• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Hejhoppgummi skrev 2023-10-31 18:41:54 följande:
    Vad är det du har svårt att förstå? Varför ljuger i i var och vartannat svar? Varför misstolkar du allt medvetet eller omedvetet?

vilka kvinnor klagar på ratade män? Jag ser snarare kvinnor bekräfta att de medvetet ratar vissa män och varför. det är tips på vad du kan göra för att undvika att bli ratad. Vill du bli vald så har du väl ett intresse av att förstå vad kvinnor attraheras av?

jag konstaterar att jag aldrig skulle välja vissa män. det är fakta. Jag är hellre ensam och lycklig än väljer en slumpmässig penisbärare som jag inte attraheras av. hade jag krävt en man så är det en annan sak, men det gör jag inte och ingen annan kvinna i tråden. jag kräver fri vilja att få lov att välja ensamhet om jag anser ensamhet passar mig bäst. precis som du, andra män och andra kvinnor också ha samma möjlighet baserad på fri vilja. Ingen man eller kvinna ska tvingas välja en partner de inte vill ha. och staten ska säkerställa att vi ges den fria viljan. Det betyder inte att jag har rätt att kräva varken man eller sex, för den rätten har jag inte. den rätten har ingen.
    Då handlar det om att dessa män medvetet bekräftar på kvinnor om de ratar. 
    Exempelvis kvinnor har för höga krav eller går för mycket på utseendet. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-31 18:46:53 följande:
    Ja, skulle den fria viljan inskränkas så blir sexet sämre.

Skulle inte du känna dig hotad om någon gnällspik vill att du ska ställa upp på sex för någon annan?
    Då handlar det ifall dessa män får sämre valmöjligheter. 

Du menar ju inte att det ska handla om någon lagändring.
  • Anonym (....)

Skulle inte du känna dig hotad om någon gnällspik vill att du ska ställa upp på sex för någon annan?
    Och du erkänner nu vad jag trodde ni menade egentligen. 
    Att ni vill försämra olika personers val men när ni själv blir drabbad så skyller ni på "sex är ingen mänsklig rättighet", trots att lagstiftningen är likadan när ni har många valmöjligheter 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-31 18:49:18 följande:

Och så blandar vi äpplen och päron igen ja. 

männen som klagar i tråden vill ha en statligt reglerad kvinna, förstår du inte att kvinnor förlorar rätten till sin egen kropp med ett sådant förslag? 

Ni menar även att det ska handla om det när kvinnor missgynnas. 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-31 18:50:45 följande:
    Så en kvinna får inte ha höga krav på en man? Eller föredra en man de attraheras av?

men en man får ha höga krav på kvinnor och kvinnors utseende?
    Du får säga saker utan att du behöver tänka på vad andra säger.
    Eller att du själv måste uppnå det först. 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-31 18:47:14 följande:
    klaga på. Men du får ingen kvinna på det sättet. Blir du lyckligare av att klaga på orättvisan i att du inte blir vald så be our guest. staten kommer inte fördela kvinnor eller reglera kvinnor, eller män, bara för att du klagar. så vad vinner du på att klaga?
    Vi diskuterar ju nu om principer. 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-31 18:52:03 följande:
    Erkänner vad? Att sex som inte baseras på fri vilja är detsamma som sämre sex? Det har vi sagt hela tiden
    Att det handlade om att personen tycker den missgynnas då. 
    Inte någon ideologi utan bara när personen missgynnas så skyller man på att "sex är ingen rättighet" 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-31 18:52:46 följande:
    va? Vad menar du med detta? 
    Att ni inkluderar det även när det inte handlar om någon lagändring 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-31 18:54:27 följande:
    Sex är inte en rättighet. Vem har påstått att sex är en rättighet?
    Och personen använder det bara när hen missgynnas. 
    Något man säger när man är missnöjd 
  • Anonym (....)

Och den fria viljan är baserat på dina möjligheter och det ska handla vad du får och inte. 

Då skulle jag också kunna börja använda det. 
    Sex är ingen mänsklig rättighet när folk ställer krav på mig men när jag gör det så ska det vara okej. 
    Sexet blir sämre annars. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?