Inlägg från: Anonym (Palle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Palle)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Til) skrev 2023-08-13 13:24:01 följande:
    Du nämnde ett allmänt fjäskande för kvinnor i samhället, som jag inte alls känner igen mig i. Jag känner mig tvärtom rätt otrygg. 

Jag vet inga särskilda fördelar jag fått som kvinna. Om du pratar om skolsystemet så funkar det jättedåligt, men jag har gjort bra ifrån mig trots urusla förutsättningar rent socialt. Så jag vet att det går. 
    Jag försöker hålla mig borta från personliga saker, men seriöst.. bara för att du haft det tufft och klarat det så vet du att det går? Du kan inte tänka dig in i att det finns personer som har/haft det värre än dig eller andra förutsättningar.

Otroligt självupptaget tänkt.

Så bara för att jag inte blev alkoholist, så vet jag att det går att låta bli att dricka? Då är alkoholister lata och bekväma och vill ha allt serverat?
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-13 17:36:06 följande:
    Du väljer att inte bemöta alls. Hur många inlägg har du kommenterat eller debatterat mot en man som vill inskränka mot kvinnors friheter? Dessa inlägg klappar du medhårs med att *du förstår att de upplever ett utanförskap*. Eller på vilket sätt *diskuterar* du incels? du sympatiserar med incels. stor skillnad.

men alla inlägg som kommenterar att dessa åsikter är fascistiska, odemokratiska, strida mot lagar så är vi helt plötsligt *hatiska mot dessa män och borde diskutera snällare*. det värsta är att du inte ens förstår utan tror du är en så genomgod man som *inte vill välja sida*. lite som sverige som var *neutralt* men lät nazister nyttja järnvägen för sina ändamål. Lika *neutral* är du.

stå upp för dina åsikter, erkänn för dig själv att du innerst inne anser att män ska ha det liiite bättre än kvinnor. *men bara lite*
    Jag tror redan att den/dom få i denna tråd som har dessa åsikter får sin beskärda del. Det har varit 4-5 damer som alstrar så mycket förakt till den/dom som kommer med dåliga ideer att det räcker nog.

Jag har sagt vad jag anser vara lämpligt och även olämpligt. Dessa gränslösa åtgärder som inskränker på folks fria val har jag varit emot hela tiden om du läst mina inlägg.

Eller vill du att även jag laddar allt mitt hat när folk kommer med ogenomtänkta ideer?
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-13 18:13:23 följande:
    Så för att andra säger att dessa män har dåliga värderingar, väljer du att inte bekräfta detta och hålla med? medan en rasist kan få oändligt med tillsägelser? Eller den där fotbollsdomaren som alla kan hata i 715 år för ett beslut som kanske inte blev rätt. målvakten Salo, hur mycket hat fick han inte för målet han släppte in? Istället för att lägga fokus på alla han räddade. Men gud nåde om det råkar vara 6 eller 7 som förklarar för en människa att den har sunkig människosyn, eller ännu fler. Du borde väl snarare vara glad att du bor i ett samhälle där majoriteten står upp för bra människosyn. Eller är det ett problem? att vi har fria individer som vågar använda sin yttrandefrihet och stå upp för rättvisa? om du anser det vara ett problem så behöver du nog börja rannsaka varför.

vilka ogenomtänkta idéer tänker du på då? Alla de förslag som är *samma mynt* på incel-propaganda för att poletten kanske ska trilla ner att det man försöker föreslå är just det, odemokratiskt. Lite som att förklara för en femåring.

efter ha debatterat med ett antal knäskålar i denna tråd så börjar jag allt mer inse varför det skämtas om körkort för vuxna. Att man ska ha vissa typ av värderingar, förstå friheter, rättigheter, skyldigheter, möjligheter och eget ansvar innan man kan klassas som myndig.
    Jag skulle aldrig klaga på Salo. Han var grym!
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-13 19:01:34 följande:
    men poängen gick inte hem märker jag. Hur mycket hat och hot fick inte han? För en sport? Men som sagt, det är ju fruktansvärt om de män som är odemokratiska får höra det x antal gånger. De kanske behöver höra det hundra gånger för att till slut inse *att det kanske är jag som har fel ändå*.
    Jag försökte liva upp diskussionen en aning.. sorry. Nä, du har rätt.. jag kommer nog aldrig tycka som dig. Det är nog högst ovanligt att man kan ändra någons åsikt på ett anonymt forum.

Det går åt båda håll, jag har inga illusioner kring att omvända dig heller.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-13 19:13:52 följande:
    vad skulle du omvända mig från? Fortsätt roa mig du, sån lustigkurre. att jag står bakom demokratisk värdegrund? att jag är för våra friheter, möjligheter och tycker vi alla har eget ansvar.

ja fy, vilken fruktansvärd människa jag är. Du måste omvända mig snarast. snälla, skona mig och omvärlden.
    Att se saker ur fler än ett perspektiv, det skulle jag rädda dig ifrån. Men du har ju i alla fall humor.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-13 19:47:17 följande:
    Vilket perspektiv? jag har sagt att jag ser skillnad på ofrivilliga singlar och incels. Med incels menar jag de ensamma män som sprider människoförakt och primärt kvinnoförakt.

de som är incels har jag noll sympati för. precis som jag har noll sympati för rasister, nazister, homofober etc.

ensamma män däremot har det tufft, och de har de svårare. de är uppväxta med en pappa/farfar/morfar där tider var annorlunda. Där mannen kunde gå till bruket, få jobb som försörjde familjen och www var inte en del av vardagen. Det är inte lätt att se upp till en sån förebild i en ny värld. Men majoriteten av männen klarar ändå det utan att tycka/säga/känna *det var bättre förr*. Det samhället behöver är manliga förebilder till dessa nya pojkar, så de kan fostras till att bli män. där de lär sig eget ansvar, ser vikten av utbildning etc. Annars kommer män halka efter ännu mer.

så hur hjälper det dessa män att reglera tinder? Att avskaffa tinder? Att staten bestämmer *lämpligt antal sexpartners*? på vilket sätt blir rotorsaken löst? det löser nada och noll. Kan vi vara överens om det åtminstone? eller kan du inte hålla med en person som inte sympatiserar med incels av princip?
    Jag håller med kring de frågor du tar upp om att reglera marknaden. Det är ingen bra lösning att reglera, kvotera, begränsa eller för den delen dela ut kvinnor till incels. Blanda inte ihop mina och andras åsikter i denna tråd. Människan ska ha fria val i livet och det innefattar alla.

Lite tidigare i tråden skrev jag några försök till förslag kring detta ämne, men jag famlar i blindo. Vad vet jag vad som skulle kunna hjälpa, jag hade bara som avsikt att nyansera diskussionen en aning. 
  • Anonym (Palle)

Inlägg 3509 innehåller de förslag jag kom att tänka på spontant.

• Anonym (Palle)

Det här måste växt till en av FLs mesta långkörare. Kommer ni fram till en lösning?

• Anonym (Palle)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-18 16:46:43 följande:

Det finns en extremt tydlig företeelse i denna tråden. Viljan att klassificera män i goda eller onda. Det är oerhört Svart eller vitt.

De goda är de ensamma, sexlösa männen och de onda är Inceln´s  som har kvinnofientliga värderingar. Incels har såklart ett ansvar för sina värderingar.

Icke desto mindre är det stigmatiserande att klassa människor, som jag ser det.

Just att klassa in och stämpla in människor anses av bla psykologer som olämpligt. En psykolog skulle föredra att säga "Personen har drag av psykopati" istället för "Personen ÄR psykopat!"

Men om vi nu ändå skall fortsätta svartvitt kategorisera människor

Låt oss klassa in kvinnor i olika kategorier, precis vi nu klassat in män i en stor del av de över 4000 inläggen i tråden.

Kvinnor är :

Fula eller snygga

Överviktiga eller smala

Dåligt självförtroende eller bra självförtroende.

Manshatare eller mansbeundrare

Kan vi enas om den kvinna som har klassats i den mindre fördelaktiga av respektive grupper (dvs, ful, överviktig , dåligt självförtroende och manshatare) att det då uteslutande är kvinnans eget fel?

Och att det är bara hon själv som kan gör något åt saken, ingen annan har något ansvar.

Med detta inlägg vill jag, på allvar, testa tesen att det alltid är individens eget ansvar.

Det du skriver är precis det även jag förespråkat i tråden. Att det inte är svart eller vitt. Men det är inte många som snappat upp detta tänk, utan bara malt vidare med sina svartvita åsikter. Jag tror inte att du kommer att få några bra svar på detta heller, utan samma kvarn kommer mala på precis likadant.

Men tack för ett bra inlägg, jag tycker det är väldigt tydligt uttryckt.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-18 17:06:35 följande:

Det handlar inte ens om män som du menar. Du ser allt som svart-vitt männen mot kvinnorna kvinnorna mot männen. Tidigare har du sagt att kvinnor vill att man sätter dom på piedestal. till mig så säger du att jag inte är "en riktig man" då jag från ditt perspektiv "fjäskar" för kvinnor. Ingen i den här tråden klassificerar män på det sättet du påstår. Ingen uppvisar något jävla hat mot män. Du uppvisar ett stort mått av vardagsmisogynitet till exempel.

Det handlar inte om män vs kvinnor. Alls. Det handlar om att några element i tråden vill införa statliga regleringar för partnerskap med sexkvoter. I egenskap av incel kulturen. Vem fan tycker sånt är bra? Incels tydligen. 

Du använder samma manipulativa retorik som ts att det är något jävla könskrig där männen måste sålla sig till männen. Annars är man utesluten och Inge "riktig man"

Det känns som att alla är misogyna om man inte bara håller med.

Varför behöver vi älta alla dom extremt dåliga inlägg sedan tidigare. Vi är många här som diskuterat ur ett annat perspektiv som inte vill kvotera eller införa statliga regleringar för partnerskap etc. Jag tar inte ansvar för dessa extremt dåliga förslag.

Det är inte ett könskrig eller för den delen en manipulativ retorik bara för att man ser saker ur ett annat perspektiv.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-18 17:26:15 följande:

Nej, att säga att "kvinnor anser sig vilja sitta på piedestal" eller att "riktiga män fjäskar inte för kvinnor " eller att sarkastisk säga "alla kvinnor anser sig ha inneboende goda värderingar" är misogynitet.

Du har kvoterat "balansspelare" inlägg om att allt är svart-vitt. Ett inlägg som var extremt svart-vitt då han menar att det är män vs kvinnor. Dvs ett klassiskt könskrig. Ingen annan som är mot ts vansinniga idéer har påstått att det handlar om män vs kvinnor. Du gör tydligen det då antar jag? Tycker du dig fortfarande vara "neutral"

Ja det är manipulativ retorik om någon vill att man väljer en sida beroende på kön. Att ljuga om att det finns så mycket "manshat" i tråden när det inte finns det är manipulationer. Bränna halmgubbar, klassiska härskartekniker. Om du nu är ute efter en saklig diskussion, varför hakar du på dessa argumentationsfelen då?

Fast det du uttrycker att kvinnor sitter på piedestal skulle jag vilja göra om. Kvinnor har fördelar i vissa saker och män har fördelar i andra. Eller anser du att kvinnor och män bemöts på precis samma sätt i alla sammanhang?

Jag anser mig fortfarande att vara hyfsat neutral ja. Mer neutral än många andra i tråden. 

Jag väljer inte sida, jag försöker se det ur olika perspektiv beroende på vilken grupp vi pratar om.
  • Anonym (Palle)

Det kommer alltid att finnas män som hatar kvinnor och även kvinnor som hatar män. Det kommer att finnas människor som hatar invandrare eller homosexuella.

Vissa har gett upp hela mänskligheten och hatar folk rent generellt. Man betalar ofta priset själv med den inställningen då man lever med en färdig mall över hur olika grupperingar är, man går snabbt i försvar utifrån sin egen tro och bild av världen och det gör individen bitter. Ofta även ensam och olycklig. Men man behåller iallafall sin världsbild, den har man kvar.

Detta gäller oavsett läger.

• Anonym (Palle)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 07:53:38 följande:
    Anledningen till att slumpen får så stor betydelse i de här männens utfall beror på att de inte försöker förändra att de är timida med kvinnor. 

Om en man är initiativrik med kvinnor är risken att han förblir ofrivillig singel resten av livet i princip noll.

Minns t.e.x. en kille. Extremt otur med det genetiska lotteriet. Såg direkt illa ut och hade social kompetens som en traktor. Men han frågade alltid tjejerna om de ville ha honom. De svarade alltid nej. Tiden gick. Han åkte till Sydostasien och hittade en fru där. Skaffade barn med henne. Om de är lyckliga eller inte har jag ingen aning om. Har inte sett honom på flera år nu.

Sedan har vi alla andra av oss killar som var småblyga och smårädda i ungdomen men som jobbade på att ta kontakt med kvinnor. Vi hade vid den tiden sämre kvinnosyn än männen 1-4 här ovan. Men vi knullade runt och skaffade oss självförtroende och erfarenhet med kvinnor. Så gott som alla av oss är idag gifta och har barn.

Jag är en av dessa, dock ej gift i nuvarande relation. 

Men att tro så svartvitt som vissa damer i tråden är helt övertygade om är BS.

-Om man kritiserar vissa saker hos kvinnor=misogyn=då blir du utan tjej

-Om man aldrig kritiserar kvinnor=bra värdegrund=du kommer träffa någon

Kvinnor kommer kritisera män ibland, skämta om män ibland. Det gör alla. Män kommer kritisera kvinnor ibland och även skämta om vissa saker. Det gör gifta som ogifta till eviga singlar. Det har inte med saken att göra om du träffar någon eller inte.

Däremot om det finns ett osunt hat som man har svårt att hantera, då blir det problem i längden.

• Anonym (Palle)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 09:16:58 följande:
    Männen hatar kvinnor för att de ratas, att kvinnor vill ha samma friheter som kvinnor. män hatar inte kvinnor som begått brott mot dom, i denna tråd verkar ingen av männen som hatar kvinnor blivit utsatta för brott. Mer än *den djupa kränkning* att bli ratad.

du ser fortfarande ingen skillnad? det är ett antal knäskålar i tråden som säger att vi accepterar manshat man inte kvinnohat. då försöker jag förklara varför VISSA kvinnor hatar VISSA män. men eftersom dessa knäskålar upprepar att vi är manshatare för att vi INTE VILL reglera dejting så får man väl förklara. Även om det är för blinda öron. 

så vilka erfarenheter är rimliga att hata för? att man blivit utsatt för brott. Eller för att man inte lyckas dejta på egen hand? anser du att det är jämförbara scenarion?????

Jag har bara delvis hängt med i tråden, det räcker med att inte logga in på några dagar så är den 200inlägg rikare. 

Men säg en av användarna i tråden som har ett starkt hat mot kvinnor som grupp? Som inte påtalar olika perspektiv och olika förutsättningar kring kön?

På dig låter det som att tråden är full av dessa incels med ett avgrundsdjupt hat mot kvinnor. Nämn några nick så ska jag kolla vad dom skrivit?

• Anonym (Palle)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-19 09:32:41 följande:
    Det är ju bara att kolla brottsstatistiken. 

Hur ska en kvinna som går in i en relation kunna veta att hon inte råkar bli en av de 10-15 kvinnor årligen som dödas just för att de vill lämna en relation? Siffran borde vara noll, precis som den var för män 2022. Noll män dog av partnervåld då. 

Likadant med sexualbrott, som gör att kvinnor dagligen begränsar och förväntas begränsa sina liv för att undvika att detta sker. Det är lite svårt att veta vilka män ute i gatubilden eller av dem man dejtar som är kapabla till detta. Som kvinna får man ta en del risker kring att umgås med män. I de flesta fall går det bra men det finns inga garantier på förhand. 

Män verkar inte känna rädsla i umgänget med främmande kvinnor. 

Kvinnohat är obegripligt då kvinnor inte utgör ett hot, manshat kan vara ren självbevarelsedrift. Eftersom det inte står skrivet i pannan vem som är farlig och inte.
    Även om dom inte är många, så är inte heller kvinnohat obegripligt för vissa. I så fall skulle ju utfrysta skolelever inte komma till skolan med ett vapen i usa och skjuta några i klassen. Man bygger upp ett hat vid exkludering och utfrysning, det är ett känt faktum.

Däremot kan nog inte män känna ett fysiskt hot på samma sätt eftersom vi oftast är fysiskt starkare. I den aspekten förstår jag att det kan vara jobbigt för kvinnor i vissa sammanhang.

Men procentuellt tror jag det är väldigt liten grupp som tar till våld, och tyvärr drabbar statistiskt detta våld oftare oss män genom olika typer av överfall etc.

Jag vill vara tydlig med att såklart även jag skulle vilja att bpde våld mot kvinnor och män borde vara noll.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-19 09:34:43 följande:
    Jag skulle säga att regleringar för kvinnor inom dejting samt att föreslå droger för ökad sexlust tyder på en fullkomlig likgiltighet inför kvinnor som människor. Kvinnohat. Kvinnor existerar för att uppfylla ett behov, inget annat.
    Alla fyller behov hos varandra.. oavsett om det gäller partners, arbete eller vänner. Vi dras inte bara till varandra i livet för den andra individens blotta existens.

Men jag håller med om att de saker du tar upp i övrigt är märkliga ideer som är uppdiktade för att tillfredsställa en person som inte får sitt behov tillgodosett annars.

Dessa ideer kommer såklart heller aldrig bli verklighet i samhället. Lyssna på hur det låter, droga kvinnor för att synka mäns sexlust. Man kan verkligen inte ta alla ideer på allvar.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 11:29:35 följande:
    Det i fetstil. vilken grupp utsätter män för våldsdåd som misshandel? och mord genom diverse skottlossningar och sprängdåd. Jo. Män.
    Jo jo, men jag och dom flesta andra män tillhör inte den skaran. Ska jag även ta ansvar för våldsbenägna incels, rasister, nazister, homofober, terrorister, våldtäktsmän, pedofiler, mördare etc bara för att dom är män?

Dessa individer är ett samhällsproblem som behöver tas av samhället. Det inkluderar politiker, poliser, vårdpersonal och även dig och mig.

Om en man mördar någon, har jag större ansvar för det som man än vad du har som kvinna?
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 12:12:55 följande:
    har jag bett dig ta ansvar? eller har jag bett dig vara en  förebild? förebild = inte bete sig som en rövhatt. och inte sympatisera med rövhattar. Att när man har möjlighet ifrågasätta en rövhatt och säga att den har fel. Det kräver jag av dig, men OCKSÅ av kvinnor.

om folk låtsas som att det regnar när de ser/hör rövhattar så tolkas det som acceptans av rövhattar. Och acceptans av rövhattar är också lite rövhattigt. oavsett kön
    Fast precis som rövhattarna, så har ju även du ett relativt snävt perspektiv i ämnet. Alla som inte håller med om allt är misogyna, eller?
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-19 16:08:17 följande:
    Du ser inte ens din egen misogynite. hur ska du då upptäcka andras vardagsmisogynitet? tycker du verkligen att "alla som inte håller med" klassas som misogyna? Lägg av!
    Ok, hur har du kommit fram till att jag är misogyn?
  • Anonym (Palle)

4 miljoner inlägg senare.. vad kommer ni fram till?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?