• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Til) skrev 2023-07-21 16:23:33 följande:
    Studier har visat att många som säljer sex får PTSD, dvs det som människor som upplevt svåra trauman, exempelvis krig, upplever. Det är inte jämförbart med lidandet att bli ghostad. Man kanske blir lite ledsen ett tag, sen går man vidare. Inte samma sak som PTSD. Inte heller är det jämförbart med att avstå från sex, även om jag håller med om att beröring och närhet är mänskliga behov. Många människor klarar av att leva utan just sex, men nåt slags beröring kan man ju behöva för att må bra. 

Så absolut finns det olika grader av lidande, det förnekar jag inte. Men de är inte jämförbara. 
    Det är säkert ett värre lidande att sälja sex, men det utesluter inte att även andra beteenden kan vara skadliga. Varför är det en naturlag att sex ska vara något som fördelas ojämlikt? Varför ska vissa personer kunna ha mer sex med olika personer än vad de behöver medan andra personer inte får ha sex alls?

Anser du att det är bra och eftersträvansvärt att det finns så stora skillnader i tillgången till sex? För så brukar vi inte resonera när det gäller tillgången till pengar och miljardärer.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 17:18:02 följande:
    Vad skulle du göra för att attrahera en kvinna irl? Tror du att det sker automatiskt för att "konkurrensen" försvinner?

En kvinna skulle hellre vara ensam än ge sig i lag med någon som föraktar kvinnor. Även då. Eller tror du att ditt kvinnoförakt automatiskt försvinner?

Har du ens funderat över att försöka förändra dig själv i stället för att samhället ska förändras för anpassa sig runt dina svagheter?
    Jag skiljer mig inte från någon annan.

Kan du förklara vad mitt kvinnoförakt består av? Jag är inte en person som hatar andra människor till skillnad från dig som hatar incels.

Vem funderar inte på sig själv? Kom med någon konkret, annars är det bara en del av dina härskartekniker.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 15:58:53 följande:

Begriper du verkligen inte vad det är som gör dina åsikter extrema? Att staten ska gå in och reglera folks partnerskap, att ett utredningssystem ska på plats (jag gissar att du menar polisen) som bedriver förhör med folk som dejtat. Det är radikalt, skrämmande och obehagligt.

Sen dina övriga åsikter där du är avundsjuk på influensertjejej, vill att dom ska vara utan sex, klumpar ihop kvinnor som en homogen massa, tycker att incels inte borde ha kvinnliga vänner då dessa bara skulle göda deras åsikter om att bli bortvalda dvs inte se kvinnor som potentiella vänner utan bara vandrande vaginor. Tycker dig se alla kvinnor som potentiella sexpartners, och verkar inte förstå varför kvinnor inte ser alla män som potentiella sexpartners (se vandrande vaginor) Du drar dessutom sd in i dina tankegångar. Du känner dig värdelös i jämförelse med kvinnor ( läser man vidare bland dina inlägg så är också det kvinnors fel)

För övrigt så hatar jag inte män i celibat. Det hittar du på eller inbillar dig för att få offerkoftan att kännas så där trång och mysig.

Är du en av de män som ligger runt och utger dig för att vara seriös eller varför tycker du att är obehagligt? Vill du att dina barn ska bete sig så eller vill du att de ska leva i monogama förhållanden?

Sen fortsätter du med din smutskastning. Nej, jag tog influencers som ett exempel när någon påstod att kvinnor inte är intresserade av sex. Har inte sagt att det är fel på kvinnliga vänner, men förstår inte hur det är relevant i ett sammanhang som handlar om sexbrist. Incel-statusen försvinner inte av kvinnliga vänner. Har heller aldrig sagt att jag ser alla kvinnor som sexobjekt. Det är lögn.

En incel känner sig inte värdelös i jämförelse med kvinnor, utan i jämförelse med andra män. Den aspekten har du totalt missförstått.

Incel = ofrivillig celibat och det är oftast män det handlar om. Om du hatar incels hatar du alltså män som lever i ofrivillig celibat.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 17:45:46 följande:

Du skiljer dig från andra, dina åsikter om kvinnor indikerar ett kvinnoförakt. Men det är standard bland incels, de är inte medvetna om det, tror att det är kvinnors eget fel, eller samhällets fel eller allt annat än dom självas fel. 

exempelvis så efterfrågade du hur incels skulle sluta vara incels. Jag tipsade om att skaffa kvinnliga vänner. Du avfärdade det som dravel och menade då att incels skulle bara förstärka sina känslor av avvisande. Dina åsikter om att du betraktar då kvinnor som vandrande vaginor, utan andra kvaliteter förutom deras kön bekräftades. Sånt är kvinnoförakt.

Kan du förklara hur mitt "hat till människor" ser ut? Är det för att jag kallar din vilja till statlig reglering för extrem? 

De enda funderingarna runt dig själv som individ verkar vara att du känner dig "värdelös" i förhållande till kvinnor. Inte vad du borde förbättra. Att vara incel är ett aktivt val.

Vad har jag för åsikter om kvinnor som är onormala? Bortsett från dina lögner om att jag skulle se de som "vandrande vaginor", vilket inte stämmer.

Nej, att vara incel är inte ett aktivt val. Halva delen av att vara incel är att det är ofrivilligt, alltså kan det inte vara ett aktivt val för då är den personen inte en incel. Kan du förklara hur man slutar vara en incel och börjar ha sex genom att ha kvinnliga vänner?

Hur kan man börja ha sex genom att bara umgås med personer som man inte har sex med? Det är en självmotsägelse. Varför förstår du inte jag inte har något emot kvinnliga vänner? Det hör dock inte till en diskussion om incels och sexbrist.

Det är du som går till personangrepp och vill misskreditera mig istället för att hålla diskussionen saklig. Jag har inga skyldigheter att berätta ingående för dig om vem jag är.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 18:30:21 följande:
    Sociala färdigheter gör en man  mycket mer attraktiv för kvinnor. Varje gång man umgås så över man på det. 

Det var faktiskt ett rätt bra råd att skaffa kvinnliga vänner. Lyssna inte på deras råd bara för de kommer att säga det du vill höra men inte det som kommer att hjälpa dig.
    Ja, men jag har inte sagt att det är dåligt. Det är bara han som har hittat på det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 18:36:25 följande:

Hur träffar man kvinnor IRL om man inte umgås i sammanhang där det finns kvinnor? 

Ditt förakt mot kvinnor består i att du tycker att kvinnor inte ska få välja fritt vem de vill dejta/bilda relation med, du vill minska deras urval så att även du blir vald. Andra ska anpassa sig för att du ska få fördelar. Du vill t om att staten ska sköta det. Man får Nordkorea-vibbar. 

Du väljer ju även aktivt bort utländska kvinnor, så ditt celibat känns ju ganska aktivt. Du tackar ju faktiskt nej till en stor del kvinnor där du kanske hade haft en chans, kvinnor som kanske hade passat dig bättre än svenska kvinnor. 

Varför förutsätter du att incels inte umgås i sammanhang där det finns kvinnor? Det är bara dina förutfattade meningar.

Jag vill inte att män ska få välja helt fritt heller och minska deras urval. Hur får du det till att bara vara riktat mot kvinnor?

Nej, väljer inte aktivt bort utländska kvinnor. Jag har ingen kontakt med dem. Då kan du lika gärna säga att man aktivt väljer bort sexköp trots att det är olagligt. Utländska kvinnor är också ute efter pengar. Varför tror du att utländska kvinnor hade passat mig? Är det för att du hoppas att det ska gå dåligt för incels och att de ska leva i ett kärlekslöst äktenskap?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 19:00:44 följande:
    Du tycker det är dravel att incels ska skaffa sig kvinnliga vänner då de tydligen bara ser kvinnor som potentiella sexpartners, och att då smärtan över att bli bortvald skulle vara för stor. Vilket innebär att just du ser kvinnor som vandrande vaginor. Hur andra betraktar kvinnliga vänner förtäljer inte historien. Vad du rekommenderar incels är en annan sak.
    Det är helt irrelevant att börja prata om kvinnliga vänner när det kommer till incels. Du förstår inte skillnaden mellan att jag säger att något inte hör till diskussionen och att jag skulle avråda från det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 19:26:11 följande:

Anonym (hej) skrev 2023-07-18 02:09:50 följande:
    Är incel något man förtjänar att vara?
    En massa dravel. Det är mer ovanligt att incels är farliga för kvinnor än att gifta män är det. Incels misshandlar inte kvinnor, incels köper i regel inte sex utan det är oftast gifta män som gör det.

Bara för att man har kvinnliga vänner slutar man inte att vara incel. Risken ökar snarare för att man mår sämre över att man bara duger som vän, men inte som en partner.
    Man kan ju hoppas att ts ändrat åsikt i så fall. 
    Nej, det är du som inte kan läsa eller medvetet tolkar allt för att svartmåla incels så mycket det går.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 19:08:36 följande:
    Jag har förklarat fördelarna med att ha kvinnliga vänner. Vad du väljer att ta till dig är ditt eget val. Risken med att ha misogyna åsikter är förvisso att även vänskaper med kvinnor uteblir. (Vilket många incels har, se tidigare forskningslänk)

dina åsikter att dejting ska regleras statligt är en extrem, radikal och onormal åsikt. Försöker du låtsas som att dina inlägg är normala? Du tog upp Löfven och Åkesson som exempel, helt irrationellt. Vill du ha en saklig diskussion?

Sen pratar du om personangrepp, vilket jag antar är någon slags maskering av personangreppen du utövar på mig. Är du omedveten? Eller bara låtsas du i form av härskarteknik? Jag finner psykologin med incels intressant. Verkar som du och andra incels är omedveten om deras aktiva val.
    Du använder samma debatteknik som Löfven när du bortser från sakfrågan helt och istället väljer att gå till personangrepp med fula ord som misogyn, kvinnohatare osv. Precis som Löfven sa fascist, nazist, högerextrem, fara för demokratin till alla som inte höll med honom (som Åkesson). Även Putin använder det språkbruket mot Ukraina.

Det är ineffektivt i den meningen att du övertygar bara dig själv. Du verkar tro att om man höjer rösten tillräckligt mycket kommer alla skärpa sig (precis som Löfven pratade om). Du väljer även att beskylla de som pratar om ett problem som orsaken till problemet, vilket också Löfven gjorde. Därav likheterna.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 20:22:36 följande:

Incels ser inte kvinnor som individer, om en incel skaffar en kvinnlig vän utan baktankar så ökar chansen att denne ser kvinnor som individer.

Du säger tidigare att de flesta kvinnor attraherar dig, kvinnor finner det överlag motbjudande att de bara blir objekt för sex. Eller bli betraktade som en slags aliens som inte duger för vänskap.

Vilket då i sin tur innebär att incels skulle få sämre möjligheter att attrahera en kvinna. Handlar om att ställa om ett mindset. Allt handlar faktiskt om incel själv, inte kvinnor eller samhället. individen som betecknar sig som Incels måste förändra sitt beteende. 

Anonym (hej) skrev 2023-07-21 20:11:08 följande:
    Nej, det är du som inte kan läsa eller medvetet tolkar allt för att svartmåla incels så mycket det går.

Det gör du så bra själv.
    Varför fortsätter du att hävda saker om mig som inte stämmer?

Att jag inte ser kvinnor som individer och inte vill ha de som vänner. Hur många man attraheras av står inte i motsats till det på något sätt. Dessutom har de ingen aning om jag är attraherade av dem eller inte, så hur ska de finna det motbjudande?

Hur ska jag kunna förändra ett beteende som jag inte har som du har hittat på att jag har?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?