• Anonym (Til)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:30:01 följande:
    Jag tror att många män skulle acceptera en kvinna som kallas manshatare ifall de får ha sex med kvinnan och kvinnan är tillräckligt snygg. 
    Även ett förhållande skulle nog många män acceptera då. 
    Även om de ogillar vad kvinnan tycker 
    Vad säger det om  män, egentligen? Inte så smickrande. Desto större anledning att undvika män, då. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:17:16 följande:
    Och om det är det som du vill höra, då får man helt göra det.
    Du blir ju glad och chansen för sex ökar 
    Du skulle troligen inte kunna leva i en långvarig relation och dölja dina åsikter. 

Jag brukar utvärdera hur mannen förhåller sig till kvinnor, om han står upp för kvinnor, säger ifrån osv. Antagligen skulle du inte orka hålla uppe fasaden. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:37:03 följande:
    Sex och förhållande är inte som en vänskapsrelation. 
    Värderingar är inte det viktigaste. 
    Förhållande är absolut som en vänskapsrelation fast med sex och attraktion. Jag skulle aldrig dejta en douche eller en man med misogyna värderingar. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:44:47 följande:
    Det är just det som män och kvinnor inte har. 
    Och sedan säger ni att man är emot jämställdhet när ni inte vill ha jämställdhet för det här. 
    Är du säker på att du inte sveper på enbart väldigt attraktiva kvinnor fast du själv inte kan leva upp till det? Såklart blir det ett matchningsproblem då. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 17:45:40 följande:
    Det låter som att du ser män som resurser, som varor i en mataffär där man kan gå och plocka vad man vill ha som på ett smörgåsbord. Allt som incels beskylls för. Det finns nästan ingen man som kan säga att de har möjlighet att välja vilken kvinna de vill.
    Kvinnor kan inte heller välja vilken man de vill. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:47:24 följande:
    Så de personer som du är ev vän med, ska vara skyldiga de något men du är inte det tillbaka? 
    Förstår inte din fråga. Men mina partners har också varit mina vänner, bortsett från attraktion. Jag tycker genuint om dem som människor, även om de inte haft mycket pengar eller social status. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 17:51:18 följande:
    Hon skrev ungefär det.

Nej, inte vem de vill men utbudet av män är mycket större än utbudet av kvinnor om man söker tillfälliga relationer och inte långvariga relationer. Alltså uppstår det en obalans i utbud och efterfrågan.
    Söker inte tillfälliga relationer. Ger ju absolut ingenting. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:47:58 följande:
    Och nu erkänner du att det är olika, fast till kvinnors nackdel. 
    Det jag säger är att man måste förstå vilken nivå man själv befinner sig på. Är man själv väldigt attraktiv, ja då kan man ha chans på väldigt attraktiva. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:55:58 följande:
    Och eftersom sex är ingen rättighet säger du, då innebär det att kvinnor kan få sämre valmöjligheter. 
    Och de måste acceptera det för annars ska man skriva 3000 inlägg till om det. 
    Du som man med få matchningar kan väl få välja på kvinnor med få matchningar. Så får vi se om de nappar på dig eller avstår. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-15 18:00:53 följande:
    Om man umgås med en person och den håller med i allt så förstår man snart att den personen har låg självkänsla och låg integritet.

Så det handlar inte om att man inte får hålla med utan att man ska stå för sina åsikter oavsett vilka de är. Och är man två olika personer så kommer man att ha olika åsikter ibland.
    Finns ingen som kräver att man ska ha lika åsikter om allt. Däremot underlättar det att dela värderingar. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?