Är incel något man förtjänar att vara?
Så länge man inte lägger skulden på nån annan ellet kräver att få det serverat.
OK trodde du menade att jag får inte kräva något serverat när jag själv inte orkar. Jag har då ibland fått kräva min rätt men jag vill inte gå in på detaljerna.
Problemet är ju att vissa människor, incels som återigen är de som diskuteras i tråden, att de förväntar sig *rättvist och jämställt sex* genom att fördela ut kvinnor, och begränsa kvinnor och våra urval. och att staten ska vara med och reglera som gdpr så ingen människa dejtar eller ligger mer/mindre än någon annan.
tycker du att det låter som normala tankar och idéer? Återigen läs hela tråden och inte bara svar.
varför är det orättvist att du ansvarar för ditt eget liv? är det inte mer orättvist om vissa individer måste ta ansvar för sig själva och andra, och vissa slippa ta ansvar helt? Eller var är rättvisan att jag ska ta ansvar för både mig själv och dig exempelvis? Och du slipper ansvar? eller ska alla människor slippa ansvar helt? Är det mer rättvist? Att vi har ett samhälle där ingen tar ansvar?
Kan du ge exempel på vad incels kan ha för problematik och hur det skulle kunna serveras sex till dem utan att det handlar om sexköp?
Det är orättvist att alla har olika förutsättningar, men hur skulle samhället kunna rätta till dem?
Alla kan inte bli piloter.
Alla kan inte skriva en bok och få den utgiven.
Alla klarar inte av att ha relationer.