• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-07-31 08:42:36 följande:
    Ja, när ska du sluta låtsas att kvinnor blir mer påverkade av reklam?

Det finns studier som visar att unga kvinnor blir mer negativt påverkade av reklam än unga män - mår dåligt av sitt utseende och vikt.

Både män och kvinnor har så mycket social förmåga man är intresserad av att träna sig till.

Sluta misshandla vetenskapen för att backa upp dina fördomar.
    Att kvinnor och tjejer är mer påverkbara av reklam är ett välkänt faktum inom marknadsföring.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-07-31 09:40:33 följande:
    Nej, kvinnor är inte mer påverkbara av reklam.

Historiskt sett har det funnits en tendens att kvinnor, särskilt unga kvinnor, har påverkats mer av vissa typer av reklam särskilt inom områden som skönhet, mode och hälsa. Orsaken är att kvinnor ofta framställs i reklam på ett sätt som fokuserar på deras utseende och kroppsideal.

Det finns också forskning som visar att kvinnor kan vara mer benägna att påverkas av reklam som riktar sig specifikt till deras kön, medan män kan vara mer benägna att ignorera eller inte reagera på sådan reklam. Detta beror på att kvinnor oftare har blivit målgruppade och marknadsförda genom reklam som riktar sig till deras känslor och självkänsla medan män oftare har varit målgruppen för reklam som framställer den som rationella eller objektiva köpare.

I takt med att reklam mer och mer inriktar sig på att även få män att känna att de inte håller måttet kommer fler unga män att reagera negativt på reklam.
    Du får väl tro det. Jag har som sagt jobbat med frågorna och kan konstatera att du har fel.

Men du väljer själv vilken verklighetsbild du har i detta huvud.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-01 00:00:26 följande:
    Och här visar du att du faktiskt har noll koll på hur kvinnor fungerar. Inte undra på att vissa män har konstiga idéer om att minskat utbud ska göra kvinnor mindre "kräsna". I dagens samhälle är kvinnor inte beroende av män för någonting, så självklart kommer kvinnor att välja att leva ensamma om ingen lever upp till det önskade. Precis som kvinnor alltså redan gör idag. Vilket är väldigt klokt och inget kvinnor förlorar på, tvärtom. 
    Det må stämma i vissa fall men självklart kommer vissa kvinnor att söka sig till andra män om de första männen inte fanns. Detta sker redan då nästan ingen kvinna (eller man) får den perfekta partnern för dem. Man får se mellan fingrarna i vissa avseenden.

De minst attraktiva männen skulle säkert fortsatt få det väldigt svårt men det skulle definitivt underlätta för männen i mellanskiktet.

Däremot undrar jag hur personen som kom med påståendet skulle åstadkomma detta. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-31 11:36:52 följande:

Du som är så öppen för diskussion. Kan du bemöda dig svara på ett par frågor. Om du menar allvar med att du vill diskutera, släppa hatet och vara del av lösningen som du så gärna upprepar om och om igen.

1) Är alla ensamma män detsamma som incel? Eller vad är din definition av incel? Vi som försöker och har försökt diskutera ser en skillnad mellan ensamma män och incels. Att en ensam man inte är att betrakta som incel förrän den dagen han lägger ansvaret på sin ensamhet på kvinnorna och staten och kräver rättigheter.

2) Vad beror det på att vi har så många ensamma män? Är det på grund av att det finns ett överskott av män jämfört med kvinnor? Att fler kvinnor är bisexuella eller homosexuella och öppna med det nu för tiden jämfört med förr? 

Personligen är jag övertygad om att den ökade andelen lesbiska kvinnor är en konsekvens av att de inte attraherar bra män.

Det finns tre vägar som kvinnor som inte kan attraherar bra män väljer.
    1) De sänker kraven och accepterar en "dålig" man
    2) De väljer att leva som singlar.
    3) De blir lesbiska.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-01 14:49:39 följande:
    Personligen är jag övertygad om att den ökade andelen lesbiska kvinnor är en konsekvens av att de inte attraherar bra män.

Det finns tre vägar som kvinnor som inte kan attraherar bra män väljer.
    1) De sänker kraven och accepterar en "dålig" man
    2) De väljer att leva som singlar.
    3) De blir lesbiska.
    Bra blr hellre skrivas som attraktiv och dålig bör hellre skrivas som mindre attraktiv.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-01 14:54:21 följande:

Samma val har män som inte attraherar kvinnor. 

1. De sänker kraven och accepterar en ?dålig? kvinna
    2. De väljer att leva som singlar
    3. De blir bögar

Bland männen är min uppfattning att fler män fastnar i 2 i jakten på bra partner.

Framförallt 3 har jag aldrig upplevt hos män.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-01 15:39:17 följande:
    Det har jag inte heller upplevt bland kvinnor. Jag tror inte man blir lesbisk, jag tror man är lesbisk. Eller bi. 
    De flesta som är bi väljer väl till en början att leva som hetero eftersom det är norm?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-01 15:28:31 följande:
    Tror att bisexualitet är relativt vanligt hos människor, men att kvinnor har närmare till att bejaka det eftersom det är mindre skamfyllt. En ökad acceptans för homosexualitet bidrar säkert också.

Egentligen är kanske två kvinnor mer lämpade att leva med varandra, än män och kvinnor generellt (med undantag förstås). Så det kanske bara är av godo att fler kvinnor väljer kvinnor i så fall. 
    Tror du det? 

Initialt måndet kännas så för att man är mer lika men tror generellt att kvinna och man fungerar bättre för att man kompletterar varandra. Man är givare och tagare på olika områden.

Dessutom lär två av samma kön riskera att bli mer insnöade. Man behöver höra det andra perspektivet.

Statistiken för par antyder det också. Inte ens Mark och Jonas höll.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-01 21:03:29 följande:
    Min erfarenhet är att många män tyvärr är känslomässiga analfabeter. Det är inte märkligt med tanke på bl.a uppfostran och normer. Vissa är skickliga absolut, men det är oftast mycket lättare att få stöd och bollning av en annan kvinna än av en man. Är medveten om att alla inte håller med mig såklart, men det är det jag främst saknat i många av mina relationer med män iaf. En av de lyckligaste relationer jag har i min omgivning är just mellan två kvinnor, men det säger såklart inget om den stora bilden. Det finns män och kvinnor som är mycket lyckliga i sina relationer har jag förstått. Det beror väl helt på hur väl man passar ihop och vilka behov man har. Men jag tror att män och kvinnor långtifrån alltid kompletterar varandra. 

Och ja, självklart "blir" ingen lesbisk, goes without saying. Men människan är nog i någorlunda hög grad bisexuell.
    Det kan nog i stor utsträckning stämma det du skriver om män. Tror ändå att kombinationen mellan man och kvinna är att föredra då det skapar dynamik. Sedan är det upp till mannen att arbeta på sitt känslomässiga beteeend precis som kvinnan behöver öva på sin tolerans.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?