Anonym (Til) skrev 2023-10-21 07:54:27 följande:
Det är rimligt att man ska kunna försörja sig utan att behöva terapi för det. Därför är åtgärder mot prostitution viktiga och självklara.
Men du tycker att allt som är skadligt för någon ska bort. Då skulle jag kunna hävda att män bör buntas ihop och skickas till en öde ö, eftersom män är skadliga för kvinnor. Det är de som främst våldtar, misshandlar och dödar kvinnor. Tycker du mitt förslag är rimligt? Antagligen inte.
Det finns gränser för vad en stat kan och ska kontrollera. Relationer och sex hör till privatlivet, utom i de fall då det begås brott.
Sen kommer ingen givetvis att ge mig just precis det jobbet jag vill ha. Det måste jag kvalificera mig för och jag måste arbeta på att ge ett bättre intryck än alla andra kandidater för att få det.
Är det alltså verkligen så att män klarar sig sämre utan kvinnor än kvinnor utan män? Jag har alltid tänkt att det beror på att män är sämre på relationsbyggande i allmänhet, men det kan man ju jobba på.
Men ni menar alltså på nåt vis att det ligger oföränderligt i mannens natur att inte kunna klara sig utan kvinnor?
Nej, det är inte jämförbart med att låsa in män på en öde ö. Det är handlingarna som ska förbjudas, inte människor som inte har gjort något fel.
Du hävdar att relationer och sex hör till privatlivet. Varför är du inte konsekvent på den punkten utan tycker att det är helt rimligt att staten lägger sig i allting som kan kan missgynna kvinnor som prostitution och föräldraledighet? Det är bara när det kommer till saker som missgynnar män som du tycker att staten inte ska lägga sig i relationer och sex. Det är en fullständig dubbelmoral.
Nej, män klarar sig inte i ensamhet än kvinnor. Det är bara något du tror för att hoppas att män är sämre än kvinnor. För pensionärer är det outhärdligt att vara ensam både för män och kvinnor. Det kan nog minst en person i den här tråden intyga.