Är incel något man förtjänar att vara?
![Skrattande Skrattande](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Nu tänkte jag inte alls på dig när jag skrev det. Men bara för att du tog upp det kollade jag lite på dina svar och inlägg i tråden och det verkar vara i sin ordning.
Du skriver väl på ett sätt där du förstår ensamhet, både hos kvinnor och män. Men att man inte kan dela ut kvinnor till ensamma män. Jag delar din uppfattning och tycker det är viktigt att man ser problemet med incels, speciellt den lilla procent som tom tar till våld. Dom är ett jätteproblem. Däremot blir inget bättre av att man kastar allt sitt hat och frustration över ALLA incels(tom jag ansågs av någon förvirrad själ här vara incel, trots att jag har familj).
Att man dömer ut dom som grupp för att man har en stor portion frustration som vill ut och detta är en lätt väg att kanalisera denna frustration. Lite som rasister gör när dom går med i nazistiska grupperingar och hatar tillsammans.
Hat föder hat.
Nu är ju inte jag incel, långt ifrån, men jag reagerar på Ert maniska hat riktat mot män, och kanske i synnerlighet incels. Frivilliga som ofrivilliga. Det kan nog ofta ligga npf-diagnoser och annat bakom denna problematik.
Nihka - om du inte var så arg hela tiden och om du även haft förmågan att läsa mellan raderna, så hade du inte missuppfattat saker i samma utsträckning.
Det jag menar med att allt var i sin ordning, var mer att det finns en tanke bakom. En förmåga att diskutera och se saker ur olika perspektiv. Att inte bara gneta på med retoriska floskler för att vinna, kasta skit, sänka eller försöka reta upp sin meningsmotståndare.
Tyvärr, du har fel, SL.
Det är inte möjligt att få en kvinna att bli förälskad genom att vara jämställd med henne.
Det beror på att kvinnor bara kan bilda relation eller gifta sig med män som de uppfattar har högre status än de själva.
Termen kallas hypergami och är belagd genom forskning.