Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-03 16:46:29 följande:
Alla marknader styrs av utbud och efterfrågan. Självklart gäller detta även dejtingmarknaden. Det innebär att ju fler män som finns tillgängliga på dejtingmarknaden desto lägre kommer efterfrågan hos kvinnor att bli.
Precis som TS antyder så kommer ett minskat utbud av män att öka efterfrågan bland kvinnorna. Observera att detta inte är min personliga uppfattning, utan en vedertaget ekonomiskt fenomen. Att tro att lagen om utbud och efterfrågan inte gäller människor eller relationer är enfaldigt.
Eller du tänker att all forskning och vetenskap vilar på en stor bluff?
Nästa vetenskapliga aspekt du behöver ta in är att människors oförmåga att göra rationella val.
I ditt fall inbillar du dig att alla kvinnor rationellt kan selektera ut vilka män som är Incel och därefter rata dom. Om det vore så hade denna meningen stämt:
? Skulle incels vara de enda männen kvar på jorden så skulle han inte få en dejt heller. Kvinnor vill inte ha sex med någon som föraktar dom.?
Men eftersom människor har svårt att göra rationella val kan det ändå bli så att det som du betraktar som en Incel ändå kan bli vald av en kvinna. Mycket hänger på hur utbudet av män på marknaden ser ut.
Cloffe, du har alltså fundamentalt missförstått hur dejtingmarknaden fungerar. Visst dina ord är väldigt populära och gångbara hos kvinnor.
Läsaren av denna tråden har därför ett val, antingen tror du på vedertagen verklighetsbaserad forskning eller så hoppas du på Cloffe, eftersom han har en mycket god intuition av vad kvinnor önskar att höra.
Den här "forskningen" som du försöker vila dina antaganden på får du gärna länka. Jag vill ju inte att du ska missförstå och anta att dejting fungerar som en kapitalistisk ekonomi. Så visa "forskningen" och "vetenskapen" med koppling till dejting du.
Du gör samma antaganden som alla andra incels, i stället för att lyssna på kvinnor. En incel känner ett entitlement till kvinnor, han har ett narcissistiskt synsätt där det inte är dennes fel. Eftersom han ser kvinnor som vandrande objekt som han vill ha sex med så antar han att det enda som krävs är att skaffa en snygg kropp, eller andra ytliga saker. Incelen kanske har testat det, får fortfarande inte napp, frustrationen ökar, han har ju gjort allt! Från dennes narcissistiska synvinkel vill han då ändra samhället runt omkring. Ungefär som solen som andra planeter kretsar runt. Han själv är utan fel.
Enligt dina antaganden så tror du att kvinnor skulle välja obehagliga män om inte trevliga män finns tillgängliga. Du ser kvinnor som saker som fördela, med tanke på dina paralleller till marknadsekonomi. Jag antar att du också är en incel.
Du ser mina åsikter som ett slags sätt att fjäska för kvinnor, ingen man får napp av att fjäska för kvinnor, försök bli en bra människa i stället som faktiskt ser kvinnor som individer. Allt handlar faktiskt inte om fitta.