• ClumsySmurf

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-23 18:50:24 följande:
    "Är det...?" syftar på nutiden. Frågan är om det smart att som du acceptera att kvinnor inte ska behöva ändra på några beteenden alls för att vi ska få ett jämställt samhälle. Om jag hade menat det som du (medvetet) tolkar det felaktigt till hade jag skrivit "Var det...?" syftandes på dåtiden. Du får släppa dina felaktiga tolkningar nu och det gäller även den andra saken om 100 år sen som jag aldrig ens har uttryckt.

Det handlar inte om kvinnors kroppar, utan om rätten till mäns kroppar. Objektifieringen av män som pågår behöver upphöra.

Konkret borde kvinnor backa från sina intressen på tre punkter:

- Upphöra med att vilja att mannen ska tjäna mer än kvinnan i en relation. Det är omodernt i ett jämställt samhälle.
    - Inte bara välja de mest populära männen på dejtingappar, utan istället välja någon på sin egen nivå.
    - Inte ha relationer med män som träffar flera kvinnor samtidigt.

Tre fullt rimliga punkter som inte alls är ouppnåeliga.
    Att sura bittra incels inte knullar med varandra är ett bevis på att de inte är tillräckligt hungriga och är utan sex helt frivilligt.

• ClumsySmurf
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-23 20:23:35 följande:

Du upprepar bara att du inte kan läsa för så har jag aldrig skrivit oavsett hur många gånger du försöker skriva det. Ful argumentationsteknik.

Jag har aldrig trott på det här med alfa och beta men du beter dig stereotypt som en beta här så nu börjar jag tro du överdriver i dina inlägg.
    Vad är agendan?

alfan är högst i sociala hierrarkin
    betan är lägst

Den som alltid är lägst i alla sociala hierarkier är väldigt beta oavsett om man tror på det eller inte.

• ClumsySmurf
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-23 21:18:38 följande:

TS vill gärna hävda att ensamma män och Incel är ungefär samma sak. Att incels i själva verket är ganska normalt. Att det inte riktigt finns tydliga grupper.

Många kvinnor (samt Cloffe) hävdar att det är stora skillnader på gruppen Incels och gruppen ensamma, sexlösa män.

Låt oss studera vetenskapen Evolutionsbiologi och selektion. Människan är fortfarande utrustad med en stenåldershjärna (ingen skillnad på könen här)  En del av den kvinnliga selektionen går ut på att rangordna män i goda eller onda. Det är en kvarleva från när kvinnan gick på savannen och hon snabbt behövde avgöra om en hanne var farlig för henne eller inte. Det fanns inte tid  för göra en lång och ingående analys av en uppdykande hanne.

Det leder såklart ofta till att kvinnor ofta gör antaganden om män de inte känner alls eller känner väldigt lite. Det ligger i sakens natur att de aningen bättre männen blir överdrivet goda och de aningen sämre lätt betraktas som jättedåliga.

Det är behändigt att snabbt kunna klassa män som antingen goda (ensamma, blyga, sexlösa) eller onda (incel, dåliga värderingar). 
    Många kan inte acceptera  begrepp som medel eller neutral, vilket är förklaring till att någon som säger sig vara neutral väcker irritation även i denna tråden.  

Detta eftersom män ?måste? vara antingen goda eller onda. Svart eller vitt.

Enligt statistisk normalfördelning kommer dock en stor andel av männen att vara medelmåttiga, tex avseende värderingar. 

Dessutom är ju många män medvetna om att det är svårt att konkurrera om man har extrema åsikter.'

En 4-åring tycker inte att vatten och is är ungefär samma sak bara för att det är svårt att dra en tydlig gräns.
  • ClumsySmurf
    Anonym (....) skrev 2023-08-23 22:52:54 följande:
    Och det är ett anonymt konto. 
    Du kan inte säga något vem som får sex eller inte. 
    varför bytte du användarnamn?
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 00:02:58 följande:
    Vill du göra en sån distinktion kan du skriva incels som säger något / incels som håller tyst. Du har sympatier med incels som håller tyst och inte gör väsen av sig. Vad bekvämt.
    Du har sympatier med misogyna incels men inte med de kvinnor du vill ha sympatier av. Vad bekvämt.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 00:31:34 följande:
    ClumsySmurf skrev 2023-08-24 00:28:41 följande:
    Du har sympatier med misogyna incels men inte med de kvinnor du vill ha sympatier av. Vad bekvämt.
    Jag har inte beskrivit kvinnor i nedsättande ord i alla fall.
    Om jag tycker att staten ska förbjuda dej att få sjukvård så kan du inte säga att jag är osympatiskt eftersom jag inte beskriver dej med nedsättande ord i detta fall, enligt din sandlåde logik.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 01:07:47 följande:
    ClumsySmurf skrev 2023-08-24 00:45:16 följande:
    Om jag tycker att staten ska förbjuda dej att få sjukvård så kan du inte säga att jag är osympatiskt eftersom jag inte beskriver dej med nedsättande ord i detta fall, enligt din sandlåde logik.
    Jag vill inte förbjuda någon att få deras basala rättigheter. Mina förslag är jämförbara med höga skatter på de tjänar mest pengar.
    Om jag tycker att du inte ska få någon sjukvård tycker jag inte att sjukvård är din rättighet, det är oförtjänt privilegie. Mina hypotetiska förslag är jämförbara med böter för skattefusk.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2023-08-24 08:04:16 följande:
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 00:25:42 följande:
    Nej, det bevisar hur du ser på män att du letar efter fel i deras profiler. Du tycker män bara duger om de är perfekta.
    Ingen har påstått att mannen måste vara perfekt.
    Men det finns en gråzon mellan att vara perfekt och att vara misogyn,där det sistnämnda är oattraktivt.
    Den dagen du och andra incels inser det så tror jag det kommer att bli lättare för er att träffa någon.
    Är man svårt socialt efterbliven kan det misogyna svårt att dölja
    Sur och bitter är oattraktivt och människor med mycket offermentalitet är ofta kritikkänsliga jobbiga arslen som förnekar att de är jobbiga arslen, det har ett socialt pris.

• ClumsySmurf
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 10:17:52 följande:
    ClumsySmurf skrev 2023-08-23 21:08:38 följande:
    Att sura bittra incels inte knullar med varandra är ett bevis på att de inte är tillräckligt hungriga och är utan sex helt frivilligt.
    Du vill också bestämma över dessa mäns sexliv. 
    Det finns inget som förhindrar då ifall någon säger vilka val kvinnor ska gå efter. 
    Om det handlar om att inga personer ska få säga något så kan inte du säga när det ska vara helt frivilligt när någon av dessa män blir utan sex.

Så om du inte har sex exempelvis med din mamma så bevisar det att du är helt frivilligt utan sex och du saknar sexlust?
    När du inte förstår att du är på fel sida av ett incel argument är du ute och cyklar på tunn is, exempelvis med nedersta stycket.
    exempelvis
  • ClumsySmurf
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 10:41:45 följande:
    Ni byter argument bara för det ska passa in just då. 
    Annars hade ni sagt exempelvis att man har rätt till sina preferenser
    När du klagar på att kvinnor får vård när de har ont i fittan ska du inte söka vård om du exempelvis har ont i kuken.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?