• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Til) skrev 2023-07-20 16:14:43 följande:
    Men hur gör du då om kvinnorna helt enkelt avstår hellre än att ta en man de inte attraheras av? Då blir ju män utan kvinna ändå? 
    Ja, då blir väl samhället i alla fall mer jämställt mellan könen. Tror dock inte att det stämmer för det är inte så roligt i längden att leva så.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 16:15:53 följande:

Men du har ju skrivit jättemycket om att man bör träffas i verkligheten? Hur tänker du att man ska göra då? 

Man kan ju lära känna tjejer i olika sammanhang utan att dra upp sex det första man gör. Då kan möjligheterna växa fram. Självklart kan ingen på förhand veta vem som man faktiskt kommer att få möjlighet att ha sex med.

Så om jag aldrig får sex oavsett anledning, då är jag en incel enligt dig? Jag måste inte ha försökt något själv för att göra mig tillgänglig eller försöka få chansen?

Alltså träffa någon på jobbet eller genom vänner. Att gå fram till någon helt okänd trodde jag inte var vanligt, men det går väl bra också.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 16:17:18 följande:
    Utfallet av att vara alltför passiv räknas alltså också? Får man inget sex då är man incel?
    Alltså, vad kan man göra förutom att vara med på dejtingappar + försöka vara trevlig och träffa nya människor i vardagen? Det finns inte hur många möjligheter som helst.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-20 16:15:24 följande:
    Jag var extremt blyg och osäker som ung. Så ja, jag har faktiskt förtjänat det den hårda vägen. Men vägen har varit brutalt jobbig och gropig.

Därför jag säger till alla unga män att kämpa och kämpa och kämpa. Ge aldrig upp!

Ju svårare väg desto större känns belöningarna.
    Ja, vad kul att det har ordnat sig för dig.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 16:22:33 följande:
    Vad skulle syftet vara med en sådan jämställdhet? Vem blir nöjd av att det ser ut så att lika många kvinnor som män får leva ensamma? Majoriteten av befolkningen skulle gilla den modelllen?
    Antingen strävar vi efter ett jämställt samhälle eller så ger vi upp jämställdheten helt. Då skulle det bli färre incels också.

Dagens samhälle med jämställdhet bara för kvinnors behov leder till en försämring för män som grupp.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-20 16:31:46 följande:
    Jag försöker passa det vidare. Unga killar har ingen rolig situation idag men försök att göra det ni kan och jobba på. Använd nedlåtande och woke-ifierade gubbar och kärringar som extra bränse. Låt er inte nedslås.
    Haha, tack! Det är inte så att hela livet suger utan sex, men det gör att man känner sig misslyckad ibland. Sen blir det inte bättre av att incels målas upp som de sämsta människorna på jorden av gubbar och tanter.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 16:35:02 följande:

Men att lika många kvinnor som män lever ensamma blir det en förbättring för män som grupp? Min fråga var vem som blir nöjd av en jämställdhet i ensamheten.

Det är väl ett eget val om man väljer att vara så kräsen. Jag tror dock inte att är särskilt troligt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-20 16:22:53 följande:
    Män och kvinnor är ju oftast dåligt lämpade att leva tillsammans (med några undantag). 

Det kan vara mycket mer rofyllt att leva ensam, i synnerhet om man inte attraheras av personen. Då lever man ju ändå bara ihop som vänner och inget mer. 

Lustigt nog är det oftast kvinnor som förväntas låta attraktion växa fram. Män dissar kvinnor baserat på utseende och sen är det inget snack om att nån attraktion skulle växa fram baserat på personlighet. Är hon inte snygg är det inget att diskutera. 

Jag skulle tippa att dessa incels också förväntar sig en snygg kvinna, oavsett hur de själva ser ut. De har förmodligen inte stött på nån de inte attraheras av, ändå förväntar de sig att kvinnor ska dem utan attraktion.
    Vad är en snygg kvinna? Jag tycker att de flesta kvinnor i min ålder är någorlunda attraktiva, men motsvarande verkar inte gälla för män. Det är väldigt sällan jag dissar någon på förhand eller finner personen motbjudande.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-20 11:00:44 följande:
    Man kunde programmera dejtingapparna så att ju fler svenska kvinnor du klickar på desto fler utländska kvinnor ser du och de svenska blir osynliga.

Istället för som du föreslog att kvinnor inte kan se de män de är intresserade av utan de som de inte klickar på bumpas upp.

Blir det bra så?
    Utländska användare ingår inte ens i ekvationen och borde inte vara med på dejtingappar eftersom man ställer in en viss plats.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-20 11:28:43 följande:
    En algoritm kan bestämma att de män som inte får några matchningar alls kastas ut. Ungefär så som sker irl.

Blir det bra så?

Och där kom den sunkiga kvinnosynen återigen fram. Kvinnor är inte "resurser" som ska utnyttjas. Kvinnor är människor med egna behov andra än att tillfredsställa dina.
    Varför ser du män som resurser som du kan dela in i bra och dåliga?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?