Är incel något man förtjänar att vara?
samhället erbjuder hjälp idag. incels väljer att tycka att allt är någon annans fel, det är därför dom inte tar hjälpen.
Samhället tittar inte åt ett annat håll. Det finns hjälp för drogberoende, alkoholister, överviktiga och spelberoende också. All hjälp är beroende av en viss frivillighet.
Vad är din föreställning om vad ett samhälle borde göra?
Det finns några i tråden som fastnar i att det inte är kvinnors ansvar. Troligen feminister som blir provocerade av trådens innehåll.
Jag tänker att det är ett samhällsansvar eftersom det är ett växande samhällsproblem. Jag menar att även att individen har ett ansvar.
Och samhället hjälper som sagt till med det. Viljan till förändringen hos incels måste däremot komma från incels själv. Alla har fria val. Vill någon sitta på nätet och göda sitt kvinnoförakt så står det fritt fram för den att göra det.
Frågan borde vara varför de inte tar itu med den förändringen, och varför de lägger över allt ansvar på kvinnor, snygga män och samhället. Varför kan inte en incel arbeta bort misogyniteten och kvinnoföraktet? Varför kastar dom ut att staten ska reglera dejting eller uppfinna droger som gör kvinnor medgörliga, eller vafan vrickat som helst?
varför? Helt jävla ologiskt? Är dom söndercurlade hemma? Har dom fått för sig att kvinnor ska vara servila till så pass att dom utelämnar sin egen kropp allt i "empatins" skull. Någon kallade kvinnor för godhetsknarkande med goda värdegrunder . Hur fan betraktar man andra människor (kvinnor) då? Som ett slags kollektiv till för männen? Och när de inte är "godhetsknarkare" och har helt enkelt bara mänskliga värderingar blir dom dubbelbestraffade då?
När du inte har något att komma med härmar du den du svarar. Det har jag sett förut också. Märkligt beteende.
Jag varken klandrar eller nedvärderar kvinnor.