur är ingen våldtäkt

Om det vore olagligt så hade ni fått domar mot er. 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-10-31 21:45:30 följande:
    Icke samtyckande sex och sex mot en persons vilja är samma sak,
    Dvs våldtäkt.
    Inte om man har en åsikt hur andra människor ska ha sex. 
  • Anonym (....)

Jag har rättighet att få klaga på det som berör mig. 
    Det gäller öven för alla. 
    Exempelvis det fanns inget förbud för kvinnor att snacka om "fröken Sverige" exempelvis på 90 talet. 

• Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2024-01-01 01:48:21 följande:

Efter den här tråden och liknande tycker jag helt klart vissa förtjänar det.

Och då kan man påstå att ni förtjänar inte sex eller att man själv förtjänar sex.
    Det går ju då påstå att det går att förtjäna sex.
  • Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2024-01-01 02:18:22 följande:
    Man kan inte förtjäna sex men man kan se till att man får skylla sig själv (förtjänar) att man inte har det.
    Man ska inte kunna förtjäna sex men man ska kunna förtjäna att man inte har sex?
    Det går inte bort. 

Och då kan man påstå att olika personer förtjänar om de får ha dåligt sex med dessa män. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2024-01-01 02:18:22 följande:
    Man kan inte förtjäna sex men man kan se till att man får skylla sig själv (förtjänar) att man inte har det.
    Och det finns folk som påstår att kvinnor som blivit våldtagna får skylla sig själv, men det betyder inte att de har rätt. 

Skylla sig själv är inte samma sak som att man förtjänar det. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-02 16:36:46 följande:

Det handlar inte om "hat" heller. Det är ju bara så världen ser ut. Jag tror också det finns ett (evolutionärt) syfte med att  människor attraheras av vissa saker. Vad gäller misogyna incels så filtrerar kvinnor bort dom ur en överlevnadsstrategi.

Nej, det är ju inte världens fel och jag kan inte se en rimlig orsak till att (i det här fallet) kvinnor ska hållas ansvariga för incels sexbegär.

Jag har däremot funderat över orsakerna till att incels flyttar över ansvaret på kvinnor? Varför äger dom inte frågan utan axlar en offerroll? Vad är psykologin bakom det? Resultatet blir ju att dessa individer straffar ut sig själva.

Och av evolutionärt syfte så beter sig incelmän så här. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?