Inlägg från: Anonym (Perka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Perka)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-24 19:33:40 följande:
    Det handlar inte om att du vill att alla personer ska ha samma valfrihet 
    Vad är det för valfrihet du pratar om?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 20:20:57 följande:
    Och vad menar du? 
    Va? Med vad?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 00:51:02 följande:
    Nej, vi pratade om vad det beror på att gruppen incels har ökat.

Varför kan förklaringen inte vara att de män som har bäst profiler träffar många olika kvinnor samtidigt och därmed stänger ute de ensamma männen?

Den förklaringen är tydligen helt utesluten från början.
    En betydligt enklare lösning vore att de med sämre profiler filar till den, tar till sig råden och jobbar på hur de kommunicerar.
    Kan de inte det kommer de ändå inte bli valda.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 19:22:33 följande:
    Samhället blir inte bättre om alla inte upplever att de är med på tåget. Du kan inte ta bort kritiska röster och kräva att alla ska vara nöjda med samhället när de inte är det.

Lyssna på den här låten från USA som har blivit viral. Den beskriver hur många män känner en uppgivenhet över att leva i ett samhälle som skiter i hur det går för män:
    Young men are putting themselves
    Six feet in the ground
    'Cause all this damn country does
    Is keep on kicking them down
    Lord, it's a damn shame
    What the world's gotten to
    For people like me
    And people like you
    Wish I could just wake up
    And it not be true
    But it is
    Oh, it is
    Den handlar om hur de rika styr samhället, därav hopplösheten, men det missade du kanske?
    Jag ser verkligen inte hur det har med det här att göra, såvida du inte vill skylla på rika vita män..?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:51:58 följande:
    Nej, det måste inte alls vara så. Under vår tusenåriga kristna historia har kyrkan alltid genom regleringar sett till att sex/relationer fördelas på ett rättvist sätt. Du har väl dock ingen respekt för religionen heller kan jag tänka mig.
    Kyrkan har i alla tider sett mellan fingrarna för mäns övertramp och övergrepp.

Hur är religion relevant i Sverige 2023?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-26 20:14:33 följande:
    Ingen rättighet att förutsättningar ser ut som den gör. 
    Det kan bli något annat. 
    Att man får säga ja eller nej har inte något med att förutsättningar kan ändras. 
    Det enda som skulle påverka utfallet för incels är om förutsättningar ändras så kvinnor  inte får säga nej.

Är det vad du vill?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-26 20:09:49 följande:

Det här med tilldelning.  Ju mer man tänker på det ju vettigare verkar det. Jag har tidigare ställt mig neutral till att tilldelas, men nu börjar jag nog luta åt att det är en bra idé.

Som vanligt tar jag ett avstamp i hur verkligheten ser ut. Idag fungerar det så att en kvinna väljer fritt vem hon vill dejta (och såklart om hon öht vill dejta någon). När en kvinna har valt den ?bäste? mannen så är det absolut vanligaste scenariot att mannen tycker att kvinnan är ganska kass eller i bästa fall medelmåttig. 

Kvinnan blir då påsatt och därefter dumpad. Och olycklig. Massor av kvinnor känner igen sig i detta scenariot. Inte ovanligt att detta repeteras flera gånger med flera olika män.

Kanske lovar hon sig själv att aldrig mer träffa en man. Hon blir bitter. På forumet omvandlas detta till  "kvinnor klarar sig lika bra utan män, bla, bla..."

I ljuset av detta verklighetsscenario så framstår ju inte alls tilldelning som något dåligt alternativ och även bra för kvinnor.

Snyggt att lyckas nedvärdera kvinnan två gånger, först för att hon väljer fel man, sen för att hon är dålig.

Gillar du ens kvinnor med en sån syn?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-26 20:35:00 följande:
    Du menar att du föredrar att din dotter drabbas av 
    påsättning/dumpning/olycklighet/bitterhet i repeat, så länge hon har valet själv?

Ja, alla är vi olika.
    Varför skulle det vara bättre att bli besviken på nån man blivit tilldelad?
    Och vad händer sen, om båda fattar att de inte passar ihop? Får de dela på sig och träffa ny, eller är de fast med varandra?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 13:55:22 följande:

Nä, såklart att "ingen" känner igen sig i det scenario jag ritar upp.  Ingen kvinna i hela världen skulle acceptera att få en man tilldelad, eller hur? 

Men hur är det i verkligheten , dvs utanför den konstgjorda feminist miljön här i denna tråden?

Hur många kvinnor är det då som vill få en man tilldelad av staten i verkligheten?

Ta t.ex. TV-serien "Gift vid första ögonkastet" där själva idén är att staten (representerat av SVT) tilldelar kvinnan en man (och tvärtom). Självklart är syftet ur SVTs synvinkel att få höga tittarsiffror, men det saknar ju betydelse för resonemanget som sådant.

Det som är intressant att många kvinnor har anmält intresse för att medverka och få en man tilldelad, att gifta sig med. Rekordmånga anmälde intresse för att medverka  2022.  Trots tevekameror har tusentals kvinnor anmält sig.  Jag uppskattar att hundratusentals kvinnor hade anmält om dom hade sluppit själva  Teve-medverkan. 
    Om vi pratar tittare av programmet är det miljontals. Min gissning : minst 70% kvinnor.

Så självklart finns det intresse från kvinnor på frivillig basis få en man tilldelad. Det är absolut inte fråga om att tvinga någon kvinna (eller man) till detta, inte heller böter eller likn. Det behövs inte.

Vad märkligt, hur det som står här i tråden skiljer sig från verkligheten. Ni som vill ge sken av att ni representerar ?Alla? kvinnor.

Jag tror tvärtom, att det är tv-kamerorna och 15 minutes of fame som lockar, och man gör sånt man inte gjort annars.
    Det är en viss typ av människor, män OCH kvinnor som vill vara med i dokusåpor.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 13:55:22 följande:

Nä, såklart att "ingen" känner igen sig i det scenario jag ritar upp.  Ingen kvinna i hela världen skulle acceptera att få en man tilldelad, eller hur? 

Men hur är det i verkligheten , dvs utanför den konstgjorda feminist miljön här i denna tråden?

Hur många kvinnor är det då som vill få en man tilldelad av staten i verkligheten?

Ta t.ex. TV-serien "Gift vid första ögonkastet" där själva idén är att staten (representerat av SVT) tilldelar kvinnan en man (och tvärtom). Självklart är syftet ur SVTs synvinkel att få höga tittarsiffror, men det saknar ju betydelse för resonemanget som sådant.

Det som är intressant att många kvinnor har anmält intresse för att medverka och få en man tilldelad, att gifta sig med. Rekordmånga anmälde intresse för att medverka  2022.  Trots tevekameror har tusentals kvinnor anmält sig.  Jag uppskattar att hundratusentals kvinnor hade anmält om dom hade sluppit själva  Teve-medverkan. 
    Om vi pratar tittare av programmet är det miljontals.Min gissning : minst 70% kvinnor.

Så självklart finns det intresse från kvinnor på frivillig basis få en man tilldelad. Det är absolut inte fråga om att tvinga någon kvinna (eller man) till detta, inte heller böter eller likn. Det behövs inte.

Vad märkligt, hur det som står här i tråden skiljer sig från verkligheten. Ni som vill ge sken av att ni representerar ?Alla? kvinnor.

Men vad baseras din verklighet på då, som ska räknas mer än de kvinnor som skriver här?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?