Anonym (hej) skrev 2023-08-11 01:04:51 följande:
Ja, om man mäter hur många som har långvariga relationer borde det vara samma för män och kvinnor (så länge man inte räknar in otrohet). Där finns det ingen skillnad mellan könen, vilket självklart är bra.
Tillfälligt sex är inte intressant för kvinnor, enligt dig. Frågan är då varför så många blir upprörda över de idéer om en mer rättvis reglering som har diskuterats i tråden? För de tar sikte på tillfälligt sex och inte långvariga relationer. Ingen som är i en långvarig relation skulle påverkas av det. Är det helt säkert att det är ointressant, undrar jag?
Visst, kvinnor är kanske mindre utseendefixerade när det kommer till långvariga relationer men inte vid tillfälligt sex. Där är det nog snarare tvärtom eftersom utbudet av män är större än kvinnor.
Man använder dejtingsidor för att träffa någon också, dvs en partner. Att där tvingas välja bland dem som redan tidigare valts bort är inte lockande varken för män eller kvinnor skulle jag tro. Och jag skrev tydligt att det absolut finns kvinnor som är intresserade av enbart sex, även om männen nog är fler. Tycker du att man ska reglera arbetsmarknaden också? Ska vi låta arbetsgivarna välja mellan främst de som varit långtidsarbetslösa eller har svårt att få jobb, så att dessa inte hamnar utanför samhället? Principen är ju densamma. Det är arbetsgivarens marknad, vilket kan ses som väldigt orättvist mot alla som då får svårt att försörja sig.
Det finns många orättvisor mellan könen som aldrig kommer att kunna rättas till. Eller vill du också ha statlig reglering av antalet ensamstående föräldrar, användning av preventivmedel, antal som utsätts för sexuellt våld? Ska allt vara exakt lika? Dejting och attraktion tillhör människans privatliv och är inget som ska regleras av utomstående parter. Naturligtvis skulle det inte stanna vid den drastiska åtgärden, utan snart skulle vi leva i ett samhälle där allt bestäms av staten. Social credit system, låter det kul?