• Anonym (Til)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-05 01:07:21 följande:
    Det är en reglering av folks sexliv hur man än ser det och olika länder har helt olika bestämmelser om det, så det är långt ifrån självklart. Det är en demokratiskt beslutad inskränkning av sex.
    Tror du missförstått helt. Det är inte en inskränkning av sex, utan en reglering för att minska slavhandel och utnyttjande. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-05 09:14:49 följande:
    Det är samtycke.

Däremot ansers staten att individen inte är förståndig nog vid tillfället för sexsälj, varför det är olagligt att utnyttja personen i det tillståndet.
    Det är inte samtycke när det inte sker av fri vilja och lust, utan av tvingande omständigheter. Om sex vore som "normala" jobb skulle inte så hög andel tvingas ta droger,,dricka alkohol för att stå ut, eller få PTSD.
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 12:17:10 följande:
    Det är ingen rättighet att ha sex med äldre och fula kvinnor.
    Om de är de enda som vill ha sex med dig. Vill du då ha dem? 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 14:02:07 följande:

Nja, det behövs inte riktigt. Går att få sex ändå bara gå ut på nätet och föreslå något. Jag är en ganska osocial person för det mesta och har inga speciella vad som brukar ses som positiva förmågor att erbjuda. Kan vara utan jobb och ligga hemma, vara inbunden och insnöad. Jag har i mitt liv haft det så i långa perioder. Men sex går utmärkt att få, var något som jag upptäckte. Vill jag att en man ska komma och smeka min kropp i en timme tex så ställer de upp. Jag behöver inte anstränga mig, jobba på mig själv eller rycka upp mig eller allt ni skriver om i tråden. Jag behöver inte ens vara speciellt trevlig. Vissa i tråden kanske inte just du, har menat på att då förtjänar man inte att ha sex om man är så och inte anstränger sig. Så det ni skriver är lite skevt.

Sanningen är ju att när det gäller sex är män betydligt mindre nogräknade än kvinnor. De tar ibland det de kan få, medan kvinnor hellre är utan än tar vad som helst. Sen har du väl antagligen attraherat nån på "din" nivå. Men många incels verkar ha krav som är högre än de själva kan erbjuda. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 17:13:22 följande:
    Menar du att incels ratar kvinnor som de får kontakt med?
    Jag menar att är mannen autistisk, socialt märklig, har ett konstigt utseende och hatar kvinnor, så är det inte alls säkert att han skulle ta motsvarande kvinna. Jag har frågat flera ggr om de skulle ta vilken kvinna som helst som var villig, men de vill inte ha nån äldre och de vill att det ska vara nån de känner attraktion till. Men om ingen känner attraktion till dem, hur kan de då förvänta sig att de ska få känna attraktion och ÄNDÅ få personen som inte känner attraktion till dem? Det går inte ihop. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 17:44:18 följande:
    Jag tycker inte att det är något fel med det. Vissa i tråden har skrivit som om man måste anstränga sig för att förtjäna sex, man får inget gratis, man måste jobba för att få vad man vill ha.
    Män kan inte få sex med minimal ansträngning, såvida de inte är riktigt top notch. Antagligen inte en hel del kvinnor heller. Om det inte är såna män som ligger med det mesta. 

En man som motsvarade dig skulle nog inte kunna få det. Om det inte är så att du är sjukt snygg kanske? För män är nämligen det viktigare än nästan allt annat. Sen är kvinnor mer nogräknade än vad män är, kanske för att sex innebär större risker för kvinnor. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 17:48:18 följande:

Jag tror inte, därför jag frågade om du tyckte det var fel. Du frågar: Så du tycker alltså att incels ska kunna ha sex utan ansträngning?
    Det låter ju som att de minsann inte ska få det, som om det vore helt åt skogen fel om de fick det. Så låter retoriken. Men jag vet inte, därför ställde jag dig frågan, vad är svaret?

Det är väl inget problem om incels får sex utan ansträngning, det innebär ju att de attraherat någon. För många av dem är dock problemet just att de inte lyckats attrahera nån. Och då kan man behöva jobba på sig själv olika sätt för att göra det istället för att förvänta sig att det magiskt ska serveras.
  • Anonym (Til)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 18:20:59 följande:

Om du har rätt i det då hade det nog sugit rejält att vara man är min tanke.

Kanske om man tycker att enkelhet att få sex med nån som tar lite vad som helst i det syftet, sure. 

Men för mig räknas det inte ens som en fördel eftersom den typen av sex fullkomligt suger för mig. Är hellre utan.
  • Anonym (Til)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 18:34:36 följande:
    Att du inte vill ha jordgubbar hjälper inte de som skulle älska att få smaka jordgubbar men aldrig lyckas få några. För så skulle det ha varit för mig jag hade aldrig orkat vad ni föreslår.
    Andra har annat som jag vill ha. Men jag skyller inte på andra för det eller kräver att staten ska ge mig det ena, än det andra. Eller att människor som har det ska dela med sig till mig. Livets lotter är olika, liksom vad man tycker är viktigt. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 19:14:24 följande:
    Jag skulle inte kunna göra någonting åt det. Dina förslag är uteslutna det är ofta för tungt. Kanske blir annorlunda i framtiden. Hur ska man kunna ta ett ansvar som är för mycket för en?
    Det är okej att inte orka.

Så länge man inte lägger skulden på nån annan ellet kräver att få det serverat. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?