• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2024-01-04 18:51:35 följande:
    Hur många hundra gånger har du lyckats undgå att märka en så vanlig kommentar som att om bara kvinnor slutade vara så kräsna så skulle liggen räcka åt alla?

Inget du känner igen om du tänker efter bara lite?
    Nej, inte från den här tråden. Jag har sagt att om det fanns ett mindre utbud av män på dejtingappar skulle de bortvalda männen ha större chanser, men det är en annan sak. Jag lägger skulden på apparna, inte på de som använder dem.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2024-01-04 18:52:12 följande:
    Fantastiskt vilken makt du tycks tro att feminister har. Underligt då att det exempelvis är omöjligt att komma tillrätta med problem som väldigt få fällande domar vid sexualbrott, mäns dödliga våld mot kvinnor och en vård som är baserad på mäns anatomi. Om feminister var så inflytelserika som du menar att de är skulle inga sådana problem existera. 

Jag ser inte att någon lyft ett finger för att åtgärda de ensamma kvinnornas problem heller. De får välja mellan att leva ensamma eller själva styra upp sina dejtingliv. Däremot tycks ju fler kvinnor än tidigare välja bort män, eftersom alternativet är sämre i deras ögon. 
    Vilka ensamma kvinnor? De som frivilligt väljer bort sex är inte incels.

Löfven sade att vi har en feministisk regering. Föreställ dig motsatsen att en statsminister skulle säga att vi har en regering byggd på män och mäns behov. Det är klart att feminister har makt när de kan influera hela regeringen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2024-01-04 18:56:51 följande:

Ser du att samhället försöker styra upp det faktum att det finns män som utnyttjar dejtingsidor för planlöst liggande och därmed "lurar" kvinnor att de har seriösa intentioner? Nä, konstigt nog är det ju inga feminister eller andra som föreslår att sidorna ska kvoteras eller stängas fast det då kanske är vanligare att kvinnor "missgynnas" eller hur ni vill uttrycka det. De enda som föreslår det är incels. 

Så kanske kan det vara så enkelt att dejtinglivet tillhör det privata och inte är nåt som samhället kommer att fixa, oavsett kön? 

Det var någon som skrev förut att det inte var så farligt att män ger falska intentioner och sen ghostar, för de männen som gör det är väldigt attraktiva. Hellre en man som gör så än en trogen man som är mindre populär, var resonemanget.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-04 19:03:33 följande:
    feminister vill kvotera in sej för att få mer pengar makt och status
    incels vill kvotera in sej i kvinnor.
    Ja?

Det borde i såna fall vara lika fult att att vilja ha mer pengar, makt och status. Där borde eget ansvar också gälla om vi ska tänka så.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-04 19:11:35 följande:
    Är det feministerna som styrt upp dejtingapparna i form av regeringsinflytande? Dom där busiga feministerna alltså. Tittar man runt ett hörn så står dom redo att snuva män på deras knull. "Tittut!"

Vad tror du kommer att hända nu "när svenska män röstat för en förändring" alltså? Vet redan att du förväntar dig att sexkvoter ska införas. 
    www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-ingen-annan--losning-an-att-riva-medborgarskap/

Det här kan till exempel hända, vilket avsevärt skulle förbättra könsbalansen mellan män och kvinnor.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2024-01-04 19:22:58 följande:
    Menar du på allvar att det inte finns kvinnliga incels? Såklart det finns. Men de är inte så högljudda eller kräver regleringar hit eller dit. De kräver inte tillgång till män, även om de säkert är ledsna och kanske bittra.

Återigen. Om du tror att feminister har makten över regeringen och dejtingapparna skulle många av de problem som faktiskt hotar kvinnors liv inte ens existera. 
    Nej, det finns inte kvinnliga incels på samma sätt. Det var någon som skrev att de har vänner som har svårt att hitta män som är seriösa och inte bara är ute efter sex? Då är man inte incel, bara singel.

Vadå hotar kvinnors fel? Deras liv är väl inte mer hotade än mäns liv.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-04 19:33:35 följande:
    Hur skulle det generera kvinnovänlig incels? Är det något "svenska män röstat på" i syfte att de tror att de får knulla mer?
    Ja eller bara för att de är upprörda över hur svenska män konstant har prioriterats ned och man daltar med andra grupper.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-04 19:27:56 följande:
    könskvotering är olagligt i sverige så det ses väl som något fult
    Nej, det är lagligt.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 19:59:56 följande:
    Nepp... Glömde att trycka på shift-tagenten..
    Intresant är att du först ställer en fråga, för att sedan sitta och grovt spekulera  om min bakgrund  baserat på just NOLL info.

Nu är du tillbaka där igen och bevisar att ditt A i svenska inte stämmer då du inte kan skilja på  person och grupp. (Som vanligt)
    Bara för att man exemplifiera något så betyder det knappast att man hämtar "alla kunskaper" där i från.

Hur såg det ut för 50år sedan? Jag vet inte hur det såg ut då.
    Så lägg av att dra dina halmgubbar som du gör titt som tätt.
    Anonym (hej) skrev 2024-01-04 18:43:51 följande:
    På ett fördomsfullt sätt tror ni att en stor del unga män har blivit misogyna kvinnohatare istället för att för att se att förutsättningarna faktiskt ser annorlunda ut idag än för 50 år sen.
    Fortfarande så vad andra skriver får stå för dem.

Du behöver inte skriva kvinnohatare två gånger. En gång räcker. Misogyn betyder just kvinnohatare.. Om du inte tror mig så kan du konsultera SAOB.
    Den finns utlagd på Svenska Akademins Hemsida.

Nej jag har aldrig sagt att en stor del av unga män har blivit misogyna..
    Jag har sagt att att en del av inselsen är kvinnohatare. INTE alla incels självklart, men bra många incels är kvinnohatare.

Jag har upprepat flera gånger sagt att jhag delar upp incels i två grupper

Misogyna incels
    ICKE misogyna incels.Jag har aldrig förnekat att kvinnor och män behandlas olika. Det ser de flesta, som har betyg A eller B svenska och kan läsa en text ochh har läsförståelse. 

Jag håller inte med dig i din  lösning på problem för incels.. Det hade du sett om du läst, i stället för astt tolka in något som inte skrivits eller ens insinuerats om. 
    Jag anser att incels får göra med sina problem,  som vi alla andra som har olika problem.,
    Jobba på att hitta själva en lösning söka den hjälpen som finns om det behövs..
    Jaha, så du hade den nuvarande betygsskalan och är därmed under 30 år? Det tror jag verkligen inte på. Om du hade en 5a i svenska kan du inte bara översätta det till dagens betygsystem.

Du kan inte påverka mitt gamla betyg i svenska. Jag skriver bättre än många andra på familjeliv, så det borde inte komma som en förvåning. Vet inte om du är en gammal lärare, men man får inte sämre betyg för att läraren inte delar ens åsikter.

Alla som har olika problem måste inte alls lösa de helt själv. Det finns oftast hjälp att få. Hela skulden läggs oftast inte på individen.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?