Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:32:06 följande:
    Jag tror inte att någon man vill vara incel frivilligt, inte ens han som skrev att han levde i sexlöshet men sade att det bara var hans eget fel. 

Om det var frivilligt och nästan alla kunde ha sex via dejtingappar om de bara ville, så skulle förslaget om att vikta synligheten av olika profiler ta ut sig själv. Då skulle det inte göra någon skillnad om det inte fanns en stor diskrepans mellan profiler.
    Återigen, vem tror du vill använda den dejtingappen om de enda män som syns är de man väljer nej på? Jag hade avinstallerat den appen och återigen hellre använt min satisfyer. vi kvinnor behöver inte män. Vi är självständiga.

så med ditt förslag skulle kvinnorna sluta använda dejtingappen. eller skulle du vilja ha en app som bara presenterat de kvinnor du väljer nej på?

du som är så mån om rättvisa, då ska även populära tjejer döljas. Eller är det *en annan sak*?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:36:35 följande:
    Nu heter det att han har ansträngt sig mycket mer än andra för att vara i en bra position. Tidigare sade ni att man inte behöver anstränga sig, utan det räcker med att ta avstånd från incels och som mest gå till en samtalsterapeut.

Det ändrar sig väldigt mycket vad era förklaringar är.
    Snälla, visa mig gärna var jag sagt att en man eller kvinna INTE behöver anstränga sig. tror du att flickvänner och sexpartners växer på träd? Är det samma träd man kan bara gå och hämta nytt jobb eller högre lön från? Var finns detta träd? är det ett sockerdricks-träd?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:42:49 följande:
    På vilket sätt vill jag begränsa dig? Att jag vill att det blir ett mer representativt utbud i dejtingappar istället för att du bara kan välja de mest populära männen. Är det en stor begränsning av ditt liv?

Alla grupper utom vuxna män utmålas som offer. Det är för att jag pratar om specifikt vuxna män som ni går i taket.

Tänk på gruppen kvinnor som har en låg pension. Utmålar de sig själv som offer när de kräver mer pengar av staten i pension? Borde jag förlora mina sympatier för dem för att de inte säger att det är deras fel för att inte tjänade mer pengar innan de gick i pension?
    Du tror att jag skulle svepa ja på dig om du döljer de populära. Är inte det att påverka eller begränsa? Den appen skulle jag avinstallera snabbare än du kan bokstavera kvickt.

dessa kvinnor med låg pension levde väl under andra tider? På den tiden var väl samhällets norm att mannen var försörjare och kvinnan ett barnafödande *hembiträde*? eller menar du att arbetslivet och lönerna, eller synen på arbetande kvinnor var jämställt förr? Hur många män var föräldralediga och på så vis sänkte sin pension tror du?

så dessa kvinnor är ju som grupp offer för de omständigheter som rådde där och då. Det fråntar de dock inte ansvar att göra de bästa kan i sin sits här och nu. Inget blir bättre av att vara martyr i ett forum.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:49:09 följande:
    Varför kan du inte träffa någon på riktigt ute i verkligheten som man gjorde innan smartphones kom istället? Måste populära män serveras till dig i en app och ser du det som en av dina "rättigheter" att det absolut ska vara så?

Skillnaden är att det är en liten del av männen, ca 1/4 som tillhör den populära gruppen på dejtingapar. För kvinnor är det kanske 3/4 som räknas som populära, varför viktningen av profiler inte skulle förändra lika mycket för kvinnor.
    Vill du veta något sjukt? Det kan vara våran hemlighet. jag har en partner, OCH vi träffades ute i riktiga livet. och vill du veta något ännu mer sjukt??? Denna man hade aldrig haft flickvän tidigare. men vet du vad? Han har aldrig anklagat mig, samhället eller kvinnor för sitt singelskap. Han är en man, en riktigt jäkla bra man. Han är jämställd, han slår inte, han kräver inte, och han är 110% okej med att jag har högre inkomst än han. vi delar på hushållssysslorna utifrån våra styrkor, så han dammsuger och jag lagar mat exempelvis.

visste du att det finns sådana män?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:58:30 följande:
    Det är att påverka, men är det verkligen en så stor grej? Om det leder till att dejtingapparna försvann har jag inga problem med det.

Ja, de är offer. Skillnaden är att de får vara offer, medan incels inte får vara offer. Egentligen är alla människor beroende av hur omgivningen fungerar. Om en stor grupp halkar efter eller får det sämre kan man räkna med att det inte beror på de har misskött sig, utan att omständigheterna var annorlunda för den gruppen.
    Återigen, vad ska samhället göra åt dessa ensamma män som inte vill inse att det är de själva som är den felande länken? det är dessa män som behöver ändras, och acceptera att livet är som det är. Samhället kan inte ändras för dessa få individer. Samhället ska jobba för att majoriteten har ett så bra liv som möjligt. du har ett eget ansvar för ditt liv, det finns många som skulle dö, eller som dör i detta nu för att försöka få det liv med de möjligheter du har
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:10:22 följande:
    Varför ska samhället göra något åt kvinnliga pensionärer eller massor av andra grupper, men ingenting åt incels? Varför är det bara incels som bär allt ansvar själva för sina problem men ingen annan?

Varför kan inte kvinnliga pensionärer acceptera att livet blev som det blev med samma retorik?
    Återigen en dräglig levnadsstandard med lön/pension som går att leva på går inte att jämföra med att du inte lyckas ligga. Att du inte förstår skillnaden påvisar bara hur verklighetsfrånvänd och outbildad du är
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:16:43 följande:
    Vad spelar det för roll vad han har för åsikter? Det är det faktiska utfallet som räknas. En fattigpensionär med "smutsiga åsikter" har samma livssituation som en fattigpensionär med "goda värderingar".
    Det är inte utfallet som avgör om en man är incel eller ofrivilligt singel. incel är ett val. En offerkofta.

ska jag gråta ut i aftonbladet att jag inte får vara med i damlandslaget i fotboll? att det är så ORÄTTVIST? trots att jag spelade jättemycket fotboll en gång. Eller ska rullstolsburna kräva att de inte ens ska visa fotboll på tv för att det är ett hån mot deras handikapp?

är du fem år? Eller är du verkligen en fullt utvecklad man med frontallob och allt?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:28:41 följande:
    Där ser du. Jag vill inte begränsa dig på något sätt. Du använder ju inte ens dejtingappar i såna fall.

Alla män som blir stämplade som incels är förmodligen likadana som din partner. Bra personer som aldrig skulle beskylla kvinnor för sina problem eller behandla dem illa. Det var förmodligen inget fel på honom innan han träffade dig.

Ett märkligt sammanträffande får man säga att flera av dem som dömer ut incels totalt i tråden visar sig vara sambos med män som tidigare har haft exakt samma problem.
    Ensam ofrivillig singel är inte detsamma som incel. Min sambo var inte incel. Lär dig skillnad i begrepp.

min syster kanske vill nyttja tinder? Min väninna? jag anser inte att de ska begränsas. Å andra sidan skulle de avinstallera appen och träffa populära män ute. var skulle de hitta de opopulära männen? De sitter ändå hemma i sin mancave. så var skulle dessa opopulära männen bli synliga menar du?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:35:50 följande:
    Det är utfallet som räknas. Incel betyder ofrivilligt celibat på svenska.

Vem har pratat om att gråta ut i aftonbladet? Jag har aldrig sett någon incel som har gråtit ut i aftonbladet. Det är helt olika saker att spela i landslaget och att ha sex.
    vad är skillnaden?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:30:42 följande:
    Om du inte har haft det problemet tidigare vet jag inte om du kan uttala dig om det.
    jag har med varit sexlös, både frivilligt och ofrivilligt. men vet du vad, jag är hellre sexlös än fördelad som ett objekt
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?