• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Perka) skrev 2023-07-19 16:51:26 följande:

Hur skulle incels ens träffa kvinnor då?

På jobbet eller kurser till exempel, som det gick till förr när incels inte var ett fenomen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-19 16:54:46 följande:
    Varför skulle jag vilja det?

Hur träffar de sina killar om de inte använder appar? Så du tror de skulle vara ok med att deras frihet att välja partner begränsades?
    Pga cancel-kulturen där den som tycker fel ska straffas.

Ärligt talat har jag ingen aning om de använder dem eller inte. Det är inte min sak. Alla har inte förhållanden heller.

Du överdramatiserar vad jag har sagt. Ingens frihet begränsas, men apparna är skadliga och borde regleras precis som sprit bara får säljas av systembolaget.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-19 16:57:33 följande:
    Vilka män ska plockas bort? De som är populära eller de som inte är populära? Och vem ska bestämma vilka som ska plockas bort?
    En algoritm kan bestämma att de män som får flest matchningar visas mindre och mindre. Man kan också lagstifta om att man bara får ha ett visst antal sexpartners varje år till exempel. Annars räknas det som överutnyttjande av resurser.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-19 16:59:10 följande:
    Många incels har väl redan jobb, och skulle enkelt kunna gå en kurs. Det handlar nog snarare om att de inte klickar med dessa kvinnor som jag antar att de redan idag då skulle kunna träffa. Kvinnor kommer sannolikt inte finna dem mer attraktiva bara för att det finns färre att välja på. Det finns redan få bra män att välja på.
    Den här attityden att det finns få bra män har jag väldigt svårt för. Vad är det som säger att du som kvinna är så bra att du bara förtjänar de bästa männen?

Precis av den här anledningen behöver urvalet av män begränsas så att kvinnor tas ner på jorden och slutar se ner på helt vanliga män.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-07-19 17:05:55 följande:
    Eh, ska staten ha koll på mina sexpartners? Hur sjukt är inte det!
    Staten lägger sig i om du betalar för sex, så vad är skillnaden? Dessutom behöver det bara gälla män för det är där som fördelningen är mest ojämlik.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-19 17:12:02 följande:
    Kvinnor har rätt rimliga krav skulle jag säga. En snäll man som sköter sitt jobb och sin familj, är någorlunda smart, omtänksam och trogen. En man som man kan prata med och som lyssnar, en man som man känner attraktion till. En man som man kan lita på och som kan föra sig socialt. 

Inte helt lätt att hitta.
    Varför skulle så få män kunna uppfylla det och hur vet du det på förhand innan du lär känna dem?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-19 16:45:11 följande:
    Om kvinnor inte attraherades av männen på apparna skulle de inte dejta dem utan hitta andra män, utanför apparna.

Jag vet nästan inga vänner som träffat pojkvän/flickvän via en app.
    Attraktion är relativt. Det är inte så att de inte attraheras, men det finns andra män som framstår som mer attraktiva.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-19 17:13:38 följande:
    Du skulle aldrig få med andra män på det här, men det antar jag att du vet. Incels är i minoritet, de flesta män klarar av att sköta sitt partnerskapande utan staten.
    Det studier som visar att ca 30% av män är incels, så de är inte så få som du tror att dem är utan det är bara så att du inte ser dem.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-07-19 17:21:47 följande:
    Skojar du när du jämför en brottslig handling med att registrera dina sexpartners?
    Jag förstår bevisligen inte kopplingen så förklara gärna.
    Att ha för många sexpartners blir också en brottslig handling precis som sexköp blev brottsligt bara för 20 år sen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-19 17:35:49 följande:
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 17:04:17 följande:
    . Man kan också lagstifta om att man bara får ha ett visst antal sexpartners varje år till exempel. Annars räknas det som överutnyttjande av resurser.

Ha ha ha! Du är jätterolig!
    Det är bara de som har det väldigt bra förspänt och avverkar en sexpartner efter varandra som skulle drabbas av det. Alla som lever i monogama relationer eller dejtar normalt skulle inte påverkas ens.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?