Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Til) skrev 2023-08-05 19:17:41 följande:
    Det är okej att inte orka.

Så länge man inte lägger skulden på nån annan ellet kräver att få det serverat. 
    Jag har fått mycket serverat när jag inte orkat. Är tur att jag föddes i Sverige.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 19:17:52 följande:
    hade du accepterat ditt öde isåfall? Eller hade du förväntat dig och krävt statligt fördelad dejting? Där ensamma män bara fördelas ut till registrerade ensamma kvinnor? Är det ett sånt samhälle du vill ha om du inte skulle orka ändra dig för att bli nöjd över din tillvaro?
    Jag vet inte om TS kräver? Det är väl ett förslag?

Det jag hade velat i ett sånt scenario är väl kanske hjälp med annat jag behöver så kan jag lägga krafterna på att bli social och jobba på mig själv? Fast å andra sidan så vill jag att männen ska vilja ha mig som jag är. En del charmas ju också av de som inte är som andra. Det är häftigt och upphetsande tycker jag.
  • Anonym (Maria)

OK trodde du menade att jag får inte kräva något serverat när jag själv inte orkar. Jag har då ibland fått kräva min rätt men jag vill inte gå in på detaljerna.

Anonym (Til) skrev 2023-08-05 19:25:38 följande:
    Ja vi har ett skyddsnät i Sverige. Det inkluderar dock inte sex och relationer eftersom det bygger på frivillighet och inte på något som ska fördelas. Tak över huvudet, en viss ekonomisk nivå, sjukvård är saker som krävs för folks överlevnad. Inte ens det får alla. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 19:28:11 följande:
    Titta, du hade velat få hjälp att kunna utveckla dig själv. och det är ju det vi försöker få ts, hej, och alla andra incel att förstå. samhället kan ge stöd, men samhället kan inte fördela relationer. Staten kan inte dela ut pojkvänner/flickvänner till höger och vänster.
    Kanske, jag vet inte. Men i så fall hade det krävts ganska mycket hjälp tror jag, och tveksam att samhället skulle köpa det resonemanget och ge mig det stödet.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 19:25:29 följande:
    Skapa en tråd om ditt lyckosamma liv då. Det hjälper inte ts eller de andra individer i tråden som är incel, denna tråd är återigen om incel och incelproblematik. Eller är du ts som försöker utge sig för att vara en kvinna för att försöka få en mer *livad diskussion*?
    Jag försöker förstå problematiken. Jag vet själv hur det är att ha problem man inte fixar själv och det går inte alltid att rycka upp sig och ta ansvar för att få som man vill. Jag kan inte göra det som krävs för att kunna få det jobbet jag vill tex. Jag kommer inte förbi ett läkarintyg för det första. Sen finns fler hinder jag klarar det helt enkelt inte, utan att gå in på detaljer. Det spelar ingen roll hur mycket andra försöker få det till att det ligger på mitt ansvar. Jag tycker det känns väldigt orättvist när folk drar den till mig.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-08-05 19:45:03 följande:
    Man får inte mer än så om man inte anstränger sig mer. Knappast nån som bryr sig utöver att tillfredsställa sina egna behov, ingen som kommer med soppa när du ligger sjuk.
    Det utvecklades faktiskt till något liknande det du beskriver, i ett av fallen.

Men vill man bara ha sex så är man ju ändå nöjd även just du tycker det inte är mycket att hänga i granen.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 20:00:47 följande:

Problemet är ju att vissa människor, incels som återigen är de som diskuteras i tråden, att de förväntar sig *rättvist och jämställt sex* genom att fördela ut kvinnor, och begränsa kvinnor och våra urval. och att staten ska vara med och reglera som gdpr så ingen människa dejtar eller ligger mer/mindre än någon annan.

tycker du att det låter som normala tankar och idéer? Återigen läs hela tråden och inte bara svar.

varför är det orättvist att du ansvarar för ditt eget liv? är det inte mer orättvist om vissa individer måste ta ansvar för sig själva och andra, och vissa slippa ta ansvar helt? Eller var är rättvisan att jag ska ta ansvar för både mig själv och dig exempelvis? Och du slipper ansvar? eller ska alla människor slippa ansvar helt? Är det mer rättvist? Att vi har ett samhälle där ingen tar ansvar?

Det är väl bara förslag eller vad menar du med förväntningar? Jag tycker väl inte om det, men jag kan inte se varför du behöver mitt tyckande. Vad som är normalt för en är onormalt för någon annan. Och vad är det för mening med att diskutera vad som är normalt? Alla nya lagar och förslag som kommit var tidigare onormala idéer

Det som är orättvist är när vissa påstår till mig att jag kan göra något åt det när jag inte kan det. Läs igen. Jag klarar alltså inte att göra så att jag får det liv som jag vill ha.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-05 20:04:08 följande:
    Det ligger på ditt ansvar att gå till läkaren, till arbetsförmedlingen osv. Det ligger också på ditt ansvar   att se till att andra människor känner sig trygga med ditt agerande i samhället. Det finns lagar för att säkerställa säkerheten för andra. Du får inte stjäla, misshandla eller annat och sen skylla på att du gör det för du är så är deprimerad på grund av att du inte magiskt har ett jobb som du begärt.

Du är inte heller ansvarig över att din väninna har blivit våldtagen för att du själv inte hade sex med en incel.

Du har ditt egna ansvar. Är du deprimerad så finns det hjälp att få, men då måste du boka en tid.
    Jag har redan gjort allt det i den utsträckningen jag kan och klarar av. Jag har varit i de rullorna i åratal. Du pratar som om jag skulle kunna mer än vad jag gör. Det är inte att gå till läkare och arbetsförmedlingen och bara tar ansvar för att få hjälp, vissa fel går inte att åtgärda, precis som du skriver säkerheten för andra går före. Då kan man inte låta en blind flyga ett plan bara han tar ansvar för sitt liv så klarar han det.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-05 20:14:33 följande:

Kan du ge exempel på vad incels kan ha för problematik och hur det skulle kunna serveras sex till dem utan att det handlar om sexköp?

Det är orättvist att alla har olika förutsättningar, men hur skulle samhället kunna rätta till dem?
    Alla kan inte bli piloter.
    Alla kan inte skriva en bok och få den utgiven.
    Alla klarar inte av att ha relationer.

Jag har inte påstått att det går att de kan få sex. Det kanske inte går att göra något åt det. Det är inte jag som säger att det går bara du jobbar på det och tar ansvar för att det ska hända.

Då förstår du också att det inte går att säga att du kan fixa det, det ligger på dig själv att ta ansvar för att bli pilot, författare, ha relationer. Alla kan inte det, precis som du själv skriver.
  • Anonym (Maria)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-05 20:28:49 följande:
    Vissa män sätter på allt som rör sej, död säl, full flodhäst eller rabiat feminist med blått hår och är ofta nöjda med töm och glöm som var lite bättre än handen (med vissa undantag) men jag tycker inte att det blir skevt och orättvist mot män som hatar kvinnor för att det är så få kvinnor som är som män utan krav och självrespekt att de får runka.

Jag tycker det blir om bättre om män utan krav jobbar på självkänsla och självrespekt så rabiata feminister blir utan kuk och det blir färre män som klagar på något misslyckat borderline knull.
    Jag är ingen rabiat feminist, död säl, ful flodhäst eller har blått hår.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?