• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 20:04:22 följande:
    Inte alls fel ord.  Valmöjligheter och förutsättningar att få träffa någon betyder valmöjligheter och förutsättningar att få träffa någon 

valmöjligheter och förutsättningar att få svepa betyder valmöjligheter och förutsättningar att få svepa.

Jag är inte intresserad av att ändra resultatet, mitt resultat är utmärkt tack.
    Du måste vara så nöjd som argumenterar för vad?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 20:06:43 följande:
    Ja det har jag redan sagt att jag inte säger emot att det kan bero på fler män och deras få preferenser
    Kan bero på? Vad skulle det annars bero på? varför blir inte vissa män valda? 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-30 21:53:50 följande:
    Det är visst appen som har skapat obalansen. Män är av naturen mer promiskuösa än kvinnor och kommer därför göra sig tillgängliga för fler än en kvinna åt gången. Det beteendet hade varit mycket svårare utan en app.

Historiskt har människor blivit uppmanade till monogama relationer och det är ingen slump. Nu ser vi hur det går om man inte lever monogamt. Vi behöver lära oss av historien.

Frågan är om du ens bryr dig om de män som inte har en chans och varför du inte gör det?
    Vad ska vi lära oss av historien menar du specifikt?

Bryr sig dessa män om mig? Eller bryr sig dessa endast om mitt kön? Att de vill ha mitt hål? 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-30 22:09:54 följande:
    Risken att inte bli vald korrelerar starkt med vilket kön man har. Försök inte att göra detta till ett individuellt problem och skuldbelägg de män som har förutsättningarna mot sig.
    jag skyller inte på någon. Konstaterar bara med enkel matte att det finns fler män än kvinnor. finns det överskott åt något kön blir det obalans och vissa förbli ovalda. Varför förneka sanningen?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-30 22:02:44 följande:
    Vad ska man bidra med för att få ha sex menar du? Är det en hög inkomst, presenter, dyra middagar så att sexet indirekt blir en handelsvara eller vad syftar du på?
    Vad sägs om att vara en reko man med reko värderingar som en kvinna möjligen kan tänkas attraheras av. Jag känner då inte till någon kvinna som attraheras av män med misogyna drag, eller män som anser sig berättigade en kvinna. detta brukar anses som fruktansvärt oattraktiva egenskaper. 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-10-01 01:03:10 följande:
    Ja, det har alltid funnits enstaka personer som inte passade in. Det är dock inte det som menas med incels. En incel är en person som till 90% sannolikhet hade uppfyllt kraven som ställdes på en partner i föregående tidsperioder. Därför pratades det aldrig om incels när det bara omfattade ett fåtal personer.
    Du missade den lilla men viktiga detaljen om att det var överskott på kvinnor förr på den tiden som du romantiserar om. det betyder inte att männen var bättre förr, men rådande omständigheter gjorde att kvinnor hellre var med en dålig man än ensam. För de hade indirekt inget val.

år 2023 är kvinnor hellre ensamma än med en dålig man. det är bra att vi utvecklas och förbättras, att kvinnor får samma självklara fria rättigheter som män haft sedan långt tillbaka utan dömande från kreti och pleti.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-09-30 22:21:22 följande:
    Nej, det fanns inte incels på den tiden.

När jag skriver så syftar jag inte bara på incel-problemet. Folk hade bättre värderingar på den tiden. En framtidstro och framtidsanda. Idag har vi accepterat att samhället resignerar och att våra bästa dagar finns bakom oss. Hur hoppfullt är det?

Alla problem vi har idag är en direkt konsekvens av de moderna värderingar som ni incel-motståndare uppvisar. Det är värderingar som hade varit helt otänkbara för 100 år sen.
    så de moderna värderingarna som är så hemska för dessa tafatta misogyna incelmän:
    1) införandet av ett helt jämställt samhälle, där kvinnor och män har lika mycket makt över sitt eget liv
    2) att sverige varit ett öppet land som hjälpt människor på flykt som lett till överskott på män

det låter verkligen som ett fruktansvärt land. såååå hemskt att inte vita outbildade misogyna män inte premieras mer. Det är ju synd om dessa, de har inte kvar samma auktoritet och makt som deras förfäder hade bara genom sitt kön. 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-02 20:28:22 följande:
    Med eran logik borde felet även på kvinnor som väljer singelskap. 
    Det ska då inte vara männens fel. 
    Va? varför måste det vara någons fel för att en kvinna frivilligt väljer singelskap än en man som är bottenskrap?

varför behöver en kvinna en man? förklara vad det är som en man kan ge mig som inte min familj, mina vänner, och en vibrator kan ge mig? 
  • Hejhoppgummi
    RaYzLeR skrev 2023-10-02 21:22:23 följande:
    En man kan ge dig barn. Det kan inte en vibrator. 🙂
    Ett barn kan man få med spermadonator. via ivf. adoptera. Vara fosterhem. hjälp av manlig vän etc. Jag behöver alltså inte en manlig partner för ett barn. så vad skulle jag behöva en manlig partner till? Och om man inte vill ha barn?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-03 06:09:26 följande:
    Det fnns många bra män därute. Så varför klarar inte dessa kvinnor av att attrahera de bra männen?
    Varför skulle en kvinna som är nöjd ens tänka tanken på att anpassa sig för att möjligen attrahera en man hon inte ens vill ha eller behöver? Varför är det så svårt att förstå att många kvinnor väljer ensamhet frivilligt än att ?nöja sig? och än mindre ?nöja sig? för en mans skull. Det är skrattretande hur verklighetsfrånvända vissa män är, är det något heligt med just män?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?