• ClumsySmurf

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 20:39:57 följande:
    Nej, jag ljuger inte.
    Om du lite mer noggrant läser vad jag (obs! jag) har skrivit så ser du att jag anser  att man INTE skall tvingas till tilldelning, det skall vara frivilligt, som i dokusåpan.
    missade hela det stycket.

häxan surtant
  • ClumsySmurf
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 21:10:15 följande:
    Det kanske dessa Incels har gjort också, vem vet. 
    Men SVT kan bara ta emot 5-6 personer av resp. kön.

Jag ser heller inte att misogyn skulle vara ett permanent tillstånd. 
    De psykologer, sexologer som staten uppenbarligen har som resurser kan då minimera misogyniteten innan giftemålet. 
    Jag tycker min ide var bätte
    Självfallet kommer det att finnas individer som inte vill detta och då får man respektera detta. Alternativt får man tvinga folk till detta. Personligen är jag tveksam till att tvinga människor till en sådan sak.
    ClumsySmurf skrev 2023-08-25 19:08:19 följande:
    [...]
    För 20 år sen var det inte lika många män som drog ner varandra i en ekokammare på internet. insta kontot mansbebebisar för kvinnobebisar har säkert bidragit till att kvinnor fått det svårare på partnermaknaden och i sina relationer men bara för den lilla minoritet med mansförakt och offermentalitet som ältar känslor i grupp och som har blivit surare och bittrare. De kan ju dejta varandra, det hade nog blivit en bra reality show. Grinolle och grinsippa går på dejt och diskuterar strukturella orättvisor.

• ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:16:25 följande:
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-26 19:28:30 följande:
    Den handlar om hur de rika styr samhället, därav hopplösheten, men det missade du kanske?
    Jag ser verkligen inte hur det har med det här att göra, såvida du inte vill skylla på rika vita män..?
    Den handlar om flera olika saker, men det är inte en klassisk vänsterlåt. Låten har blivit avskydd av den progressiva vänstern i USA.

Han sjunger om att folk försöker kontrollera hans tankar/åsikter och det är samma som ni gör i den här tråden. En stor del av män upplever att de inte får tänka som de vill i dagens samhälle och samtidigt bli respekterade för det.
    Jag upplever att du vill kontrollera folks sexliv, att de inte ska få knulla som de vill, för att du inte fick vara med i deras sexliv.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 19:06:22 följande:
    Fast jag skyller inte på kvinnor för att det finns många incels. Det är systemet, dejtingapparna, som jag menar diskriminerar män. Precis som kvinnor menar att andra system diskriminerar dem och inte alla män som personer.
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 19:21:23 följande:
    Att en genomsnittlig man har betydligt sämre förutsättningar på dejtingappar än vad kvinnor har är diskriminering.
    Ej lika utfall är ett bevis för att "systemet diskriminerar" enligt opression olympics wokianer som klagar på strukturell sexism, du hamnar komiskt på motsatt sida i hästskoteorin.

• ClumsySmurf
    Incels: Inside the World of Involuntary Celibates

Incels consider themselves to be intelligent "high IQ" men who are capable partners and only understood by their "in-group" of fellow incels.
    They claim to hold traditional values and by being incels, are redpilled to see the "truth" about a world that is prejudiced against men. Incels consider themselves an under-appreciated romantic population capable of true love and not entirely guided by looks.
    Incels are resistant to mental health care and mental health professionals because they view therapy as placing the blame for celibacy on incels themselves rather than the attractiveness-based hierarchy they believe they live in. This threatens the incel perspective that their inability to access sex is outside of their control and imposed by society by suggesting that behavioral changes are the solution to their celibacy.

[...]
    Their perceived social undesirability and inability to attain sex typically causes incels to hate all women.

This is due to their belief that incels are overlooked by women as sexual partners despite their positive non-physical qualities like intelligence and etiquette. Incels believe that women take advantage of their inherent "sexual market value" to exploit men for financial gain or increased social status and that feminism has made women less moral and submissive to men.

[...]
    While interacting online in forums, incels are sometimes introduced to the idea that previous periods of American history were better for men's access to women. Like other groups within the Manosphere, incels want the world to return to a "patriarchal golden age" where men held their rightful place above women in society

archive.nyu.edu/handle/2451/63962
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2023-08-29 10:24:08 följande:
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 23:36:14 följande:
    Jag tycker att ni uttrycker förakt mot incels. Borde jag börja kalla er för incel-hatare för att markera att jag inte respekterar era åsikter i såna fall? (Ett hypotetiskt scenario)
    Det är ingen här som har uttryckt förakt mot incels.
    Däremot kritiserat de åsikter om kvinnor som dessa män har.
    Det är en annan sak.
    Och vill man inte ha den kritiken så kanske man inte ska slänga ur sig dessa åsikter helt öppet?

Och att komma med förslag om att staten ska reglera dejtingappar så att kvinnor inte kan välja attraktiva män eller att man ska framställa en drog som ska öka kvinnors sexlust är inte kvinnofientligt,menar du?
    "Det är ingen här som har uttryckt förakt mot incels."
    gäller det sura bittra incels är jag väldigt skyldig
  • ClumsySmurf
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 14:17:32 följande:
    Om kvinnor och män blir mer lika varandra så kommer färre män klaga på kvinnorna då kvinnorna får färre fördelar för de är kvinnor.
    Samma sak tvärtom att kvinnor kommer få det bättre där de missgynnas idag.. 
    kemisk kastrering, problem solved
    svårare än så är det inte
  • ClumsySmurf
    The Allure of Inceldom: Why incels resist ascension.
    William Costello takes us on a tour of the latest incel research...

Although it is unclear how much of incel rhetoric is performatively antagonistic, online misogyny can be used to predict domestic violence. There is also evidence that internet "trolls" who are hostile online are similarly hostile offline, and they may be attracted to evolutionarily novel online worlds where they can pursue aggression-based strategies without risking real-world retaliation

[...]

However, a weakness of most incel research is that it focuses on secondary data analysis based on online forum interactions. Such analyses are problematic because incels often use bravado for effect by engaging in what they describe as "shitposting." This behavior aligns with self-verification theory, which suggests that some people (specifically incels) prefer and seek evaluations that confirm their negative self-views. Research has found that incels perceive that most of society hates them. As such, they may engage in "performative antagonism" to engineer criticism, which they can then use to verify their narrative that they are victimized by society

www.aporiamagazine.com/p/the-allure-of-inceldom-why-incels
  • ClumsySmurf
    The Allure of Inceldom: Why incels resist ascension.

Additionally, we found that forum-using incels reported lower levels of well-being than those who reported not using forums. Separate research has revealed that roughly three-quarters of incels reported that forums made them "feel understood," provided "a sense of belonging," or made them "feel less lonely," but a little over half reported that forums made them "feel hopeless." We also found that most incels believe participating in the forums made them have a worse opinion of women. This is unsurprising given that ~30% of incel posts can be considered misogynistic. A group often becomes collectively more radical than any of its members were when they first joined, and there is some evidence that this is the case with incels.

www.aporiamagazine.com/p/the-allure-of-inceldom-why-incels
  • ClumsySmurf
    Anonym (Trams) skrev 2023-08-31 03:16:56 följande:

Kvinnan med rött hår i trådskaparens länkar är ett misogynt högertroll som tidigare yrkat på att kvinnors rösträtt skall dras in och att kvinnor bör sitta i fängelse på livstid om de gör en abort.

Hon är en falsk person och en s.k. "grifter" som gjort sig till taleskvinna för bittra ensamma män på extremhögerns kant och hon får sitt levebröd från incels som vill höra henne tala lika grovt och nedsättande om kvinnor som de själva.

Vill bara varna folk som läser härinne - lyssna inte på denna toxiska kvinna. Vidrig och bedräglig människa som tjänar pengar på att sprida kvinnohat.

Hon är en kvinnlig manlig vänsterfeminist.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?