• Fiona M

Är incel något man förtjänar att vara?

Hallå (?.), kan du svara?

Fiona M skrev 2023-08-24 13:25:29 följande:
    På vilket sätt försöker kvinnor bestämma över mäns sexliv? Genom att säga nej till sex?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 19:34:29 följande:
    Det är inte övergrepp jag talar om. 
    I så fall så kan ni inte säga att jag ska ändra på mig eller ändra på mina val. 
    Vilka val?
    Om du väljer att säga nej till sex räcker ett nej, vad den andre än säger.
    Om du säger ja, som i att du vill ha sex, så krävs ett ja till för att det ska bli sex och inte våldtäkt.
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-25 13:21:03 följande:

När ni menar med bra människosyn och män som inte tycker de har rätt till sex. 
    Så menar ni=bra människosyn=när man tycker män är skyldiga kvinnorna något.
    Rättighet till sex är inte allstå =rättighet till sex utan bara något som ni säger. 

Vad är det du tror vi tycker män är skyldiga oss?
  • Fiona M
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-25 20:40:21 följande:
    Då föregår man med gott exempel. 

Du kanske inte kan påverka TS i rätt riktning men alltid någon annan.
    Vad tycker du man är ett gott exempel? Vad gör man?

Gör du det?
  • Fiona M
    Fiona M skrev 2023-08-25 20:59:30 följande:
    *Vad tycker du man är ett gott exempel? Vad gör man?

Gör du det?
    *Hur
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:16:25 följande:
    Den handlar om flera olika saker, men det är inte en klassisk vänsterlåt. Låten har blivit avskydd av den progressiva vänstern i USA.

Han sjunger om att folk försöker kontrollera hans tankar/åsikter och det är samma som ni gör i den här tråden. En stor del av män upplever att de inte får tänka som de vill i dagens samhälle och samtidigt bli respekterade för det.

Alla får tänka vad de vill, och i väldigt stor mån även uttrycka det. Är man misogyn, rasist, homo/transfob så kommer jag dock inte respektera dem. 

(Du har skrivit det som att de ska bli respekterade för sina åsikter, är det meningen, eller menar du trots sina åsikter?)

• Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:28:39 följande:
    Jag kan hålla med om att vi förut hade en världsbild som värderade män högre än kvinnor och det var fel. Frågan är varför vi idag ska ha en världsbild som i hög utsträckning värderar kvinnor mer än män? Den här tråden är ju ett exempel på det.

Om man tar upp kvinnors problem så ska samhället självklart gripa in och göra något åt problemen genom olika stöd och regleringar. Men om man tar upp mäns problem då är man en mansgris som ska hålla tyst och inget ska hända alls. Varför kan vi inte värdera män och kvinnor lika mycket istället?
    Var i tråden läser du att kvinnor ska värderas högre än män?

Vilka problem för kvinnor respektive män tänker du att samhället behandlar olika?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:44:21 följande:
    Fast om de personerna inte håller med om det så är det orättvist att du väljer att inte respektera dem för deras åsikter pga en stämpel som du själv sätter på dem.

I USA anklagas alla republikaner, halva befolkningen, för att vara misogyna rasister och det är detta som skapar den farliga polariseringen.
    Det är deras åsikter som gör att jag vet att de är misogyna, rasistiska etc, inte tvärtom.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:44:21 följande:
    I USA anklagas alla republikaner, halva befolkningen, för att vara misogyna rasister och det är detta som skapar den farliga polariseringen.
    Och nej.
    Jag har bott i USA och har en hel del vänner kvar, känner inte igen mig alls, varken från dem eller media.
    Vad baserar du det på?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:16:25 följande:
    Den handlar om flera olika saker, men det är inte en klassisk vänsterlåt. Låten har blivit avskydd av den progressiva vänstern i USA.

Han sjunger om att folk försöker kontrollera hans tankar/åsikter och det är samma som ni gör i den här tråden. En stor del av män upplever att de inte får tänka som de vill i dagens samhälle och samtidigt bli respekterade för det.
    Du har skrivit det som att de ska bli respekterade för sina åsikter, är det meningen, eller menar du trots sina åsikter?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?