Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-07-26 20:31:16 följande:
    Nu vet inte jag riktigt vad du menar. Det jag menade var att man ska vara schysst och respektera kvinnor, inte för att det ger mer sex och kvinnor utan för att det ger ett bättre liv för ens partner, barnen, en själv och det skapar även ett bättre samhälle.

Om det enda syftet är att ha så mycket sex som möjligt och lägra kvinnor så kan man ha hur usel kvinnosyn som helst. Om något skulle jag till och med hävda att det är en fördel om det är ens syfte. Det spelar heller i normalfallet ingen större roll för mannen om han blir genomskådad i förhållandet för kvinnorna är tyvärr ofta lojala med sådana män. Männen måste gå over the top fullständigt och misshandla henne fysiskt för att den vanliga kvinnan ska lämna. Och det är faktiskt många kvinnor som stannar även då. 

De här "snälla männen" du talar om som har dålig kvinnosyn tror jag inte är så vanliga. Den vanliga snälla singelmannen är snäll och respekterar kvinnor precis som de flesta andra män.

Jag tror inte det är till någons fördel att ha en usel kvinnosyn och knulla mycket. 

typen "snälle mannen" är lyckligtvis inte vanlig. Incels brukar normalt sett tro sig vara "snälla" mot kvinnor. 

Skillnaden mellan de två exemplen här är att dålig kvinnosyn i knullarfallet fortfarande handlar om respekt för kvinnan, ser henne som individ i stället för en pryl, uppmärksamhet över hennes känslor, men är framförallt ute efter att doppa. 

"snälla killen"-fallet så är det en typisk incel, dålig människosyn över lag (exv vill att staten ska reglera dejting) bitter avundsjuk. Tycker att han är ett bättre val än alla andra män eftersom han är "så snäll" eller att han skulle behandla henne som "en prinsessa" blir arg för att hon drar sig undan.

Tar man dessa extrema fallen så är det väl klart att kvinnan väljer den första av olika skäl. Hon kanske bara är ute efter att knulla och vill inte hamna inom den "snälla killens" kontroll. Någon kanske vill ha ett förhållande, väljer då knullarkillen då han är charmig och lyhörd, "snälla killen" är kontrollerande och possessiv.

misogyniteten skiljer sig åt, knullarkillen ser kvinnor som erövringar men kombinerar det med charm, lyhördhet, ej kontrollerande och genuina känslor av attraktion till sina kvinnor.

"Snälla killens" misogynitet är att han försöker vara charmig, men bitterheten och kvinnoföraktet lyser igenom. I ett tidigt dejtstadium deklarerar han sig själv som en "snäll kille" visar bitterhet åt knullarkillar, ger kvinnan budskapet att hon är en pryl, en prinsessa som han är meningen att vörda, dvs tar ifrån henne en egen identitet. Vill äga prylen. Nu är det hon och han, ingen genuin attraktion infinner sig. 

tack och lov så befinner sig de allra flesta killar inom normalspannet.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 13:57:42 följande:
    Och varför är det då ett problem med män som vill välja själva och du accepterar inte det? 

Vad snackar du om? Ingenting är logiskt i dina inlägg eller skulle bli klassade som argument. Försöker du dränka tråden med att ge en massa konstiga inlägg? Vill du tysta debatten (i din värld) är det därför du skriver underliga saker? Eller saknar du kapacitet att utforma vettiga argument?

Gör du det för att ämnet är så pass känsligt för dig? Har du någonsin funderat på en förändring.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-27 14:37:49 följande:
    Men du Cloffe, ämnet verkar relativt känsligt även för dig. Just nu känns det inte som att denna tråd ens har en möjlighet att diskutera sakfrågan. Alla är upptagna med att retoriskt sänka varandra.
    Men du Palle, du verkar inte nämnvärt upprörd om att staten ska gå in och reglera dejting, med förhör av kvinnor så att dom män som ligger mest ska förhindras att göra det. Nu när jag tänker på det, du verkar dessutom breda dina vida vingar över de stackars incelsen. Det är tydligen dom det är synd om. Stackars incels då det är kvinnornas fel för att dom inte får ligga.

vafan, är det inte kvinnorna det är synd om, som blir utsatta för incels?

Vilken form av retorik snackar du om? (...) vet jag försöker brainstorma i en annan tråd med att det borde uppfinnas en drog som gör kvinnor mer tillgängliga för sex.

Fler borde bli upprörda. Incels i den här tråden försöker ge ett sken av att deras skruvade åsikter är helt normala och hör hemma i ett normalt samhälle. Tycker du det Palle?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-27 14:49:14 följande:
    Du hade såklart varit lika obrydd om denna darwinism drabbat en större grupp kvinnor. Jag gillar att du har förmågan att se saker ur fler perspektiv.
    Men nu gör det inte det. 
  • Anonym (Cloffe)
    nihka skrev 2023-07-27 15:27:06 följande:
    Av de självömkande incels, inte singel/ensamma män överlag, jag har sett här så verkar väl ingen ha en genuin önskan att jobba sig fram till sina mål. Man efterlyser på sin höjd tips på sådant som skulle kunna dupera och "gå hem" hos trosbärarinnorna, men för det mesta handlar det om att man vill att alla andra ska ändra sig så man får det man tycker sig ha rätt till. Ibland som individ och ibland hänvisar man till att det skulle tjäna samhället i stort - samhällscrybaby.

Alltså, vem fan vill befatta sig med en sån människa? Och hur är man funtad när man inte fattar att det ger absolut noll utdelning utan man bara gräver sig ner djupare med den typen av inställning?

Ja, de verkar fasta i sin tro att männen själva i såna trådar vet hur man attraherar kvinnor. En slags arrogans. Göder sig själva med att det enbart är ytliga saker såsom gå på gymmet (visst, gymmet är aldrig fel) men allt mynnar ut till att dessa män vill bibehålla sin misogyna syn på kvinnor och samtidigt knulla. De riktigt framgångsrika männen tänker inte på det sättet enligt min erfarenhet. 

man kan inte äta kakan och behålla den. En man kan inte inneha ett kvinnoförakt och samtidigt attrahera kvinnor.

och nu kommer andra män att strömma till och påstå att "det faktiskt är så" eller att "det är ett framgångskoncept" fortfarande med samma arrogans. Varför inte bara läsa och ta till dig det kvinnorna faktiskt skriver? 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 16:28:49 följande:
    Och du har aldrig frågat mig hur jag fungerar när jag träffar folk i verkligheten. 
    Jag har däremot frågat dig vad du själv gör för att inte vara incel.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-27 18:16:19 följande:
    När kvinnor använder dejtingappar betraktar de män som varor och resurser som som de kan välja att köpa eller kasta på sophögen. Varför ska män acceptera att bli objektifierade som människor på det sättet?

Men om någon säger åt dig att du som kvinna ska få färre valmöjligheter, alltså en femrättersmeny istället för en hundrarättersmeny, så går du i taket och börjar prata om att dina mänskliga rättigheter kränks. Kan du inte se vilket hyckleri du står för?
    Allt du skriver är obehagligt på ett eller annat sätt. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-27 18:24:00 följande:

Ja du, Cloffe vi män här inne, till skillnad från dig, lägger oss inte helt platta bara för att en kvinna skriver något. Som du borde veta är det mycket vanligt kvinnor sätter sig själva på piedestaler och vill att vi män skall visa oss kvalificerade. För mig är detta inget stort problem, det drabbar mest kvinnorna själva.

Vad du dock gör är att berätta för männen hur vi skall kyssa kvinnornas fötter, att vi män måste anpassa oss så vi att behagar kvinnor bättre, annars blir det inget sex.  Detta går igen i samtliga dina inlägg.

Det är inte så Cloffe att kvinnor vill ha knähundar som lismar för dom.

Visst kvinnor vill ha respekt och förtjänar (oftast) också respekt av män.

Men komihåg Cloffe riktiga män vågar stå för både för sin åsikt och för sin kvinna. 

Tycker du att mina åsikter gällande ditt tyckande att staten ska gå in och reglera partnerskap med ett förhörssystem är att "lägga sig platt för kvinnor" haha!! 

Du behöver skaffa dig en dos folkvett. Ingenting du skriver är rimligt någonstans. Det är ju inte jag som har problem, uppenbarligen är det du. Välj att tolka det som att "jag lismar för kvinnor" du. Du är tydligen en "riktig man" enligt din egen utsago. (Inte jag, jag är en stackars knähund, buhu)

Var det inte du som kände dig så jävla värdelös inför andra män och avundsjuk på "influensertjejer"? Jovisst, du är en "riktig man"

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-27 18:35:43 följande:
    Ja, därför att världen ter sig obehaglig för dig. Du förstår dig inte på det moderna samhället och tror att om alla bara skärper sig och blir hederligt folk igen så återgår allt till den idyll som det var under det förra århundradet. Där alla hade det bra och alla litade på varann.

Det finns många män som tänker som dig. Stefan Löfven, Morgan Johansson, Anders Tegnell osv är några exempel. Tyvärr har de haft för mycket makt och låtit sin naivitet gå ut över oss andra.
    Förstår du dig på det moderna samhället alltså? Eftersom du är så framgångsrik i allt möjligt? En "riktig man" som du kallar dig själv. Varför känner du dig så värdelös om du är så himla bra?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-27 18:58:35 följande:

Nu är ju inte jag incel, långt ifrån, men jag reagerar på Ert maniska hat riktat mot män, och kanske i synnerlighet incels. Frivilliga som ofrivilliga. Det kan nog ofta ligga npf-diagnoser och annat bakom denna problematik.

Lägg av! Det finns inget "hat riktat mot män" i den här tråden. 

Bara för att du har ett förhållande så diskvalificerar det inte dig per automatik från att vara en incel. Väljer du att sprida incelpropaganda exempelvis så sorteras du in i den gruppen.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?