Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 13:12:06 följande:
    Det där har du inte rätt i. Det finns många som du skulle sätta dessa etiketter på som har jättelätt för att träffa tjejer.

Sen tror jag att om man ser historiskt på hur trevliga och medgörliga män varit, så har det generellt sett aldrig funnits lika många trevliga och medgörliga män som det gör idag.

Sen finns det såklart rövhål idag också. Men det är absolut inte detsamma som att man blir utan tjejer.
    Vi har väl pratat om det här tidigare. En man som gillar att knulla runt, berättar inte det för en kvinna kan säkert klassas som mindre respektfull. Samma man kan också känna genuin attraktion och respektera kvinnan som han vill knulla med. Han kan uppskatta henne som en individ. Kvinnan känner det, hon kanske blir lurad, hon kanske bara är ute efter att träffa någon tillfälligt också.

En incel är en man som traditionellt inte ser individen bakom kvinnan. Han känner ett entitlement till kvinnan.  Ingen genuin attraktion inträffar mer än att incelen vill ha sex med kvinnan. Han kan säkert försöka dölja sina åsikter men sexet uteblir. Hon kommer säkert att le och vara artig mot honom för att inte göra han arg (som en överlevnadsstrategi för henne)

ser du skillnaden här. Skulle incels vara de enda männen kvar på jorden så skulle han inte få en dejt heller. Kvinnor vill inte ha sex med någon som föraktar dom. Ju tidigare en incel inser det, desto bättre. Ingen statlig reglering av dejting kommer att se till att kvinnoföraktande incels får knulla.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-03 16:46:29 följande:

Alla marknader styrs av utbud och efterfrågan. Självklart gäller detta även dejtingmarknaden. Det innebär att ju fler män som finns tillgängliga på dejtingmarknaden desto lägre kommer efterfrågan hos kvinnor att bli.

Precis som TS antyder så kommer ett minskat utbud av män att öka efterfrågan bland kvinnorna. Observera att detta inte är min personliga uppfattning, utan en vedertaget ekonomiskt fenomen. Att tro att lagen om utbud och efterfrågan inte gäller människor eller relationer är enfaldigt.

Eller du tänker att all forskning och vetenskap vilar på en stor bluff?

Nästa vetenskapliga aspekt du behöver ta in är att människors oförmåga att göra rationella val.

I ditt fall inbillar du dig att alla kvinnor rationellt kan selektera ut vilka män som är Incel och därefter rata dom. Om det vore så hade denna meningen stämt:

? Skulle incels vara de enda männen kvar på jorden så skulle han inte få en dejt heller. Kvinnor vill inte ha sex med någon som föraktar dom.?

Men eftersom människor har svårt att göra rationella val kan det ändå bli så att det som du betraktar som en Incel ändå kan bli vald av en kvinna. Mycket hänger på hur utbudet av män på marknaden ser ut.

Cloffe, du har alltså fundamentalt missförstått hur dejtingmarknaden fungerar. Visst dina ord är väldigt populära och gångbara hos kvinnor.

Läsaren av denna tråden har därför ett val, antingen tror du på vedertagen verklighetsbaserad forskning eller så hoppas du på Cloffe, eftersom han har en mycket god intuition av vad kvinnor önskar att höra.   

Den här "forskningen" som du försöker vila dina antaganden på får du gärna länka. Jag vill ju inte att du ska missförstå och anta att dejting fungerar som en kapitalistisk ekonomi. Så visa "forskningen" och "vetenskapen" med koppling till dejting du. 

Du gör samma antaganden som alla andra incels, i stället för att lyssna på kvinnor. En incel känner ett entitlement till kvinnor, han har ett narcissistiskt synsätt där det inte är dennes fel. Eftersom han ser kvinnor som vandrande objekt som han vill ha sex med så antar han att det enda som krävs är att skaffa en snygg kropp, eller andra ytliga saker. Incelen kanske har testat det, får fortfarande inte napp, frustrationen ökar, han har ju gjort allt! Från dennes narcissistiska synvinkel vill han då ändra samhället runt omkring. Ungefär som solen som andra planeter kretsar runt. Han själv är utan fel. 

Enligt dina antaganden så tror du att kvinnor skulle välja obehagliga män om inte trevliga män finns tillgängliga. Du ser kvinnor som saker som fördela, med tanke på dina paralleller till marknadsekonomi. Jag antar att du också är en incel.

Du ser mina åsikter som ett slags sätt att fjäska för kvinnor, ingen man får napp av att fjäska för kvinnor, försök bli en bra människa i stället som faktiskt ser kvinnor som individer. Allt handlar faktiskt inte om fitta.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 17:14:40 följande:

Cloffe - Jag tänker att incels ser kvinnor som rönnbär, som i talesättet, surt sa räven om rönnbären. Jag tror inte incels bara ser kvinnor som objekt.

Det är någon dom vill ha en relation med, sex, familj, framtidsutsikter etc. Men dom når inte dit så att säga och då blir dom sura istället. Som räven.

Rönnbär är ett objekt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 17:14:40 följande:

Cloffe - Jag tänker att incels ser kvinnor som rönnbär, som i talesättet, surt sa räven om rönnbären. Jag tror inte incels bara ser kvinnor som objekt.

Det är någon dom vill ha en relation med, sex, familj, framtidsutsikter etc. Men dom når inte dit så att säga och då blir dom sura istället. Som räven.

F ö så blottar din text samma synsätt som incels. En incel vill ha "någon" från gruppen kvinnor, nästan vilken som helst duger. Kvinnor vill inte bli sedda som ett objekt från gruppen "kvinnor"
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-03 17:42:57 följande:
    Nej, er förmåga att välja beror på utbudet. Just nu är utbudet stort. 
    Det som är typiskt människan (alltså även män) är att hon tror att hon väljer rationellt, forskning visar att det inte stämmer. 

Låt mig ta ett exempel. Skall man tro på denna tråden väljer kvinnor konsekvent män med sunda, goda och jämställda värderingar som partner. Som forskning i denna tråden visade väljer kvinnor i verkligheten istället män som har högre status. Det är alltså belagt en skillnad i vad man tror att man väljer och vad man i verkligheten väljer.

Är du medveten om att du försöker säga till kvinnor vad det är meningen att dom ska gilla? Haha! Så "incelligt" gjort av dig

ditt exempel berättar om en man som är framgångsrik inom det mesta, den mannen har troligen sunda värderingar också. Det är väl klart att han är eftertraktad. En man som är obehaglig för kvinnor, inga vänner, jobb och generellt svårt med relationer kommer naturligtvis ha svårt att hitta en partner också.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 17:58:10 följande:
    Vanliga män, och för den delen kvinnor också. Den absoluta majoriteten vill ha en relation med någon, bilda familj och skaffa barn. Det är inte bara incels som uttrycker en sådan önskan.

Jag säger inte att vem som helst duger. Jag tänker att man vill ha någon som man trivs ihop med och attraheras av. Det gäller nog även incels.

Min tanke kring incels är istället att dom tom kan ha för stora krav på utseende, eftersom dom även ofta fastnar i porrträsket. Men detta har jag egentligen ingen aning om, det är bara en tanke.

Föreslår någon statligt reglerad dejting, så ser denne bevisligen kvinnor som fördelningsbara objekt. Denne vill begränsa tillgängligheten av (objektet) kvinnor för attraktiva män. En annan har föreslagit en uppfinning av en drog som gör kvinnor mer tillgängliga för incels. Dvs ser även där kvinnor som objekt.

Sen så kan dom säkert ha en rosaskimrande bild av ett lyckligt äktenskap med barn och hela faderullan. 

De har en narcissistisk synvinkel där hela världen ska förändras runtomkring dom själva. Incelen ska tydligen förbli oförändrad men alla pusselbitar ska på ett magiskt sätt falla samman ändå.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 18:07:52 följande:

Du drar resonemanget långt, då ska jag dra det ännu längre. Så om en kvinna/man säger att dom vill ha ett barn så har dom ytligt inceltänk?

Ett barn är ett objekt, dom har ingen aning om vad det är för människa eller vilken personlighet barnet kommer ha. 

Bara för att man vill ha en tjej/kille att ha en relation med så innebär det inte att man har ett inceltänk. Det innebär inte heller att kvinnor ska delas ut eller bli ihop med vem som helst för att göra incels nöjda.

Det innebär endast att man uttrycker en önskan om en gemensam framtid med någon man trivs med. Incels får inte det och därför blir dom sura. 

Därav liknelsen med räven och rönnbären.

Bevisligen så förväntar sig incelen att kvinnor ska fördelas. Det är bara att läsa inläggen här. Vissa menar att om tillgången på män blir mindre så kommer kvinnor per automatik att välja dom. Andra drar paralleller till marknad och ekonomi, vilket ytterligare förstärker bilden av att kvinnor bara är objekt, eller pjäser som ska förflyttas (av incelen) på spelbordet.

Incels och långvariga singlar är två helt skilda saker. Den långvarige singeln har större chans att hitta en kvinna om han håller sig borta från att betrakta kvinnor som ett objekt samt i övrigt ha goda relationer.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-03 18:07:52 följande:
    Tack för dina spekulationer.
    I så fall hade det stått i forskningsrapporten, eller hur?
    Länka till forskningen du.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 18:15:49 följande:
    Det finns säkert incels som ser kvinnor som fördelningsbara objekt. Sen finns det nog även incels som sitter frustrerade och inte ser någon framtid med någon då dom fått nobben 200ggr.

Kan vi komma överens om att verkligheten och dom flesta incels ligger någonstans emellan dessa 2 ytterligheter?
    Få nobben 200 ggr indikerar att någon är ovillig att lära sig tillräckligt mycket för att kunna göra en förändring. Vilket är ett narcissistiskt synsätt. Börjar denne skylla på allt annat än sig själv och anser sig på något sätt ha "rätt" till sex så är det en fullblodsincel.

är det någon som har svårt för relationer överlag, ser kvinnor som individer men är fullt medveten om sina brister och jobbar med dessa  så är det antagligen en man som kommer att kunna attrahera en kvinna. Dvs ingen incel
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-03 18:30:54 följande:
    "är det någon som har svårt för relationer överlag, ser kvinnor som individer men är fullt medveten om sina brister och jobbar med dessa  så är det antagligen en man som kommer att kunna attrahera en kvinna. Dvs ingen incel"

Bara för någon är medveten om det som ni kallar brister samt jobbar med det så är det ingen garanti att man får en kvinna.

Få nobben 200 gånger behöver allstå inte vara att man är ovilig att lära sig tillräckligt mycket för att göra en förändring. 
    Det är din tolkning och det ena är inte =med det andra. 
    Nej, det är ingen garanti. Men att inbilla sig att man gör en förändring när man inte gjort ett skit för att försöka ändra sig själv är också ett narcissistiskt synsätt. Vilket leder individen tillbaka till punkt "incel"
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?